Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-07, 23:28   #1
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Jeg er for bestemor på anbud. Slik at bestemor skal få best mulig tilbud.

Du kan få min bestemor på tilbud. :edel:

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 23:40   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anakonda: Om bestemødre på anbud. Det er ikke slik at tilbudet blir bedre av den grunn - de kutter heller ut på tilbudet for å tjene ENDA mer penger. Ingen driver eldreomsorg av ene og alene edle hensikter. Ting skal lønne seg om det er på det private marked.

Jeg snakker av erfaring. Her i trondheim er det et privat sykehjem som selger plasser til St.Olavs (sykehuset) for de som er for syk til å bo hjemme, men for frisk til å ta på sengeplasser på sykehuset. I påvente av å flytte hjem.

Bestemora mi hadde hatt sitt 4.hjerteinfarkt og endte opp der. Hun var en meget oppegående dame - tøff og med bein i nesa. Hun hadde vært enke i nesten 30 år og bodd bløtt alene hele tiden. En kveld ringte telefonen hjem til tanta mi: Det var bestemor som ringte og lurte på om hun ikke kunne komme og ligge over. Bestemor fikk ekstra surstoff på natta og ingen hadde vært innom henne ennå, så hun var bekymret. Det sier så utrolig mye - og for å ikke gjøre denne tråden altfor utenfor tema, så skal jeg ikke fortelle mere (for det er mange, mange historier fra de 3 ukene hun bodde der før hun døde)

Elin: Du må jo først finne ut hvilke partier som er enige med deg og dine tanker. Det er jo litt vanskelig å stemme på kommunevalg når man ikke bor i landet, jeg forstår det.

Er du for det velferdssamfunnet vi har idag - må man jo tenke litt rødt, lever du etter mottoet "som man reder ligger man" og mener at man har seg selv og takke, så kan du nok se avgårde til det veldig blå. Ser man på f.eks demokratene, så lover de masse som kanskje høres fint ut, men som er korttenkt i mine øyne iallefall. Jeg er tro mot "mitt" parti i både kommunevalg og stortingsvalg. Føler at det er det "tryggeste" og mest riktige å gjøre. Jeg er jo enige med dem uansett.

Aftenposten har et slikt valgbarometer - du kan jo ta det for morro skyld
http://tux.aftenposten.no/testdegsel...o?parameter=17

Gammel 05-08-07, 21:54   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin; håper du får noe ut av dette da.

Gammel 06-08-07, 00:59   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

anakonda: Jeg kan ikke si at jeg har hørt det samme om Trondheim ...

Gammel 06-08-07, 08:49   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også hørt helt andre ting om Trondheim. Den eneste grunnen til at de sliter litt med noen ting er at privatiseringen på enkelte felt hadde gått så langt at det tar tid å putte kaviaren tilbake i tuben.

Det som er hele poenget er at man skal ha gode universelle tjenester i kommunen. Alle skal ha en garanti for at de får den hjelpen de trenger, uavhengig av lommebok, og den hjelpen skal være fra de fødes til de dør. I Oslo er situasjonen slik:
De blå sluttet å bygge ut barnehager, ekspropiere tomter, kjøpe tomter, ansette personale osv, da kontantstøtten kom. Og satte i gang igjen før det hadde gått 5 år. Da hadde man altså 5 års etterslep i utviklingen!

De blå ønsket å selge skolene for å leie dem tilbake, og har dermed latt mange av dem forfalle. Først da de rødgrønne pøste mengder av milliarder inn i kommuneøkonomien begynte man å pusse opp.

Etterslepet på vedlikehold på idrettsarenaer og haller i Oslo er en milliard. (!!!)

Kommunen er splittet opp i en rekke temmelig upraktiske foretak. Da jeg forsøkte å leie cricketbanen på Ekeberg måtte jeg kontakte 5 (!) ulike foretak og ingen visste hvem som hadde ansvar.

Gammel 06-08-07, 09:25   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det som er hele poenget er at man skal ha gode universelle tjenester i kommunen. Alle skal ha en garanti for at de får den hjelpen de trenger, uavhengig av lommebok, og den hjelpen skal være fra de fødes til de dør.

Mener du da at private aktører er til hinder for dette?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 10:27   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min bestemorhistorie er fra Trondheim - Ikke pent!

Jeg får vondt inni meg når jeg tenker at min svært politisk røde og mentalt sett oppegående bestemor skulle oppleve sine siste dager der.

Gammel 06-08-07, 10:38   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist gang (Stortingsvalget) stemte jeg SV.
Jeg har en plan om å gjøre det nå også, selv om jeg ikke er sånn superimponert over SV her Har som regel vippa mellom SV og AP.
Liker dog AP frøkna fra Stjørdal.

Jeg synes valg er vanskelig, og føler ofte jeg burde ha bestemt meg FØR valget starter, for da blir jeg egentlig bare irritert, frustrert og forvirret over alt som blir sagt

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 13:41   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Sist gang (Stortingsvalget) stemte jeg SV.
Jeg har en plan om å gjøre det nå også, selv om jeg ikke er sånn superimponert over SV her

Men nå har du fått T-skjorte og allting, så da vet du hva du har å gjøre! (For du har fått, sant?)

Gammel 06-08-07, 17:34   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men nå har du fått T-skjorte og allting, så da vet du hva du har å gjøre! (For du har fått, sant?)

Jepp!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 10:42   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skal stemme venstre, og hvorfor? Fordi jeg gjør det.

Gammel 06-08-07, 16:35   #12
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 00:57   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

og det er grunn nok mener du? Hvorfor skal jeg stemme Venstre Desembermum?

Jeg er mektig imponert over alle innleggene som er kommet etter at jeg skrev HI. Jeg er fortsatt rådvill, og jeg er også fullstendig klar over at i kommunevalg er det ofte lurt å stemme på person fremfor parti. Men samtidig føler man seg litt Judas ved å stemme på en person fra et parti som ellers forøvrig har lite til felles med ens eget politiske ståsted.

Viktig for meg:

- Full barnehagedekning, privat eller offentlig spiller ingen rolle bare det føres kontroll med driften og at prisen/kvaliteten er den samme enten man velger privat eller offentlig. Flere flexitid-barnehager (Vi er MANGE som jobber skift og uregelmessige arbeidstider i samfunnet, men det er svært få barnehager for barna våre hvor det er litt mer fleksibel åpningstid)

- Gode skoler i nærområdet. Kraftig opprydning i skolen. Høyere lønn til lærere vil føre til at læreryrket igjen blir attraktivt dvs. flere vil søke seg til lærerskolen, det vil bli vanskeligere å komme inn på lærerskolen -ergo blir det det flinkere lærere dersom politikerne våre snart innser at lærere har en av de viktigste arbeidsoppgavene i samfunnnet.

- Staten selv må bli mer involvert i miljøbølgen som brer seg over land og strand.De må slutte med alt pratet og gjøre noe selv!
Myndighetene må gjøre det enklere for folk å velge miljøvennlig. Det er latterlig at det koster mer å velge miljøvennlige produkter/tjenester.
Dessuten må Norge se seg litt rundt og f.eks.ikke lenger enn ned til kontinentet når det gjelder å innføre energi-sparende tiltak. Det holder liksom ikke å si at vi må skru ned tempen innendørs, bruke sparedusj og sortere søppel når bl.a. offentlige bygg, lysløyper, veier og reklameskilt i og omkring storbyene er flombelyst døgnet rundt. Bøtelegg enmannskjøring i bil i rush-trafikken på innfartsårene til storbyene. Gjør det attraktivt for bedrifter og privatpersoner å velge miljøvennlige løsninger m.m.m.

- Fjern sykehuskøene! Om det betyr bygge flere sykehus, flere leger/medisinsk personell, mindre administrativt papirarbeid for leger - så sett i gang! Det er en skam at folk står i kø for viktige operasjoner/medisinsk behandling i Norge.

- Lavere skatter og avgifter på noe, men ikke på alt. Skal vi spise bløtkake hver dag, ja så må vi betale for det, men ja, det er tragisk høye avgifter på en del i dette landet. Biler f.eks. Det hjelper ikke å sette opp skattene og avgiftene, for nordmenn med god råd kjøper bil UANSETT pris. Lavere avgiftsnivå vil føre til at flere får råd til å bytte ut vrak av trafikkfarlige og miljøfiendtlige biler, og skaffe seg nye,bensinsnåle, mijøvennlige og langt mer trafikksikre biler. Norge har Europas eldste bilpark- det sier litt! Folk slutter ikke å kjøre bil selv om avgiftene er høye. Det burde politikerne forstå.

- Matvareprisene i Norge skal jeg ikke klage mer på. I forhold til hva vi tjener i Norge (dvs. sum vi har til å disponere på mat) så er det bare et par land i Europa som har billigere mat enn Norge. Nederland er ett av dem. Men alkoholprisene skal og vil jeg klage på. Jeg elsker vin. Vin er for dyrt i Norge. Vinmonopol og dyre priser hjelper ikke på å få ned folks forbruk. Smuglingen, hjemmebrenningen osv. føres aldri i tabeller fra Statistisk sentralbyrå, og det er latterlig å tro at vi drikker mindre i Norge enn resten av Europa bare fordi vinen og spriten vår er dyr.

- Avskaff monarkiet.

og ja, mye, mye mer.... Jeg kommer tilbake med mer om hva jeg vil forandre på.. og ja, mye av det er subjektivt.

Gammel 07-08-07, 10:11   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Men alkoholprisene skal og vil jeg klage på. Jeg elsker vin. Vin er for dyrt i Norge. .

Billigvin er dyr sammenlignet med andre land. Dyr og fiin vin er billig i Norge.

Gammel 08-08-07, 01:38   #15
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Billigvin er dyr sammenlignet med andre land. Dyr og fiin vin er billig i Norge.

Tja...billig og billig... det finnes ganske mange land hvor dyr og fin vin er billigere enn i Norge da...selv om jeg da ikke tenker på Sverige.

Gammel 08-08-07, 08:52   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Tja...billig og billig... det finnes ganske mange land hvor dyr og fin vin er billigere enn i Norge da...selv om jeg da ikke tenker på Sverige.

Nja, det kommer kanskje an på hva du mener med fin og dyr vin. Norge er f.eks. ikke dyrere enn UK og Italia på kvalitetsvin pga. flat alkoholavgift. I tillegg kjører polet dynamisk årgangsskifte, så et toppår koster ikke mer enn en litt dårligere årgang. Til vår egen samling handler vi kun viner og årganger vi ikke får tak i på polet.

Gammel 07-08-07, 12:20   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

- Full barnehagedekning,

Arbeiderpartiet vil:

• lovfeste retten til barnehageplass, og innføre en maksimalpris på 1750 kroner (2005-kroner). Denne prisen justeres deretter i takt med kostnadsutviklingen i barnehagesektoren
  • innføre gratis korttidsbarnehage for alle barn i områder med en stor andel minoritetsspråklige barn

- Gode skoler i nærområdet.

Arbeiderpartiet vil: (utdrag)
  • styrke elevens ferdigheter i norsk, matte, engelsk og bruk av digitale verktøy
  • utvide skoleuka i barnetrinnet til minimum 28 timer, noe som blant annet gir rom for leksehjelp og fysisk aktivitet hver dag
  • at alle lærere og elever skal ha tilgang til PC og internett
- Staten selv må bli mer involvert i miljøbølgen som brer seg over land og strand.De må slutte med alt pratet og gjøre noe selv!

Her fant jeg ikke noe i farten som svarte deg på akkurat det.

- Fjern sykehuskøene!

Arbeiderpartiet vil:
  • styrke sykehusenes økonomi, slik at flere pasienter behandles og ventetidene kortes ned
  • sikre et desentralisert sykehustilbud. som blant annet sørger for nærhet til akuttfunksjoner og fødetilbud, samt en ambulansetjeneste over hele landet som har god beredskap og forsvarlig responstid
  • at sykehusene i det vesentlige skal være eid og drevet av det offentlige. Noen private sykehustilbud, spesielt de som drives av ideelle organisasjoner, er et viktig supplement. Men også disse må drives i nært samvirke med det offentlige helsevesen

- Lavere skatter og avgifter på noe, men ikke på alt.

AP sier:
Vi ønsker å fastholde en solidarisk finansiering av grunnleggende velferdsgoder, og et progressivt skattesystem som sikrer økonomisk omfordeling

- Avskaff monarkiet.

Spør SV.

Jeg tror nok du er nærmere SV enn AP. :konkluderer:

Gammel 07-08-07, 12:27   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg lurer på oom sykehuskøer kan være en medieskapt myte, jeg. For jeg kjenner iNGEN med brukket ben eller hull i hodet som har måttet vente. Det er jo aldri noen livsviktige hastegreier som blir avvist eller som tas på et senere tidspunkt. Mannen min jobber på sykehus og de tar alltid hatsetingene først og så tar de polikliniske undersøkelser (røntgen) senere eller innimellom. Et stort problem for dem og noe som skaper kø, er at de som har fått time ikke kommer. Og da er jo Hansen, Berg og Jensen, som ikke kom til time, som er skyld i at fru Jespersen ikke fikk time med en gang. Men det kan jo ikke media lage en sak av. Og sykehus kan jo ikke ha personale som kan stå stand by for alskens greier hele tiden i tilfelle noen kommer på at de vil ha en MR sånn plutselig?

Gammel 07-08-07, 12:34   #19
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer på oom sykehuskøer kan være en medieskapt myte, jeg. For jeg kjenner iNGEN med brukket ben eller hull i hodet som har måttet vente. Det er jo aldri noen livsviktige hastegreier som blir avvist eller som tas på et senere tidspunkt. Mannen min jobber på sykehus og de tar alltid hatsetingene først og så tar de polikliniske undersøkelser (røntgen) senere eller innimellom. Et stort problem for dem og noe som skaper kø, er at de som har fått time ikke kommer. Og da er jo Hansen, Berg og Jensen, som ikke kom til time, som er skyld i at fru Jespersen ikke fikk time med en gang. Men det kan jo ikke media lage en sak av. Og sykehus kan jo ikke ha personale som kan stå stand by for alskens greier hele tiden i tilfelle noen kommer på at de vil ha en MR sånn plutselig?

Det at folk ikke møter opp til timene sine er et kjempeproblem. Når 5 av 12 pasienter ikke møter en dag så sier det seg selv at det blir venting, disse 5 som ikke møtte må få tilbud om ny time, kanskje de ikke møter neste gang heller, og dermed så er 10 timer brukt på 5 stk som ikke kom. Ja man kan ringe og spørre hvorfor de ikke kom, men hva når pasienten ikke tar telefonen?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 12:35   #20
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror kanskje du er inne på noe her. Jeg kjenner heller ingen som har vært rammet av sykehuskøer. Mange høylydte medieutspill fra "fortvilte" sykehusledere som roper om at fødeavdelinger må stenge hvis de ikke får mer penger osv, er nok heller innspill i budsjettkampen mellom helseforetakene, enn reelle problemstillinger.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.