|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Ja, det har jeg ingen problemer med. Jeg synes egentlig det er verre å kjøre i for meg ukjente norske småbyer med dårlig skilting og folk som kjører på gammel vane.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg har kjørt i Australia, på feil side og greier. Men det var midt i ødemarken, og det var nok lige greit, siden jeg ikke har lappen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?
Den som kjører til må også kjøre hjem! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg har ingen problemer med å kjøre i utlandet, men foretrekker da å ha GPS. Jeg ville imidlertid ikke turt å kjøre alene i bilen i utlandet. Tenk om jeg kjørte meg vill i Frankrike ... Nei, noen må være med i bilen for å hjelpe til med kart etc. Verste byen vi har kjørt i er Firenze. Det er jo ikke en eneste rett gate i den byen. Det var like bingo hver gang vi skulle sjekke gatenavn mot kartet. En gang vi kjørte på Manhattan gikk det også litt skeis. Vi hadde ikke kart, og GPS-en mistet signalene kontinuerlig. Antakeligvis var det alle skyskraperne som stod i veien for satelitten. Jeg tror vi kjørte tre turer over Brooklyn Bridge før vi fant tilbake til hotellet midt på Manhattan. Det er schtilig når man har en lei ettåring i baksetet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
blid
Sv: Kjører dere bil i utlandet?På utenlandstur (og Oslo-tur også for den del) så overlater jeg mer enn gjerne rattet til mannen. *skikkelig bil-pingle*
|
|
|
#6 |
|
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg kjørte bil i Frankrike i sommer, men det var KUN fordi vi hadde GPS. Den loset meg frem overalt - superenkelt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg skulle til å svare nei, men så kom jeg på at jeg har kjørt i Sverige, Danmark, Tyskland og Sveits, så da må jeg vel svare ja.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm |
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg liker å kjøre bil og kjører selvfølgelig i utlandet også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
saftig
|
Ring 3 er jo motorvei. Bare å ligge i høyre felt om du er usikker. Det er myyyye verre å kjøre i sentrum.
Omtrent som vestlandet, jo!
|
|
|
#14 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Begge vi kjører i "utlandet". Værst var det å ha med egen bil til England. Det var greit å kjøre på feil side, men rattet var plassert slik at man mister litt oversikten. Og så var det den gangen jeg var på tur ned avkjøringa fra en motorvei, det var skummelt det |
|
|
|
|
|
#15 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Ja, kjører i Spania. Malaga. De som har vært her nede vet hvordan disse gærningene kjører.
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Jeg er nok som deg.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Kommer ann på land. Sverige og Danmark ol er greit. Spania og for den del, men ikke på Gran Kanaria og Kypros der jeg synes sjåførene var skikkelig aggresive. Hadde nok ikke kjørt i England eller andre land med venstrekjøring(blir for nifst i rundkjøringene). |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Re: Sv: Kjører dere bil i utlandet?
Gææren! |
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg kjører selv, men liker best å være trygg på hvor jeg skal kjøre. Syns faktisk det er lettere i utlandet enn i Oslo... |
|
|
|
![]() |
|
|