|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?Vippser eksakt beløp. For det er jo som, Candy sier, ingen grunn til å runde opp fra 99 til 100 pga det teite kronestykket som man med cash må styre med.
![]() |
#22 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?
Dette.
![]() |
#23 |
I endring
|
![]() Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?Men det er litt som det blir nevnt i tråden her, om du reiser f.eks til utlandet og jeg spør om du kan kjøpe akkurat den parfymen til meg. Så har jo du litt arbeid med det, for det er jo ikke sikkert at du hadde tenkt deg innom akkurat den butikken. Da ville jeg jo ha betalt litt for "arbeidet".
![]() |
#24 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men skal man betale for arbeidet så må man jo gi så det monner, tenker jeg? Ikke akkurat timeslønn, men 20-50 kr er jo litt snålt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?Er det handlet i Norge så vippser jeg eksakt, et det handlet i utenlandsk valuta runder jeg opp.
![]() |
#26 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
For meg handler det kun om å runde opp. Ikke å «lønne» tjenesteyteren, men å si takk for hjelpen og betale så de iallfall går i null og helst litt mer, på en måte. Vet ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bedreviter
|
Jeg er vel der at hvis det man ber om er så mye bry at det er naturlig å betale en venn for å gjøre det, så har man bedt om for mye. Jeg blir brydd om noen vil betale meg for en tjeneste. Da ser jeg heller at de gir meg en flaske vin eller annen hyggelig oppmerksomhet, hvis det er en større jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
heimføing
|
I det tilfellet så ville du kanskje gitt vedkommende en 500-lapp istedet for 463 som tingen kostet, om verden fremdeles brukte cash. Så der hadde nok jeg også lagt på litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?Vist den jeg skylder penger kan ha fått skjulte utgifter som bensin/bompenger /parkering /buss for å kjøle der for meg, eller valuta kurser synes jeg det er greit å runde litt opp for å være sikker på at den som hjelper ikke får i minus. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|