|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?Jeg har savnet mamma sin gamle Electrolux Assistent, som forsynte meg med brød og boller gjennom hele min oppvekst. Med stor kapasitet, som du lett kan helle mel etc oppi mens den går, og ikke minst, som har en fjærbelastet skrape som gjør at alt blir med, i motsetning til Kenwooden min, som jeg må stoppe innimellom for å skrape deig ned fra kantene. I tillegg slipper man det som skjer med små gjærdeiger i Kenwood, der hele deigen ofte blir sittende fast rundt kroken, og bare snurre rundt og rundt med denne, uten å egentlig eltes (mulig det er bare min, jeg har den billigste typen). Trodde den gamle Electroluxen var forsvunnet ut i historien, men nå ser jeg at det er den som har gjenoppstått (evt bare skiftet navn og leverandør), og bærer nå det klingende navnet Ankarsrum. Så nå ønsker jeg meg den neste gang. Selv om den ikke vinner noen lekkerhetspriser akkurat.
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?Den er ikke så verst. Min KA gikk samme veien, men den skal en tur til reparatøren før jeg kjøper ny.
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?
Kan nesten signere denne! Hadde en arvet og skikkelig gammel Assistent. Syns den er super med at den skraper fra kantene selv, og tar stooore deiger. Dessverre ble motoren for svak, så byttet til Kenwood Major. Den er jeg også veldig glad i, men irriterer meg at jeg må skrape kanten og, som My sier, at deigen fester seg i eltekroken. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Ja, jeg skjønner heller ikke greia med den skrifta på bollen. Når den er i gang så ser man det vel ikke da, siden bollen snurrer. Og kanskje mulig å vende skrifta inn mot veggen når den ikke er i bruk, hvis det ikke står på begge sider da ...
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Æsj, vi som vil bytte til Kenwood Major når Bosch maskina tar kvelden. Den synger på siste verset. Boschen kjører også karusell med deigen istedenfor å elte en. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?Jeg elsker min styggpene lyseblå Ankarsrum. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?Jeg må justere den skruen ganske ofte, nettopp pga det symptomet. Min KA står i kjelleren og flyttes opp og ned, og det liker den ikke så godt tror jeg; både skruen og den der pinnebolten må fikses med jevne mellomrom.
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?Ja, den så jeg også, den er penere enn Kenwood, større bolle enn KA og har en penere pris.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Men altså, denne.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?En side til, ja.
|
|
|
#12 |
|
|
Du har vært her i tolv år og har fortsatt færre enn 80 innlegg pr side? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg er dessverre enig, og irriterer meg hver gang jeg lager vanlig str pizzadeig. Men jeg liker den for det. Litt som en rampete sønn.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du spesifisere ang bruksvennligheten? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Det er for mange små plastbiter som kan brekke i vispeoppleggene, faller for fort fra hverandre, deigskrapen er ikke i nærheten av god nok (og sånt irriterer meg grenseløst) og det er vanskelig å få med alt i bollen, man må stå manuelt og pirke, og det opplegget med vispebollen som er smultringformet og har en stang opp i midten er bare fjas. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?Jeg selger min Electrolux (kjøpt av allium for å teste om jeg likte konseptet) til høystbydende, som sagt.
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Det var DET du mente med ---sum og "omvendt elting"!
|
|
|
#19 |
|
Hertuginne
|
Ikke, og jeg gjentar ikke, si det til mannen min. Han savner Electrolux-en vi hadde før vi fikk Kenwood. Han sier at Kenwooden ikke elter like godt. Han er troende til å sette seg i bilen og komme og hente. Og vi som har så god plass på kjøkkenet nå. Not.
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
JULEPRESANG!
|
![]() |
|
|