Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Største filmskuffelse?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-07, 12:26   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Største filmskuffelse?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Den aller største skuffelsen var "Naked" av Mike Leigh. Han hadde regissert den veldig fine "Life is Sweet" og jeg gledet meg vilt. Jeg ble så forbannet av den idiotfilmen at jeg gikk rundt i byen og yppet til slagsmål etterpå.

Å ja, det husker jeg! Jeg likte ikke filmen jeg heller (og fikk ikke helt sansen for David Thewlis igjen før han dukket opp som Remus Lupin i HP), men jeg ble ikke fullt så aggressiv av den som du.

Gammel 30-07-07, 13:56   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Den aller største skuffelsen var "Naked" av Mike Leigh. Han hadde regissert den veldig fine "Life is Sweet" og jeg gledet meg vilt. Jeg ble så forbannet av den idiotfilmen at jeg gikk rundt i byen og yppet til slagsmål etterpå.

Høsten 1993: Jeg var i begynnelsen av en periode med depresjoner og angst og ble dratt med på kino av to venninner, slik at jeg kunne koble av litt. De hadde valgt Naked. Ikke akkurat noe godt valg. Jeg hadde bare lyst til å dø da jeg kom ut av kinosalen. Pluss at navnet Sebastian umiddelbart ble strøket fra listen over potensielle navn til eldstemann, som jeg da var gravid med.

Noen år senere så jeg filmen igjen. Og da så jeg jo at den hadde masse humor. Den var jo rett og slett en komedie. Det hadde jeg rett og slett ikke klart å se i min depressive tilstand. Nå, mange år etterpå, elsker jeg den filmen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:46   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Shakespeare in Love" (Gwyneth go home), "The Remains of the Day", "Lost in Translation"

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:47   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Elinblu, da!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:54   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men Elinblu, da!

He-he, leste gjennom tråden først etter å ha svart, så nå skjønner jeg at jeg tråkker mange på tærne. LiT: Hvor morsomt er det å se puppe-og-leppe-Scarlett sitte i trusa i vinduet på hotellrommet gjennom en hel film, egentlig? I grunnen er det rart at jeg ikke likte filmen, da tematikken er helt i min gate, men sånn kan det gå. "Shakespeare in Love": Gwyneth som gutt? Nei og nei. Hadde det vært Ralph Fiennes, ville kanskje pipa mi hatt en litt annen lyd, men Joseph stiller i en annen klasse.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:06   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Legends of the fall. Den var virkelig bare så dum. Lite troverdig og intetsigende.

Men pene menn... Og vakker natur, egentlig. Og det er vel det hele.

Den engelske pasienten skuffet meg også. Jeg har en lei tendens til å glemme navn på filmer som har skuffet meg, så jeg kommer ikke på noen flere. Jo, Sliding doors. Skjønte ikke bæret. Jeg ble forvirret av Mulholland Drive også. Veldig. Merkelig film.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:12   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Sliding doors. Skjønte ikke bæret. Jeg ble forvirret av Mulholland Drive også. Veldig. Merkelig film.

Seriøst, fattet du ikke Sliding doors? Til og med jeg, som er domm såm et brø forstod jo den? Mullholland drive er det litt mer forståelig at du slet med, den slet jeg også med selv om jeg likte filmen. Men jeg leste om den etterpå, og så den igjen litt senere, og da falt alle brikkene på plass. Jeg fikk litt sånn "herregud, at jeg ikke forstod det tidligere, jeg er så blånn"-følelse.

Gammel 28-07-07, 23:18   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Seriøst, fattet du ikke Sliding doors? Til og med jeg, som er domm såm et brø forstod jo den?

Nja. Jeg så ikke hele. Jeg fikser ikke at de skrifter sånn på scenene, jeg blir dødsforvirra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 00:20   #9
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Moulin Rouge. Den gadd jeg ikke en gang se ferdig.

Signerer. Var på kino og holdt på å kjede meg i hjel, så dro midt i filmen.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 11:10   #10
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Lost in translation er oppskrytt. Ble helt svimmel av å se på den (selv om den inneholdt mange gode scener). Mulig jeg liker filmer med litt mer definerte avsluttninger bedre.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 11:12   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Lost in translation er oppskrytt. Ble helt svimmel av å se på den (selv om den inneholdt mange gode scener). Mulig jeg liker filmer med litt mer definerte avsluttninger bedre.

Nei, nei, nei!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 11:15   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, nei, nei!

DER er jeg veldig enig med deg, Toffen! Lost in translation er virkelig en av de bedre filmene jeg har sett.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 13:58   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Lost in translation er oppskrytt. Ble helt svimmel av å se på den

Svimmel?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 14:13   #14
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Svimmel?

Ja, svimmel. Sikkert noe med kameraføringen å gjøre. Vet at mange her liker filmen, jeg likte den på mange måter også...men den var en skuffelse i og med at den var så oppskrytt, spesielt her inne.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 14:24   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Lost in translation var helt ok. Jeg liker tematikken godt, men syns ikke det er lost veldig godt i gjennomforingen,- scener som konsekvent slutter der handlingen i scenen skal til å starte. Skjonner at man kan bli litt svimmel.

En mye bedre versjon av samme tema syns jeg Fa Yeung Nin Wa (In the Mood for Love) er: http://www.imdb.com/title/tt0118694/

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 21:12   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den engelske pasienten, Vanilla sky og Eyes wide shut.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 21:18   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk også minner nå til fjortistiden da "alle" elsker Dirty Dancing og Salsa-filmene. Jeg hatet dem, men følte at jeg måtte se dem fordi alle syntes de var så bra. Akkurat nå hadde det vært morsomt å se dem igjen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 02:53   #18
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg fikk også minner nå til fjortistiden da "alle" elsker Dirty Dancing og Salsa-filmene. Jeg hatet dem, men følte at jeg måtte se dem fordi alle syntes de var så bra. Akkurat nå hadde det vært morsomt å se dem igjen.

Jeg har Dirty Dancing på dvd. Måtte bare kjøpe den. Jeg elsker slutten da de danser foran foreldrene til hun jenta...... Nydelig musikk også.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 21:56   #19
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

American BEauty.

Gammel 28-07-07, 22:00   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Eternal Sunshine of the Spotless Mind med Jim Carrey. Fantastisk film. Winslets beste.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.