Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rød vogn = jentevogn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Rød vogn er jentevogn?
Ja 17 14,91%
Nei 95 83,33%
Annet: forklar gjerne 2 1,75%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 19:27   #21
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød vogn = jentevogn?

I skrivende stund ser jeg på min mann i rød t-skjorte. Han er aldri så kjekk som når han har rødt på seg! Hvorfor skal gutter frarøves den flotte fargen?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:32   #22
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Nei, rødt er for både gutter og jenter.
Jeg har kjøpt vognene mine på salg, og fikk med førårets mønster (begge vogner i blåtoner), men kunne absolutt valgt rød.

Vi har forresten en rød trille, når jeg tenker meg om. Arvet fra kusinen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:36   #23
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

ikke jentevogn nei. Har selv rød vogn til min gutt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:39   #24
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde sjølv raud vogn til lille A ei periode. Raud er vel ingen jentefarge.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:53   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er jentevogn?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:00   #26
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 16:07.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:08   #27
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Nå mener ikke jeg at jeg ikke kan la gutten gå i rødt, for han bruker mye rødt.. Jeg bare lurte på om folk oppfattet det som mer jentete på den vogna.
Jeg kunne godt tenkt meg den røde vognen, men samtidig ønsker jeg at mannen skal være tilfreds også med fargen. Kompromiss heter det

Men hva ville dere selv valgt da? Om rød ikke var et alternativ?

Gammel 30-07-07, 20:10   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Da ville jeg valgt en annen farge jeg syntes var fin. Eller, først og fremst ville jeg funnet vogna jeg ville ha og valgt den fargen jeg syntes var finest utifra hvilket utvalg de hadde. Det er vel ikke så viktig hva andre synes?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:12   #29
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jooo, det er schempe viktig. Jeg må være in må vite

Det jeg tenker på er om man blir fort lei de litt knallfargene, og kanskje majoriteten tenker duse/ mer nøytrale farger som meg :konservativ:
Nå har jeg skrevet hvilken vogn det er snakk om da

Gammel 30-07-07, 20:13   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Rød vogn er helt flott til gutt. Rosa ville jeg vegret meg for.

Gammel 30-07-07, 20:14   #31
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemte annet ettersom jeg mener hverken gutter eller jente har monopol på fargen rød.

Vi har oransje vogn fordi den var på tilbud. Ellers kunne jeg godt tenkt meg en rød vogn. Helt uavhengig av barnets kjønn.

Gammel 30-07-07, 20:16   #32
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synes mange av EW-fargane er flotte eg. Hadde nok valgt orange eller army sjølv, uansett kjønn.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:17   #33
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Nei det synes jeg ikke, men ville nok spedd i med sort eller blått sånn for å bekrefte at det er en gutt.

Jeg har forresten fått meg en rød pose til lillebror. (... men vognen er svart og grå.)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:22   #34
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt masse röde ting til gutten min. Det er en farge han kler veldig godt. Ville ikke valgt röd vogn hverken til gutt eller jente rett og slett fordi jeg liker mer nöytrale farger paa slike store ting. Har hatt den blaa Bugaboo Frog-vognen til han, men med knallröd pose til. Det var skikkelig stilig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:27   #35
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Min gutt har alltid hatt mye rødt fordi han klaer fargen kjempefint.
Rød vogn er kjempetøft - både til gutt og jente!

Gammel 30-07-07, 20:27   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jooo, det er schempe viktig. Jeg må være in må vite

Ja, det skjønner jeg.

Det jeg tenker på er om man blir fort lei de litt knallfargene, og kanskje majoriteten tenker duse/ mer nøytrale farger som meg :konservativ:
Nå har jeg skrevet hvilken vogn det er snakk om da

Jeg er ikke så oppdatert på vogner at jeg vet hvilke farger alle mulige merker kommer i, men jeg ble ikke lei av rød vogn. Jeg er mer lei den grå og svarte vi har nå, sånn rent fargemessig. Det er sikkert en smakssak.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:29   #37
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne godt hatt rød vogn til gutt, hvis jeg hadde hatt lyst på rød vogn. Men som liefje så liker jeg best å ha mer nøytrale farger på sånne ting, jeg er litt sånn som ikke greier å ha på ungen et teppe eller en lue i en farge som skjærer seg med vogna ... Så ut fra det ville jeg egentlig kke hatt rød vogn hverken til gutt eller jente.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:32   #38
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Rødt er en unisex farge synes jeg.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:33   #39
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri valgt rødt til gutt, men nå er ikke jeg noe spesielt glad i rødt i det hele tatt. Føler også at det blir helt feil for meg når f.eks. gutten min får på helt røde klær.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:53   #40
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så dere ville valgt rødt til en gutt selv?

Jeg synes i slike rødeting-til-gutter-diskujoner så mener mange at rødt går an, men velger det ikke selv.

Jeg valgte det. Jeg kjøpte rød vogn til Pøbeln fordi det var den aller fineste fargen de hadde.

Rødt er kjempefint og jeg kjøper gjerne røde klær til guttene mine.

Jeg sier som glitter - jeg ville valgt en annen farge jeg likte. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om hva som var motefarge eller ikke.

Sist redigert av LilleRosin : 30-07-07 kl 23:36.
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.