|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tatt på
|
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsTa fly til Bari - Italia, i nærheten er det en veldig fin kystby som heter Polignano a Mare. Fra Bari kan du ta ferge/båt til forskjellige byer på andre siden som Bar, Dubrovnik og Durrës.
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips
Det høres ut som mange fly for å komme seg dit?
|
|
|
#3 |
|
Tatt på
|
Tja, vi mellomlandet i Amsterdam og Roma. Så noen bytter ble det. Men det var kort tid mellom (bestilt via reisebyrå), så det ble ikke så mye dødtid.
|
|
|
#4 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsSørkysten av Portugal! Masse å se, bris fra havet alltid, og temperaturer på 26-28 grader.
|
|
|
#5 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsPortugal ja! Sørkysten er best temperaturmessig, men vestkysten er virkelig vakker. Vi fløy en gang til Lisboa, og bodde i Ericeira. Nydelig liten by, men mye vær (vind, tåke og massse sol). Dagsturer tik Sintra (kultur/natur) og Lisboa (shopping/kultur). |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsVi skal til min fars hus på Kreta, som ligger midt i en by og allikevel har grei tilgang på strand/bading. Siden vi har et helt hus, så får snuppa ta med en venninne i en uke eller to. Knerten skal trolig på CISV-leir.
|
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsJeg har tenkt til å pakke telt og fjellsko og dra dit været fører meg.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 28-01-19 kl 20:17. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsDet er mange år siden men jeg hadde en veldig kul roadtrip i Latvia en gang. Anbefales! Det er store mengder sandstrand der, og det er rimelig. Riga er en storby-ish. Alt er annerledes. Vi tok den der ferja fra Stockholm (en vei - long story). Så sjekk ut Jurmala - Riga.
|
|
|
#10 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsJeg hadde kanskje valgt Tenerife eller Lanzarote for komfort og temperaturer under 30 grader. Eller å starte ferien så tidlig som mulig etter skoleslutt, men da er det ofte dyre flyreiser og ingen garanti om lavere temperatur.
|
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Wow - 1800 kr for 12 døgn med leiebil? Hvilken bil og selskap er det?
|
|
|
#12 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Mener vi valgte Goldcar fra Fiumicino. Vi tok den billigste med hentested terminal. Dyrere bil er større bil, men ikke bedre eller større motor, er vår erfaring. Jeg får ikke sjekket kvitteringen nå da jeg sendte den til min manns mailadresse. Han har kredittkortet med egenandels reduksjon. Og skal være sjåfør. Vi gjorde en dårlig erfaring på reisebestiller vs sjåfør i fjor sommer.
|
|
|
|
#13 |
|
Permakulturell
|
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsVi skal på interrail i Europa. Vi har ikke bestemt ruten ennå, men regner med at vi velger østsiden. Planen er å finne kysten etterhvert, kanskje Kroatia.
|
|
|
#14 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsNår jeg får så store unger skal jeg reise på interrail med dem |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsVi fikk tak i billige flybilletter og hotell i Barcelona. Da får vi storby og strand, noe for alle i familien. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsDette høres sikkert veldig kritisk ut, men det er ikke egentlig det. Jeg tror at hvis ungen min hadde vært på så mye feirer at han var lei og vi i tillegg ikke hadde noen steder vi uttalt ønsket å dra til med familien, hadde vi nok brukt en del tid på å reflektere over hva som er hensikten med feirer, hvorfor vi reiser og hva vi skal få ut av det. Det er en ganske ekstrem situasjon i samfunnet når store deler av befolkningen har behovene så godt dekket at de ikke klarer å finne på hva de skal ønske seg, hvor de skal reise, hva de skal oppleve - men likevel må det være noe! Når verden i tillegg er preget av en nærstående klimakatastrofe, er det kanskje en veldig fin anledning til å spørre seg selv hva som er det egentlige behovet. På samme måte som når vi spiser fordi vi kjeder oss, er stressa eller andre ubehageligheter.
|
|
|
|
#17 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Jeg tror vel ikke det er helt der det ligger altså. Vi har også reist på masse fine ferier. Og har problemer hvert år med å finne på noe. Og det er ikke fordi vi har opplevd alt. At ungene er lei av å reise. Det handler mer om forskjellige ønsker, og ikke minst om økonomi. Det er det som er det vanskelige med å tenke ut feriemål. Hadde vi hatt banken full av penger, så hadde det ikke vært like vanskelig gitt. Men alle fire vil gjerne få så mye som mulig ut av de pengene vi har til bruk på ferie. Innenfor sine interesser. Det er da det blir vanskelig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsVi reiser med de to små på 10 og 12(og kaaanskje også storesøs på 20 og kjæresten) på biltur for første gang. Turen går til Gøteborg med Liseberg og København med Tivoli og Louisiana og et par mindre steder, har lyst på en tur innom Legoland også på veien opp og kanskje et slott? Blir nok borte cirka 10 dager. Vi leter etter rimelige overnattinger og gode rabatter, målet er å ikke bruke så mye penger, vi toger til Paris i påsken så sommerferien kan ikke koste all verden. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#20 |
|
Off the map.
|
Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tipsStemmer i for Portugal. Ent Polen, billig, fine strender.
|
![]() |
|
|