|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nyhetsdekning fra rettssaken om Johanne?Jeg syns også det er viktig å få frem at mosketerroristen i denne saken ikke bare virret inn i en moske der han straks ble lagt i bakken. Han skjøt på dem, og skadet vel også minst en av dem, hvis jeg husker riktig. Han gikk altså inn tungt bevæpnet, og han avfyrte skudd med mål om å drepe. At han møtte på fryktløse gubber med kampsporterfaring var jo bare flaks. Og at han hadde bommet på dagen var bare hans egen idioti. Jeg har tenkt at han kanskje tenkte "id = fest, fredag = moskedag, ergo, det er i dag det er masse folk der". Tulling.
![]() |
#22 |
Klar
|
![]() Sv: Nyhetsdekning fra rettssaken om Johanne?
Dette har vært planlagt, ja. Han hadde kjøpt en Go pro-kamera som han festet til hjelmen og planla å streame angrepet live på nettet. Heldigvis fikk han det ikke til å fungere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nyhetsdekning fra rettssaken om Johanne?Ja, planlagt, og han feiget ikke ut. (Feil uttrykk, men det var altså ikke pga manglende trøkk i innsatsen at han ikke fikk skadet og drept flere)
![]() |
#24 |
Klar
|
Nei, det er et poeng. Han kunne jo bare latt det være når han ikke fikk gjennomført det fredagen. Men å drepe sin egen stesøster, som han har vokst opp sammen med... Og å møte pressen med det gliset etterpå. NOE galt må det være med ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ej ikke møjkets heije
|
Uten tvil. Men samtidig var det noe av det som frustrerte meg over den første sakkyndigvurderingen av ABB. Jeg mener den lød noe som "når man klarer å gjøre noe så avskyelig, så må man åpenbart ikke være tilregnelig". Jeg tenker at det er fullt mulig å være helt tilregnelig og samtidig bare gjennomsyret ond.
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det viser vel ganske mange diktatorer opp gjennom tidene. Det er ikke alle av dem som har vært gale, men jammen har det skjedd mye ondskap i deres regi.
![]() |
#27 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nyhetsdekning fra rettssaken om Johanne?Nå føler jeg meg noe ansvarlig for at denne tråden endte opp med å handle mer om nettopp det HI ikke ville.
![]() |
#28 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overgangen skjedde relativt fort så vidt jeg forsto. Gamle venner trakk seg unna jo mer rabiat han uttalte seg, så da stoppet vennskapelig korrigering opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Syns det går helt fint, og FP er vel generelt gode på å diskutere. Denne gangen uten trigger- ##. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Nyhetsdekning fra rettssaken om Johanne?Klassekampa hadde lørdag en ganske lang artikkel/intervju med en av Johannas barndomsvenninne. Jeg synes den ga meg mer informasjon om søsterperspektivet i dette. I tillegg til at hun dessverre var redd sine siste dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|