Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Din største bok-skuffelse?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-07, 13:15   #21
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din største bok-skuffelse?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Og ideen om "himmelen" i The Lovely Bones syntes jeg dessuten var direkte grusom, og det var åpenbart ikke det det var meningen at jeg skulle synes, så der må jeg ha vært veldig uenig med forfatteren.)

Men enig med meg. Den 'himmelen' virket som det rene helvete, spør du meg.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei. Når det er sagt, syntes jeg Sofies verden var helt OK - og til god hjelp da jeg skulle ta forberedende.

Blant de mest oppskrytte bøkene jeg kan komme på i farten er Morten Ramslands Hundehode. Makan til krampefargerik bok!

Jeg har faktisk gitt meg på den. Krampefargeaktig var godt beskrevet.

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det må være Jonathan Strange and Mr. Norell. Uten tvil. Det er den eneste boken jeg aldri har orket å lese ut. Men som sengelektyre ved søvnløshet er den glimrende. *gjesp*

Og jeg som hadde gledet meg til den boken siden den ble anbefalt på det varmeste her inne.

Den er en av de bøkene der jeg er misunnelig på dem som ikke har lest den ennå.

A son of the sircus av John Irving skuffet meg. Jeg hadde gledet meg lenge, men den hadde 'det' ikke.

Gammel 03-08-07, 14:15   #22
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Signerer på at Fakta om Finland er Loes dårligste. Jeg kom meg gjennom, men spesielt morsom var den ikke.

Den største bokskuffelsen jeg har lest, er Halvbroren. Eller...lest? Jeg orka bare ikke mer sånn litt over halvveis i boka.

Tegn til kjærlighet av Kjærstad var også bare møl, synes jeg.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:16   #23
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

A son of the sircus av John Irving skuffet meg. Jeg hadde gledet meg lenge, men den hadde 'det' ikke.

Enig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:31   #24
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Den største bokskuffelsen jeg har lest, er Halvbroren. Eller...lest? Jeg orka bare ikke mer sånn litt over halvveis i boka.

Tegn til kjærlighet av Kjærstad var også bare møl, synes jeg.

Ja, helt grusom. Men jeg elsket Halvbroren, faktisk.

Gammel 03-08-07, 14:33   #25
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker ikke min største bokskuffelse, men med tanke på at jeg leser mellom 50 og 100 bøker i året, vet jeg jo at det har vært noen. Bare det at jeg nekter å bruke hjernens lagringskapasitet på å huske dem

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Samme her. Trodde jeg var rar i knotten, som ikke fikset den boken, siden alt det andre Tolkien har skrevet er ganske så fantastisk.

Silmarillion er på en måte skrevet av Tolkien, men er også et stykke uferdig arbeide redigert av andre til en slags bok. Du skal være meget, meget hekta på Tolkien for å orke å komme deg gjennom alle detaljer og dobbeltføringer og perioder hvor intet skjer osv. Bare for å ha sagt det; jeg er så hekta at jeg har vært gjennom den to ganger

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:37   #26
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det er en av mine yndlingsbøker, men jeg hadde ingen forventninger til den da jeg begynte å lese den.

Gammel 03-08-07, 14:59   #27
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig sjelden forventninger til bøker fordi jeg ofte har litt sær boksmak. Men Halvbroren syns jeg var helt pyton. Og den hadde jeg forventet å like.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 22:28   #28
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men to bøker jeg har lest de siste par årene som hadde fått gode omtaler mange steder og som jeg ble småsur av, er Sue Monk Kidds The Secret Life of Bees (...)

Denne skuffet meg også. Den var ikke så dårlig at jeg ikke fullførte, men den ga meg absolutt ingenting.

Andre skuffelser:
Niels Fredrik Dahl: På vei til en venn
Per Petterson: Ut å stjæle hester
Patrick Süskind: Parfymen
Donna Tartt: The Little Friend (The Secret History er en av mine absolutte favoritter, så fallhøyden var stor)
Ian McEwan: Atonement (Den var helt ok, men jeg hadde så vanvittig høye forventninger til den, så det er mulig at skuffelse var uunngåelig.)

Gammel 03-08-07, 22:37   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halvbroren av Lars Saabye Christensen uten tvil. Det er den dårligste boka jeg har lest ferdig og den aller mest oppskrytte.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 22:49   #30
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biene dokke liksom.

Stieg Larsson sto lenge i bokhylla mi i vår. Alle hypa den så veldig og eg utsatte det eg trudde var en gledelig leseopplevelse. Då eg endelig satte meg til var den kjedelig. Snakk om skuffelse. Liza Marklund sine bøker er også noko eg ikkje heilt skjøne fuzzet om. For ikkje snakke om Bokhandleren i Kabul.

Av meir seriøs lektyre er eg framleis lei meg over å ikkje blir grepe av Jan Kjærstads Forføreren.

Gammel 03-08-07, 22:59   #31
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erik Fosnes Hansen "beretninger om beskyttelse"
:kjedelig: :kjedelig:
Jeg likte godt hans "en salme ved reisens slutt"
Men denne var i tillegg til å være kjedelig, bare tung(leser på sengen)

Sist redigert av gullet : 05-08-07 kl 10:25.
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 23:52   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gullet, gullet, gullet! Den er jo vakker! :gråtkvalt:

T. Singer av Dag Solstad sugde paddeballer. Jeg har nektet å lese noe mer av ham i protest siden.

Alkymisten også, forresten. :urk:

Ellers dulter jeg på Tinetoff om den lett skuffende Secret Life of Bees. Ikke gøy nok, liksom.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 23:53   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ååå, Forføreren. Den har jeg lyst å lese for første gang en gang til.

- No. 4 -
Gammel 03-08-07, 23:55   #34
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Halvbroren av Lars Saabye Christensen var oppskrytt, syns jeg. Et eneste langt gjesp!
Derimot likte jeg både Alkymisten og The Secret Life of Bees.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 23:57   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg og Msm er uenig om det meste, er jeg.

- No. 4 -
Gammel 04-08-07, 06:14   #36
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Salmon Rusdie: Sataniske vers. Der kom jeg ikke langt gitt. Gjelder de andre av bøkene hans jeg har prøvd meg på også.

Om de hadde ignorert utgivelsen hadde den for lengst gått i glemmeboken.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 10:18   #37
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, helt grusom. Men jeg elsket Halvbroren, faktisk.

Me too - den har jeg lest to ganger

Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 10:20   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Salmon Rusdie: Sataniske vers. Der kom jeg ikke langt gitt. Gjelder de andre av bøkene hans jeg har prøvd meg på også.

Om de hadde ignorert utgivelsen hadde den for lengst gått i glemmeboken.

Å. Midnight Children er kanskje den beste boken jeg har lest. Det er i hvert fall på topp 5.

(der er det forresten temmelig trangt )

- No. 4 -
Gammel 04-08-07, 10:34   #39
Manitoba
Passiv

Standard

Det må være Orhan Pamuk "Mitt navn er Karmosin" og "Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede". Jeg har oppfattet begge som bøker der forfatteren mener å være veldig dyp og si mye klokt om mennesket på en snedig måte, men som bare blir kjedelig og tamt.

Ellers ble jeg skuffet over Loes "Volvo lastvagnar".

Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:15   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemmer i når det gjelder Halvbroren og Fakta om Finland. Den første var oppskrytt så det holdt, en helt grei bok, men slett ikke den genistreken jeg forestilte meg etter å ha lest anmeldelsene. Noen pris syns jeg slett ikke den fortjente. Fakta om Finland var booooring og jeg det forventet jeg ikke av Erlend Loe.

Jan Kjærstad forstår jeg meg ikke på og syns han er et langt gjesp.

Hundehode hadde jeg ikke så mange forventninger til, men jeg er ingen dedikert fan av den boken. Krampefargerik var veldig treffende.

Ellers vil jeg nevne Zahir og Paolo Caelho som var et ytterst klisjefylt og pompøst skribleri. Jeg er vaksinert mot å noen gang nærme meg hans bøker igjen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.