|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Hvor bestiller du linser fra, Karamell?
![]() |
#22 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?
En halvt år gammel synstest/brilleseddel er for gammel. Men ja, du må sende den inn. Pleier å ta synstest hos Specsavers, ingen problem å få brilleseddel enten ved oppmøte eller på epost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Inn i budsjettet er en ting, utfordringen er at det er fullt.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det må da være rimeligere?
![]() |
#25 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Jeg bestilte progressive solbriller fra extraoptical tidligere i år, er veldig fornøyd med dem. Sendte bare inn brilleseddelen med bestillingen.
![]() |
#26 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg får skjermbriller dekket av jobben. Det kan det være flere enn meg som får, kan være verd å sjekke ut.
![]() |
#27 |
TittelTøs
|
Det er dessverre ikke alle innfatninger det er mulig å gjøre dette med. Jeg fikk høre at det kun var mulig med briller som hadde hele rammer.
![]() |
#28 |
Leser
|
Det er jo glassene som koster (styrken + det blondie sier om progressive og skjeve hornhinner). Jeg ville ha byttet innfatning, den blir jo slitt den også, hvis jeg hadde råd.
![]() |
#30 |
heimføing
|
Var du tilbake og klagde da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Jeg synes linseabonnementet høres veldig dyrt ut. Ville sjekket om det er billigere å bestille de samme linsene på nett. Jeg har 30-dagerslinser (bytter hver 30. dag) med korrigering for skjeve hornhinner. Jeg betaler ca 12-1300 i året for disse, de ville kostet mye mer hos optiker. Vet at progressive linser er mye dyrere, men blir overrasket hvis det ikke er noe å spare der.
![]() |
#32 |
Leser
|
Flere som jeg vet om som har fått feil styrke (i denne konkrete butikken), så det var ikke en engangshendelse. Men jeg vet selvsagt ikke om alle optikere i alle butikker.
Det var ikke glassene som var feil, det var undersøkelsen. Det er brillene (glassene) som koster, så det å ta kontroller en plass og kjøpe briller en annen plass trenger ikke å være fordyrende. Hvis man har en mistanke om at man har feil glass kan det være lurt å ta kontroller et annet sted
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 17-07-20 kl 12:58. Årsak: la til: (i denne konkrete butikken) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Jeg bruker stavanger opptikk for kontroll og har «hoved» brillene derfra. De koster litt. Men har reserve par fra Specsavers. Skal hente neste torsdag to par. 2250 for begge tilsammen.
![]() |
#34 |
Introvert textrovert
|
Jeg shopper rundt på prisjakt.no, men i det siste har det vært lenson.no fordi bestillingen min er lagret hos dem, og jeg er lat og ikke prisbevisst. Nå får jeg jo sms og mail fra flere kjeder hver gang de har kampanje, så det går an å følge med.
![]() |
#35 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Det skal alle få, for det er arbeidsgiver forpliktet til å betale -det er hjemlet i en forskrift fra arbeidsdepartementet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Øyboer
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Jeg har og opplevd å få for sterke briller etter undersøkelse hos Specsavers. Både for sterke og uten skeive hornhinner. Klagde, fikk ny undersøkelse, men han mente fortsatt det var rett. Jeg fikk ubrukelige briller. Jeg kan fin gå uten briller så gikk 3år før jeg gikk til brilleand for ny undersøkelse (student) der var de skeive hornhinnene jeg har hatt siden jeg var barn tilbake, og samme styrke som når jeg var ungdom. De brille jeg hadde stemte overhode ikke med meg. Dette er en optiker, en butikk, men jeg går ikke der lenger, tar heller ikke ungene der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Jeg er veldig fornøyd med både briller og solbriller fra extraoptical.
![]() |
#38 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Jeg må ut med 458,- pr mnd for linser hos Specsavers. De er ikke progressive, og har ikke korrigering for skjeve hornhinner. Jeg har pauset abonnementet og shopper litt rundt nå, sist prøvde jeg Lenspower. Litt trege på levering, men det er pga min høyre linse på +7,50, den kan det være litt leveransetrøbbel med av og til. Jeg har vært kunde hos Specsavers i veldig mange år og er veldig fornøyd med de. Sist jeg kjøpte briller, betalte jeg litt i underkant av 3000,- for 2 par, et par solbriller med styrke og 1 par progressive briller med korrigering for skjev hornhinne på ett øye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
stille
Hvor: Tønsberg
Jeg opplevde at det faktisk var dyrere når 19-åringen bare skulle bytte glass.
![]() |
#40 |
Medlem siden: Mar 2008
Hmm. Jeg må kanskje bytte snart. Finner det vel ut da.
![]() |
|
|