|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jeg kan bare signere esme her. Jeg var flere ganger i uken på telefon til apoteker for å ringe inn resepter til nær (og fjern) i løpet av feriedagene på hytten. Men det er egentlig bare hyggelig å hjelpe; det som tar meg noen minutter på telefon hadde tatt dem en dag på legevakten å få til. I ferien.
![]() |
![]() |
#22 |
I mål
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Sjelden, da det er få som ønsker å diskutere matematikk og statistikk i selskapslivet. Rent bortsett fra den obligatoriske "jeg HATET matte da jeg gikk på skolen" som jeg er rimelig drittlei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jeg er førskoleklærer og jobber som pedleder. Har selv tre jenter, og folk forventer at jeg har pedagogisk riktig oppdratte barn som aldri gjør galt... Heldigvis er også førskolelærer menneskelige og kan gjøre teite ting...
![]() |
#24 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Nei. Venner ringer til meg for å høre hva bursdagsannonsene koster i avisa, det er det eneste.
![]() |
#25 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?
Er du journalist? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jeg har ikke det store problemet med det nei. Sier jeg er økonomikonsulent og da er det stort sett bare såvidt at folk klarer å skjule en gjesp |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
re:designer
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Ja. Både meg og mannen. Mannen er spesielt populær til vennetjenester (Byggmester). Og jeg er populær på vorspiel. Da må jeg tuppere hår og sminke jentene før byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jeg har måtte svare foreldre på butikken om jobbmessige ting. Jeg er glad jeg ikke bor i egen skolekrets.
![]() |
#29 |
flisespikker
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Når jeg tenker meg om, hender det forresten at jeg får tekstmeldinger fra mer eller mindre animerte venner på sene kvelder med spørsmål om diverse faktaopplysninger eller definisjoner på fremmedord. Men det er mulig det er mer fordi jeg har sære venner enn fordi jeg har et spesielt utsatt yrke.
![]() |
#30 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Nja. Mange tror at vi kan svare på hvorfor barnet deres er akkurat som det er fordi vi begge er pedagoger. Dessuten må jeg av og til forsvare lærere som jeg aldri har møtt, evt fortelle foreldre hva de kan kreve og forvente av skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jeg får mye henvendelser privat som jeg aldri hadde fått om jeg ikke var sykepleier ja. At jeg i tillegg jobber på legevakt hjelper jo ikke akkurat det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jeg får stadig høre "Du som er lærer, osv osv," med intrikate spørsmål om all verdens, som jeg selvsagt bør kunne. Spesielt svigerfaren min digger å sette meg fast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Øh ja, og vil herved(med?) avkrefte alle rykter om at jeg er ekspert på skatte- og avgiftsrett fordi jeg har jobbet som økonomiassistent i et halvt år og SKAL utdanne meg til regnskapsfører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Å ja da. Det er stadig noen som skal diskutere sykdom, medisiner, rehabilitering osv med meg (jeg er sykepleier).
![]() |
#35 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Ja. Alle har jo gått på skolen og hatt lærere, og mange har barn som går på skolen. Jeg må alltid svare for ferien, den til enhver tid gjeldende læreplan og skolepolitikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Epikur
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Mange eldre tror jeg kan og vil hjelpe dem med slektsforsking. Jeg kan, men jeg vil ikke. Så jeg vrir meg ut av det ved å legge vekt på MODERNE historie. Ellers blir jeg av og til plaget med at noen tror at historikere kan alle årstall og blir snurt og skuffet over at jeg ikke kan det og attpåtil kan avsløre at man får årstallsliste på eksamen...Hva er vel poenget med eksamen da???
![]() |
#37 |
Leser
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Jeg arbeider med data. Ingen spør meg om noe som helst fordi jeg er totalt inkompetent.
![]() |
#38 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?Ja, nærmest daglig. Så ofte at det hender jeg på fest og når jeg treffer nye mennesker, holder tilbake med å fortelle hva jeg gjør. Nå elsker jeg yrket mitt, men det kan bli for mye av det gode iblant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Leser
|
![]() Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?
Men du kan godt fortelle det til oss. Ja, gjett om jeg er nysgjerrig av meg.
![]() |
#40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da er vi to! Mine omgivelser har gitt meg opp for lengst... Og jeg har lært meg å stoppe enhver forespørsel om hjelp før den kommer, med "... men jeg har IKKE peiling på slike vanlige PCer - der er jeg HELT blank..." |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|