Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sjokkhendelse i natt

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 14:33   #1
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokkhendelse i natt

Så skremmende! Her er anmeldelse på sin plass, ja!

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 15:08   #2
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

For en skremmende opplevelse! Håper det går bedre med mannen din nå.

Jeg ville definitivt anmeldt saken, og neste gang det blir så mye bråk så ville jeg ringt direkte til politiet, så får de ta seg av bråkmakerne.

Gammel 04-08-07, 21:59   #3
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Uff, for en forferdelig natt!

Jeg håper anmeldelsen fører frem, og at idioten får som fortjent.

Hadde blitt kjemperedd selv! Det kan ikke være riktig at vedkommende skal slippe unna med dette.
God bedring til mannen din!

Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:42   #4
raskall
Nybegynner

raskall sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
raskall har et hav av muligheter foran seg
Sint!

Hei

Jeg er altså mannen til Maggie74. Det som skjedde i natt er noe av det skumleste jeg har vært med på. Jeg registrerte meg her for å lime inn mailen jeg nettopp sendte til Lions.

Her er den:

Jeg er en av naboene til Lions-huset på Rolvsøy i Fredrikstad. Fredag 3. august hadde noen leid lokalene her for å feire et 40-årslag. Vanligvis er det slik at de som leier der lukker vinduer og/eller demper musikken kl. 23. Jeg mener også regelverket tilsier at det skal utleveres nabovarsel hvis det skal være høylydt utover kl. 23.

I går snakket jeg med de som var der i 22-tiden under min vante kveldstur med hunden min. De var greie og bekreftet at de hadde tenkt å lukke vinduene og kanske roe ned litt etter kl. 23. Dette skjedde ikke og kl. 0130 ble det så høylydt at jeg gikk ned for å snakke med bandet. De ble litt sure, men ga seg med en gang. Jeg gikk så ut av lokalene, men kom ikke langt før jeg ble stoppet av en beruset festdeltager som fysisk hindret meg i å komme meg hjem. Jeg sa i fra at jeg ikke er en voldelig mann og at alt som ville skje ville være enveis og dermed et rent overfall.

Han truet meg med springskaller og skalleknusing. Så kom det en annen festdeltager som gikk i mellom. Jeg trodde han prøvde å stoppe kameraten sin, men han ville bare være med på "morroa". Han grep tak i ørene mine og dyttet meg opptil veggen og fortsatte kameratens trusler med springskaller. Jeg klarte å få tak i ørene hans også, slik at han ikke skulle kunne skalle meg. Dette gjorde ham bare enda sintere og han rev meg i bakken og holdt hodet mitt i "tvinge", slik at jeg ikke kom meg noen vei. Da dette skjedde fikk jeg ropt til kona at hun skulle ringe til politiet. Etter et par minutter til klarte en kvinnelig deltager å få dratt ham vekk og den andre "kompisen" overtok igjen. Han dyttet meg inn til veggen og fortsatte truslene om springskaller. Han holdt meg i det minste ikke fast fysisk, men plantet hendene i veggen på hver side av hodet mitt slik at flukt var umulig. Truslene om springskaller og nedsparking fortsatte.

Jeg husker ikke helt omstendighetene etter dette men jeg klarte meg å komme unna og stod inne på min eiendom og ventet på politiet. De kom ca. 5 minutter etter at jeg hadde kommet meg unna. Uhellet i hellet var da at festdeltagerne selvsagt nektet for at det hadde vært noen som helst form for håndgemeng.

Når jeg kom hjem så jeg at jeg blødde kraftig fra begge ørene. Utover i helgen har også nakken blitt stivere og stivere og jeg kommer til å oppsøke lege søndag av to grunner: for å få sjekket om det er noe galt i nakken og for å få dokumentert skadene disse festdeltagerne påførte meg.

Jeg har ikke klart å få tak i navnet på de to personene som overfalt meg, men jeg vil anmelde dette til politiet på mandag. Anmeldelsen vil gå til leietageren, som jeg har fått navnet til, og til Lions på Rolvsøy.

I følge det jeg vet om Lions så er dette en hendelse som befinner seg langt utenom det verdisettet Lions står for. Nå kjenner jeg ikke til leiekontraktene for disse lokalene, men som et hus eiet og drevet av Lions mener jeg at slike hendelser ikke skal aksepteres under noen omstendigheter.

Jeg skal som sagt anmelde dette til politiet, men jeg tviler på at dette vil få noen prioritet der. Derfor håper jeg dere i Lions vil gripe tak i dette og sørge for at dette får konsekvenser for leietagerne.

raskall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 09:18   #5
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempebra, raskall! (Og velkommen hit. )

Ut ifra mailen du har sendt, så fikk du ikke vite navnet på de som gjorde det?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 11:09   #6
raskall
Nybegynner

raskall sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
raskall har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Kjempebra, raskall! (Og velkommen hit. )

Ut ifra mailen du har sendt, så fikk du ikke vite navnet på de som gjorde det?

Stemmer. Han (leietageren) ville ikke gi meg noen navn. Han skulle kontakte de han trodde det var og be dem ringe meg. Jeg tviler sterkt på at jeg hører noe fra dem. Vi får se om en anmeldelse gir fyren vann på mølla.

raskall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 18:18   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Synes du har forfattet en veldig fin mail, og klart å holde et saklig nivå. Håper dette får konsekvenser, og får du ikke noe respons synes jeg det bør være kort vei til å kontakte pressen. Det er agrktid, og dette er en historie som sikkert vil komme på trykk.

Velkommen hit, og god bedring.

Gammel 05-08-07, 19:00   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hei og velkommen hit Raskall.
Har du vært på legevakten i dag?

Gammel 04-08-07, 16:50   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Anmeld det.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 17:17   #10
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En liten oppdatering i saken.

I dag gikk mannen min over for å snakke med de som gjorde rent etter festen i går. Det var ikke de som leide, men de som har ansvaret for å leie ut lokalet som ordnet opp. De ga nummeret til mannen min til den personen som hadde leid lokalet for å prøve å få tak i navnet til han som gjorde det. Fyren ringte noen timer senere. Han trodde han visste hvem fyren var, men ville ha det bekreftet før han sa det til oss. Han skulle ringe tilbake igjen.

Ut fra samtalen så virket det som fyren ville at mannen min skulle droppe å anmelde det, og at han beklaget meget at det ble slik. Men mannen min sa at en beklagelse fra han ikke var nok.

Vi har snakket masse sammen i dag, og jeg har prøvd å få ut av han hvordan han fikk skadene i ørene. Det kunne se ut som neglene hadde gravd seg ned i øremuslingen og klort han opp. Men neida.. fyren har revet så hardt i ørene at huden sprakk!! :shock: Og jeg er såpass bastant at jeg mener at alkohol ikke er unnskyldning nok for at man oppfører seg slik. Uansett hvor full man er så skal man ikke angripe folk som ikke engang ypper til bråk! Mannen min er enig, dah.

Det vi kommer til å gjøre er å skrive brev til styret i Lions samt at vi anmelder fyren som angrep mannen min. Får vi ikke navnet på han, så gir vi nummeret til han som var satt opp som leietaker. Lions kommer ikke til å bli sluppet av kroken nå, for nå har det gått alt for langt. I går var 3. gang vi har måttet ringe politiet for å få roet ting ned, men da første gang det gikk så langt at noen gikk til angrep.

Gammel 04-08-07, 17:58   #11
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Krev erstatning for "tort og svie" fra Lions, det er de som må ta ansvaret. Få med flere naboer på det. Hvis det svir økonomisk for dem, tror jeg det er større sjanse for at det skjer endringer. Heia dere!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:45   #12
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jøss! :shock:

Ville nok gått på Lions, som skal "fremme en god borgerånd."... (kilde: www.lions.no ) Er vel ikke helt det de gjør, om de ikke bryr seg om klager fra naboene.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:54   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Få mannen din til legevaken om så må, skadene må dokumenteres av lege snarest + ta foto.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:25   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns dere absolutt bør anmelde dette.

Mest sannsynlig vil anmeldelsen bli henlagt og ikke noe som helst bli gjort med den, men av prinsipphensyn syns jeg det bør anmeldes lell. Det handler noe om hvilke signaler man sender - at man aldri skal akseptere vold.

Gammel 04-08-07, 20:51   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville vært bekymret for om dette kunne gi plager (med ørene) senere.
Derfor er dette mitt råd:

1) Gå til legen og få skaden dokumentert.
2) Anmeld!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:41   #16
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

2) Anmeld!

Helt enig. Fylla er ingen unnskyldning. Han bør få seg en lærepenge. Sånt går ikke an.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:25   #17
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

2) Anmeld!

Signerer denne. Det er helt utrolig.
Og riktig god bedring til mannen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:53   #18
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Å, fy faen, så ekkelt med ørene! Har han fått lege til å se på?

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 22:39   #19
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har tatt bilder, men jeg tror han må på legevakten i morgen fordi han er veldig stiv i nakken. Han kan nesten ikke snu hodet den ene veien. Blir jo bare mer og mer hissig sjøl når jeg tenker på det. Fysjomfy!

Legger inn et par bilder:

Ut fra det jeg så så ser det jo ut som neglene har kuttet han opp, men fyren stod foran mannen min og bare rev og slet i den. Ikke akkurat at han mistet ørene, men allikevel, altså....

Sist redigert av Maggie74 : 04-08-07 kl 22:45.
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.