|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?Snuppa fikk det vel en gang i 6. klasse. Altså var hun 11-12 år.
|
|
|
|
#2 |
|
bits and pieces
|
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?
Ikke min heller. Jeg aner ikke om kompisene har. Men vet flere har youtube-kanal. Min har ikke etterspurt det heller.
|
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Her var det også fullstendig utelukket sist temaet var oppe - han var ikke interessert i det hele tatt. Det er ikke mange månedene siden, og nå er det plutselig fryktelig viktig. Vennene hans gjør avtaler og skravler der inne, visstnok. Sist dette var et tema, var det kjente situasjoner med mobbing i (den gamle) klassen. Nye klassestrukturer nå. Det er overhodet ingen grunn til å mistenke at han vil bli involvert i noe sånt. (Og ja, jeg skjønner selvsagt at det ikke er appen i seg selv som skaper mobbing.)
|
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?Min sønn, straks myndig, har aldri vært særlig interessert i sosiale medier. Han har en stor vennegjeng rundt seg og de har lært seg til å ringe.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig. Jeg tror det er lurt å begynne tidlig, mens barnet er mer mottagelig for veiledning enn det en 13-åring er.
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer nå an på barna da. Det finnes mange 13-åringer som er mottagelige.
05 og 08 Sist redigert av millact : 08-06-19 kl 23:36. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Selvfølgelig, men det er irrelevant, for det er ikke normen at 13-åringer er mer enn eller like mottakelige som en 8-åring,og man kan ikke vite hvordan ens eget barn blir. Derfor: føre var. Jeg veileder barnet mitt mens jeg vet jeg kan, i street for å vente til "passende alder" i håp om at han ennå er mottakelig.
|
|
|
|
#8 |
|
can-jur
|
At de ikke har tilgang gitt av foreldrene er IKKE noen garanti for det altså. De låner ut og låner av hverandre over en lav sko. Det deles passord og brukerkontoer så en kan bli helt svett. De skriver også ting i hverandres navn og andres telefoner.
|
|
|
|
#9 |
|
Glad
|
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?Oppdaget forresten at også Spotify har 13-årsgrense. Det skjønner jeg ikke poenget med iallefall, og har opprettet brukere til ungene slik at vi kunne ha familie-abonnement.
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette var nettopp noe av grunnen til at vi lot snuppa få Instagram som 11-åring. Vi så konturene av en som kom til å bli tenåring med stor T, og nå i ettertid er jeg svært fornøyd med at vi fikk et par år med mulighet for veiledning. For nå er det relativt «stengt».
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?Appen gir hverken mobbing eller utestengelse, men den åpner og tilrettelegger for en del problemstillinger som kan være komplisert for et barn å håndtere, uavhengig av hvor mottagelig det er for foreldreveiledning. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Helt klart. Og jeg har en helt annen mulighet for dialog og innsyn hos en som er åtte og deler en Snapchat konto med sin mor enn jeg har med en som er 13.
|
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det kommer mye an på hva slags miljø de ferdes i. Det kan være praktisk og hyggelig, eller det kan være en gedigen fallgruve. Som forskjellen på å gi våpen til noen som hygger seg med å gå på jakt sammen, og til ustabile folk som er i beinhard konflikt med hverandre (uten sammenligning for øvrig). Det er ikke våpenet i seg selv som er problemet, men alt faenskapet det legger til rette for.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-06-19 kl 12:01. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?På 13-årsdagen. Tror nesten ikke hun hadde trengt annen bursdagsgave.
|
|
|
#15 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?Snapchat bør forresten komme med alkolås. Ikke bare unger som kan være teite på snapchat. #fylleangst
|
|
|
#16 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?Rundt 11 tror jeg.
|
|
|
#18 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?Det har endret seg litt med årene hvilke kanaler som har vært kule og nødvendige. Nåværende 14-åring fikk snap før fyllte 13, men ikke lenge før. Det var ikke tema.
|
|
|
#19 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?Her fikk de da de var 13. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Ved hvilken alder har barna fått laste ned Snapchat?Rundt 11 tror jeg. Hun bruker det ikke så mye. |
|
|
|
![]() |
|
|