|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
kamerat
|
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?Vi har bodd i halvsentrale leiligheter hele tida (for tida på 90 kvm), og vi ville aldri valgt annerledes. Vi har minimalt med vedlikehold og stell, trenger ikke å ha bil, og ungene tar seg fint rundt i byen på egen hånd med kollektivtransport. De kommer nok til å gå på vgs i sentrum, og det blir lett og greit herfra. (Vi sliter kronisk med at vi har for mange ting, da, men jobber med saken.)
![]() |
#22 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?Jeg bor i 1. etg. og trives med det. For min del er akkurat det viktig siden jeg har små barn og det da er enklere for barna å komme seg ut og inn. I tillegg får jeg da større uteplass siden jeg og kan benytte den felles plenen som ligger utenfor leiligheten min. Jeg trenger heller ikke å tenke på at lyd skal forplante seg til leilighet under. Bygget jeg bor er veldig nytt, og veldig godt isolert så jeg hører knapt noe fra naboene. Bortsett fra de rett over som har hund. Kan høre når hunden logrer.
![]() |
#24 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?Nå er vi 2 voksne og 4 barn, så det blir enebolig noen år til. Men jeg gleder meg vilt til vi skal kvitte oss med huset og flytte inn i leilighet
![]() |
#25 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?Ut fra det du skriver høres det jo absolutt ut som om det vil være en god idé for hele familien å flytte med sentralt. Bare tanken på 3-4 timer pendling hver dag i tillegg kjøring av ungdommene er grunn nok.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
kamerat
|
Ulempen med vår leilighet er at soverommene er litt i minste laget for tenåringene, i hvert fall i kombinasjon med at det bare er én oppholdssone. Men vi kan bygge om litt og få en tv-stue-sone i andre etasje, da ville nok mye være gjort, tror jeg. (Men det strider mot ikke-noe-vedlikehold-prinsippet, da!)
![]() |
#27 |
heimføing
|
Akkurat det er en vanesak, vil jeg si. Har bodd ti år i tredje etasje (uten heis) nå, og man lærer seg å bære med seg mye opp trappene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Epikur
|
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?Vi ser for oss flere scenarier om ca 10 års tid. Det ene er å bli boende. Vi kan bo i huset til vi blir 100, vi har inngang uten trapper og mulighet til å kunne bo på et plan uten å gjøre altfor store grep. Det andre er å flytte til sentrum, men ikke snakk om at jeg skal ha noen enkel og lettstelt leilighet. Jeg ønsker meg gammelt Bergenshus eller noe lignende, oppussing, trapper og bratte bakker, Sandviken, Nordnes eller Skansen. Man må ikke ha det for enkelt, da blir man feit og lat.
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
Ja, kom kom! Det er jo ikke et vell av store leiligheter i denne bydelen, men det finnes. Er til stadighet noe til salgs. borettslaget vårt. De fleste leiligheten har to soverom, men mange er bygget om til å ha tre ved å flytte kjøkkenet.
Akkurat det tror jeg kun er en problemstilling for folk som "alltid" har bodd i hus eller første etasje. Vi bor i tredje og glemmer ikke noe ute på gata liksom.
![]() |
#30 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?Vi er også inne på tanken, men ønsker å vente til barna har flyttet ut. Med kjærester, venner på "game"-besøk og et vorspiel i ny og ne (attenåringen, ikke femtenåringen |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?Vi flyttet oss nedover i areal for noen år siden, fra stor enebolig med hage til praktisk, ny og romslig tomannsbolig. Det er fantastisk å bo i noe nytt som ikke vil trenge oppussing og vedlikehold på en god del år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Men først, kaffe!
Ja, både mannen og jeg arvet medlemskap, så han har 47 år og jeg 45. Barna fikk når de ble født, det er jo så greit å ha en gang! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?Bor i enebolig med to barn på 14 og 10 og tenker på å nedskalere. Men det blir nok mindre enebolig, tomannsbolig el først, avhengig av hva som dukker opp.
![]() |
#34 |
flisespikker
|
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?Vi har jo bodd i leilighet hele tiden, og det går helt fint det, altså.
![]() |
#35 |
søt
![]() Sv: Flytte fra hus til leilighet?Vi bor i leilighet på 100 m2 og vi er 5 stk. Vi har 4 soverom, men bare 1 bad. Det går overraskende bra, men vi er vant med det.
![]() |
|
|