|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juletråden 2020Jeg trenger så desperat noe å se frem til, så juleforberedelser er jeg helt for!
![]() |
![]() |
#22 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Juletråden 2020Ingen er for liten for adventskalender! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Juletråden 2020
Minsten hadde kalender første året, og han er født i mai. Ingen er for liten, eller for stor, for adventskalender!
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2020Adventskalender er et must synes jeg. For alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Tittel og tittel....
|
Det hadde lillebror også, han er født i april, så jeg syns heller ikke det er for tidlig.
![]() |
#26 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden 2020Gjestene våre har allerede initiert seg selv, slik de pleier.
![]() |
#27 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2020Jeg har faktisk kjøpt den første julegaven i år, til mine foreldre, som pleie å være en av de siste som faller på plass. Mamma nevnte i sommer at de kunne ønske seg sånne microfiberhåndklær som vi har på telttur, til campingvogna, for det tar sånn plass å ha med håndklær. Og disse her blir bittesmå, og tørker fort.
![]() |
#28 |
Jeg regner vel egentlig med at vi skal feire alene i år, tror jeg. Svigermor var her i fjor, så henne regner jeg med å få på et adventsbesøk, og mamma sa vel i fjor at de har begynt å feire hjemme alene de to (for første dag skal de hit i bursdag og andre dag har de tradisjonelt sine barn, svigerbarn og barnebarn til middag, så rett og slett var det greit å ha en rolig julaften uten barnebarna.
![]() |
#29 |
Medlem siden: Mar 2008
Det høres deilig ut!
![]() |
#30 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det er litt av en kabal. Hos oss vil de fleste samles og det er størst plass hos oss. Da inviterer vi. Gjestene pleier spøke med at de kommer selv om ikke vi er hjemme.
![]() |
#31 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Juletråden 2020I år skal vi ha mine og dine barn og svigerbarn og barnebarn - og vårt barn og oss selv på julaften. (Fortsatt at det er OK å komme til Norge fra DK - hvis ikke blir vi -1, men fortsatt mange)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Panzerekstremfeminist
|
>Ja!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Juletråden 2020Jeg kjøpte noen julegaver på januarsalget. Sånn egentlig er det meningen at vi skal være hos foreldrene mine, men jeg tipper at vi skal være hos broren min i år også.
![]() |
#36 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Juletråden 2020Jeg tror jeg trenger to adventskalendere i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2020Jeg tok en titt på garnbeholdningen i dag og fant både ferdigstrikkede luer og votter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletråden 2020Jeg er i gang |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Både jeg og min bror har feiret hjemme hos oss selv siden vi sluttet å feire hos våre svigerforeldre. Jeg fordi vi flyttet, eller egentlig fordi å reise tvers over landet med bilen full for å feire jul orket vi ikke lenger. Min bror fordi han ikke ville ungene hans skulle forbinde julaften med en full bestefar. Da sluttet vi også å feire annethvert år hos våre foreldre, begge valgte løsningen "de som vil komme til oss er velkommen, vi feirer her", og har ulike varianter av foreldre og svigerforeldre - kombinasjoner innom
![]() |
#40 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Juletråden 2020Vi hadde familielunch i dag, og da var det veldig passende å ta opp julefeiring, og at vi alle må forberede oss og planlegge ut fra at pga Covidsituasjon så kan det godt hende at vi må feire i hvert vårt hus i år. Veldig greit å ha den praten unnagjort.
![]() |
|
|