|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor mye gir du til en ikke veldig nær kollega med rund dag eller som slutter? | |||
Blomkål |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 13,92% |
Jeg pleier ikke å gi annet enn til veldig nære kollegaer |
4 | 5,06% |
10-20 kroner |
3 | 3,80% |
30-40 kroner |
16 | 20,25% |
Rundt 50 kroner |
31 | 39,24% |
Mellom 50 og 100 kroner |
13 | 16,46% |
100 kroner eller mer |
1 | 1,27% |
Deltakere: 79. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Så mye som de ber om. Aldri opplevd at sum ikke er satt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Blomkål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?50,- og det er helt frivillig, folk spleiser det de ønsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Det er alltid 30 kr, og jeg opplever at det er helt frivillig. Ihvertfall føler jeg meg helt fri til å kjenne på om det er nært nok eller om jeg dropper det. Men som noen er inne på over, da jeg var ny, trodde jeg det var noe man alltid var med på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Jeg har bare nære kollegaer.
![]() |
#28 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Jeg gir det beløpet jeg får oppgitt på e-post av den som står for spleisen. 30-50 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Vi har gavekasse. Betaler 200 kr pr gang, som regel en gang i året. Det er frivillig å delta. Da jeg ble 50 fikk jeg gavekort fra gavekassen fra alle, men i tillegg fikk jeg gave fra de nærmeste kollegaene også.
![]() |
#30 |
søt
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Vi har også gavekasse på jobb og tror vi betaler 100 eller 200, det skjer så sjelden at jeg glemmer det.
![]() |
#31 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Er det såpass få som har en arbeidsgiver som kjøper gave? Det overrasker meg, for slik er det altså hos oss. Som kommuneansatt, til og med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Her får de som går av med pensjon gave fra arbeidsgiver (kommune her også). Blomst, og vanligvis kunst, tror jeg.
![]() |
#33 |
søt
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Jeg jobber i fylkeskommunen og der gis det gaver kun runde dager fra 50 år og når man har jobbet der i 25 år.
![]() |
#34 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Til bryllup, babyer og sykehusinnleggelser gis det kun blomster her, og det tas fra velferdskassa. Til konfirmasjoner gis det ikke noen fellesgaver, men det kan jo være at de aller nærmeste kollegene gir noe, på samme måte som man gir til naboer og venners barn. Men da har det vel så ofte vært snakk om bidrag til kakebordet e.l. Min nærmeste leder lagde f.eks en stor skål med nydelig tiramisu til min datters konfirmasjon.
![]() |
#35 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Da jeg jobbet i barnehage ble alle oppfordret (tvunget) til å betale inn 100 kr til gavekassen, og nye 100 da den var tom. Det ble heldigvis avskaffet tilslutt, da sjefen ikke greide å holde styr på hvem som skulle få gaver. Eksempel: En ansatt fikk blomst da bestemoren døde, en annen ansatt fikk ingen oppmerksomhet da moren døde.
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Jeg svarte i pollen, men innser at min nåværende arbeidsgiver ikke driver med sånt. Arbeidsgiver dekker presang ved runde dager og når man går av med pensjon. Det sendes blomster ved bryllup, barnefødsler og sykemeldinger, også betalt av arbeidsgiver.
![]() |
![]() |
#37 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Det pleier å være konsensus om 20 kr pr hode, frivillig å bidra. Det står bare fra avdelingen uansett.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 22-11-20 kl 06:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Vi er en avdeling med ca 20stk, 60 ansatte på hele bruket. Gir 30 kr mnd. Alle ansatte får noe fra arbeidsplassen på runde dager, når de får barn og når de slutter. Dette er ett fastsatt opplegg. Gavekassa er bare fra avdelingen og der er det også ett fast opplegg på hva man gir, når og hvor mye.
![]() |
#40 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?
Har du jobbet i "min" barnehage?
![]() |
|
|