|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
| Se resultatene: Er det greit å løpe på gravlunden? | |||
| Selvsagt |
|
6 | 3,95% |
| Nei! |
|
93 | 61,18% |
| Det kommer an på type løping |
|
14 | 9,21% |
| Det kommer an på type gravlund |
|
25 | 16,45% |
| Vet ikke/aldri tenkt over |
|
12 | 7,89% |
| Brokkoli |
|
2 | 1,32% |
| Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tøff
|
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Det Input skriver er det jeg tenker og. Men jeg synes ikke man jogger friskt forbi et gravfølge, da går man.
|
|
|
#2 |
|
koko
|
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Når det pågår en gravferd så skjønner selv jeg at man ligger lavt altså. Personlig ville jeg gått en omvei i en slik situasjon.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Om det er rolig transportjogging kan det være ok. Intervalltrening, eller typ svett-og-snørr-løping; not so much. Jeg prøver å huske hva det står på skiltet ved Nordre gravlund, det er i hvert fall ikke lov å sykle eller lufte hund der.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Jeg hadde reagert veldig, uansett type trening. Trene kan man gjøre andre steder. Hund i kort bånd derimot, hadde jeg ikke reagert på. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Jeg har tatt med hunden på gravlunden en zillion ganger. (Unnskyld for det også, ante ikke at det var utafor og det står heller ikke noe skilt. Vi gikk ofte gjennom gravlunden på lufteturen vår. (Hun er død nå.) Jeg tok henne til og med bort til mine besteforeldres sted, utenfor stien. Men hun fikk selvsagt aldri tisse på gravene! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Hadde ikke plaget meg med en enslig løper, men jeg hadde reagert negativt fordi jeg ville antatt at det plager andre. Flere i flokk som løp ville jeg selv reagert negativt på. Det har med respekt å gjøre.
|
|
|
#8 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Nei. Det bør da være greit å løpe en trillion andre steder. Gravlunden er et sted for ro, ettertanke og til tider sorg. Hund bør da være greit, men hold den unna gravene.
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Jeg synes det er helt OK på store gravlunder som Vår Frelsers og den i Frognerparken. Jeg hadde syntes det var rart på en liten kirkegård. Å ta med en hund i bånd synes jeg er helt innafor uansett, så lenge den ikke får markere på gravsteinene.
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?
Det er her jeg også er. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Og jeg tror det er mer hekking enn ettertanke på Vår Frelsers, altså. Det var i hvert fall et kjent meet-up for homofile før i tiden.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Jeg synes det er ugreit, akkurat som jeg synes det er ugreit å lufte bikkja (type tisse/bæsje) på et sånt område. Og sykkeltur. Jeg synes det virker respektløst. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Mine foreldre ligger begravet i en by et par timers kjøretur herfra, jeg besøker graven deres 3-4 ganger i løpet av året. Når jeg er der planter jeg, tenner lys, plukker opp blader og gjør det så pent som mulig. Og så sitter jeg på huk en stund og ser på navnene på stenen og kjenner på alle følelsene. Savn, sorg, kjærlighet og takknemlighet. Av og til er de yngste barna med, da forteller jeg dem om besteforeldrene som de aldri fikk møte. Så sitter vi der sammen. Det er et pent sted, gravstenen står like under et stort flott tre, det er stille der. Stille og fredelig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Jeg kjenner at det var det ekstremt vanskelig å føle noe sterkt rundt, men for all del.
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?
Det må vel ikke være støtende for at ord og begrep skal endres? Det skjer jo rett som det er at begrep foreldes, og erstattes med andre som er mer presise og tilpasset dagens bruk eller situasjon. En hel del gravplasser ligger jo slett ikke i nærheten av en kirke engang, bisettelsen foregår ofte i et annet seremonilokale enn i en kirke, og da blir det misvisende å kalle det kirkegård. Særlig når tilknytning til kirken ikke har noen betydning for hvem som gravlegges der.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 25-11-19 kl 16:35. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Er det greit å trene på gravlunden?Her i byen er det ikke naturlig å gå/løpe gjennom noen av kirkegårdene på vei til et annet sted, så jeg ville reagert negativt. Hadde kanskje tenkt annerledes ellers.
|
![]() |
|
|