|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er du god til å kommunisere på SMS? | |||
| Ja |
|
71 | 67,62% |
| Nei |
|
14 | 13,33% |
| Tja ... |
|
20 | 19,05% |
| Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink med sms?
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Er du flink med sms?Jeg skriver fort, og svarer vanligvis med en gang jeg finner sms-en - men det kan ta litt tid for jeg glemmer ofte mobilen i veska sånn at jeg ikke hører den. Det jeg ikke er flink til, er å fatte meg i korthet. Det er fordi jeg insisterer på å skrive "skikkelig" norsk. Forkorte en del, men normalt bare sånn som jeg ville forkorta i vanlige tekster også.
|
|
|
#3 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Er du flink med sms?Sender gjerne tekstmelding og svarer vanligvis raskt. I det siste har jeg prøvd med forkortelser til de som gjorde det mot meg. Men det føles bare som om jeg er dum. Sluttet med det nå |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Er du flink med sms?Jeg har aversjon mot sms-språk og har aldri helt fått inn bruken av ordliste i fingrene. Ergo skriver jeg kort og konsist med fulle setninger.
Sildre Sist redigert av Sildre : 07-08-07 kl 08:50. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink med sms?Jeg kan være rask om jeg vil, men jeg MÅ bruke T9, uten er jeg helt håpløs.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Er du flink med sms?Jeg er Queen of SMS - og skriver tekstmeldinger i hytt og pine hele tiden. Kan skrive lange avhandlinger, og gjør like gjerne det som å ringe. Og jeg bruker ikke forkortelser. Svarer med en gang når noen sender melding. Noe av det verste jeg vet er å måtte vente i ørten timer på svar når jeg selv sender meldinger, med f.eks spørsmål om noe. |
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Er du flink med sms?Skriver raskt og er ikke alltid jeg behøver å se på når jeg skriver for å vite hvilke ord jeg skriver, men er nok flere som skriver raskere enn meg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink med sms?Ja, jeg er flink. Skriver raskt, lange og hele setninger uten forkortelser. kommuniserer like greit over sms som når jeg ringer. Får i hvertfall svar på det jeg spør om. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er du flink med sms?Bruker sms mye. Synes det er en veldig grei og uformell måte å holde kontakt med folk på, særlig de jeg ikke ser så ofte. Mamma er også storbruker av sms og setter stor pris på meldinger om ståa i sussehjemmet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
|
|
|
#12 |
|
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink med sms?Jeg var flink før, men ikke nå lenger. Jeg gidder sjelden å sende sms, skriver treigt og svarer ofte ikke før etter mange timer.
|
|
|
#14 |
|
Sv: Er du flink med sms?Jepp. Og det uten forkortelser.
|
|
|
#15 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er du flink med sms?Skriver SMS ja! Svarer ganske raskt, men har den stygge uvanen at jeg har mobilen på lydløst. Synes ikke det passer seg at privat mobil ringer på jobb. Jeg skriver fullstendige setninger.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink med sms?Jeg skriver somregel ganske fort. Har byttet telefon fra ericson til nokia nå, så det går litt treigt før jeg er vandt med knappene. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Er du flink med sms?Å skrive SMS havner på topp 10 over kjedelige ting å gjøre. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Guardian of the galaxy
|
Signerer hvert kloke ord.
|
|
|
#19 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
D er d verste jeg leser av forkortelser, tror jeg. Jeg blir skikkelig forstyrret av d.
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er du flink med sms?Jeg skrev hovedoppgave om hvordan 15-årige jenter skriver tekstmeldinger. Jeg samlet da inn tekstmeldinger fra 6 ulike jenter. Jeg ble så dreven på å forstå forkortelsene - men jeg har aldri skrevet: snx 2mrw og stilen der. Liker de fulle setningene jeg!
|
![]() |
|
|