|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tenker du?Jøss, det du beskriver passer godt på meg Innout. Jeg har ikk tenkt på det på den måten. Jeg tror det er derfor jeg synes Hobbiten var en kjedelig bok.
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvordan tenker du?Jeg har slukt bøker av Isabell Allende og Elena Ferrante. Føler at jeg har vært der de beskriver. Tror jeg kan navigere i Napoli.
|
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Sv: Hvordan tenker du?I det du skrev eple, var jeg inne i en deilig hage med epletrær. Lukten av solmodne epler, det hvite stakittgjerde rundt og sola som skinne grønt gjennom bladverket. Bakken er dekket av tett gras og lukter litt muldaktig av bladene fra epletrærne som ligger i gresset å råtner.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan tenker du?Jeg trodde egenelig at jeg tenker i bildet og film, men nei, jeg ser jo ikke egentlig reelt noe som helst. Det er ord, stemmen min, tanker, nøye beskrivelser, Men jeg SER det ikke.
|
|
|
#6 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvordan tenker du?Livlig fantasi her og. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hvordan tenker du?I våken tilstand er det kun ord og følelser, lite bilder, men jeg drømmer mye og livlig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan tenker du?Jeg er litt begge deler, men veldig visuelt ja. Og minner er i stor grad knyttet til sansene. Jeg kan kjenne hvordan et raspete betongtrappetrinn kjennes ut mot baksiden av min ett år gamle legg, og hvordan lyset ble filtrert gjennom trærne når vi kjørte gjennom en allé opp til huset der vi bodde fram til jeg var to år. Eller hvordan den bittelille hånden til Hiawata kjentes ut rundt lillefingeren min når han grep den for første gang.
|
|
|
#9 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvordan tenker du?Jeg velger mest utifra følelser, og litt funksjon når jeg skal kjøpe noe. Funksjon er viktigere når jeg kjøper turutstyr for eksempel. Det er stort sett alltid mest vellykket når jeg lar følelsene styre. Jeg har gjort mange dumme valg når jeg har prøvd å bruke fornuften. Litt følelsestyrt kanskje. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvordan tenker du?
Jeg velger også med følelser. Men følelsene er tydelig basert på mest mulig for pengene og at tingen fyller den funksjonen den skal ha. Jeg hadde f.eks. aldri brukt penger på kul bil ettersom bil for meg kun er et nødvendig onde for å frakte meg fra a til b. Sikker, så miljøvennlig som mulig og minst mulig driftsproblemer trigger gode følelser, kul, pen, vakker, oppsiktsvekkende, original, osv gir meg INGENTING, så da gidder jeg ikke ha det. Venninnene mine synes jeg er flink og økonomisk, men de forstår ikke at dette ikke handler om økonomisk eller flink i det hele tatt. Det gir rett og slett bare ingen glede. Det blir som å berømme en som ikke liker lakris for å si nei takk når lakrisposen sendes rundt. Ikke spesielt vanskelig akkurat...
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan tenker du?Vi har en kaffekoppserie der alle koppene har ulik farge. Hvilket humør jeg er i bestemmer hvilken kopp jeg drikker av, og jeg greier ikke drikke av den grå i det hele tatt.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Hvordan tenker du?Jeg ser ikke bilder/film i hodet når jeg tenker, men når jeg leser romaner o.l. gjør jeg det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Hvordan tenker du?Jeg har et, eh, rikt indre liv. |
|
|
|