|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årHos oss, fotball, blir dugnadene mer og mer overtatt av ungdommene selv fra de begynner på ungdomsskolen. Først foreldre og ungdommer sammen, så hovedvekt av ungdommer med noen foreldre som organiserer og veileder. I den grad det er spillere over 18 år så regner jeg med at de tar fullt ansvar for dugnad. Men hos oss er dugnad knyttet til andres kamper, sånn at det er mulig for aktive spillere å delta (og at foreldre kan se sine egne spille). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årJeg mener at alle dugnader for egen fritidsaktivitet som det er forsvarlig og gjennomførbart at barnet/ungdommen selv kan gjøre, bør de også ta ansvar for. Rent prinsipielt. Man kan selvsagt ikke være tidtaker eller stå i kafeen om man selv deltar i svømmekonkurransen. Men man kan eksempelvis fint plukke søppel eller dele ut saft på et herværende stor sykkelritt, om man er 14 eller 16 og spiller fotball (dersom ikke krasjer med en kamp, da). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 år
Ja, selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årMen er ikke dette noe som vil gå seg til? Det er vel ingen som vil forvente at foreldrene til en 25 åring skal stille på dugnad? Jeg tenker vel at man stiller så lenge ungdommen bor hjemme/går på videregående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 år
Hehe, nei, tviler på at det forventes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årI korpset hos oss er "kravet" at det stiller en voksen + musikanten på loppemarked, uansett alder. Det handler jo mest om at man trenger flest mulig. Når vi har kakesalg/garderobe som dugnad i kultursalen, er det jo ikke noe i veien for at de eldste ungdommene møter uten foreldre, men veldig få gjør det i praksis.
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Dugnad når barnet er over 18 årHos oss er det stort sett ikke spesifisert hvem som skal gjøre dugnadsoppgaven den enkelte deltaker er pålagt etter en viss alder. Hvis ungdommen kan utføre det selv, gjør de det. Hvis ikke må de selv finne en som kan delta. Det samme gjelder i voksenkorpset jeg går i. Der er det ofte musikantenes store barn som står i kafeteria, garderobe etc, det er samboere, menn, koner, kjærester osv som er fanebærere, koker kaffe, selger billetter osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|