|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julestrømper for tenåringerIkke tenåringer men her i huset får alle kun snop i strømpene. Snop i store mengder. Det fordeles utover i jula, koser seg med litt (mye) hver dag. Ungene har ikke kalender heller utenom en av nissens hjelpere som bor her. Så overdådig strømpe er ja, helt greit.
|
|
|
#2 |
|
Smugleser
|
Sv: Julestrømper for tenåringerMarsipangris, hefte/blad og et fint ornament til deres fremtidige, potensielle juletre når de har flyttet hjemmefra.
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Julestrømper for tenåringerVi tar av litt kanskje. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julestrømper for tenåringerSom flere andre her kjører vi snop, et blad og julepysjen. Da er strømpa rimelig full. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Julestrømper for tenåringerNissen legger igjen snop, klementin, julehefte og flaxlodd. Jeg, jeg mener nissen, pleier kjøpe en bunke flaxlodd så det er til de voksne også.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Julestrømper for tenåringerMin pleier å få mandarin, rosineske (av nostalgiske årsaker, men han liker faktisk å spise rosiner fortsatt), kanskje noe kårni smågodt, juleheftet har blitt byttet ut med manga, og i fjor så kjøpte høvdingen sånne minipuzzles; sånne treleker man skal greier å få fra hverandre og sammen igjen. (Jeg fikk også, og jeg HATER sånne, fordi jeg aldri får det til og jeg føler meg så dum. Også greide jeg min med en gang, mens Høvdingen brukte minst 30 minutter på å finne den ut etterpå. Jeg var IKKE en spesielt sjarmerende vinner, for å si det sånn.) Vi har også kjøpt rare små byggesett på Outland, mikrolego, 3D-puslespill etc.
|
|
|
#8 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Julestrømper for tenåringerGodteri, julebrus, blad eller pocket, også ettellerannet smått ekstra. Kosesokker, leppepomade eller noe sånt. Sånn lite spill var et godt tips, det kan samboeren til Storesøs få. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Julestrømper for tenåringerGodteri i strømpene (ja, vi voksne skal også ha), og julehefter ved siden av.
|
|
|
#10 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Julestrømper for tenåringerJulehefte, godteri og ny julepysj. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Klar
|
Sv: Julestrømper for tenåringer
Mine får gjerne ny pysj i kalenderen på julaften, så her blir det pysj + godteri og et blad i strømpa. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Julestrømper for tenåringerHer har jeg kjøpt en manga til hver, mobilhansker og noe godteri. Hadde tenkt å legge i kinobilletter til Wonder woman filmen som egentlig skulle komme i romjulen, men den ble utsatt til over nyttår dessverre. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Julestrømper for tenåringerSnop og en juletrepynt. I gamle dager fikk hun også en dvd. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Julestrømper for tenåringer
I år blir det krimbok med juletema til eldste og belter til guttene. Det trenger begge to, så da blir det svarte, pene belter i strømpa og så er de klare for jul.
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julestrømper for tenåringerGodteri (litt finere godteri med juletema, blandet med "vanlig" godteri som de liker) og en juletrepynt. Slik har det vært i "alle" år, så de har etter hvert fått sin egen lille samling med julepynt som de selv henger på juletreet om morgenen (jeg pynter juletreet om kvelden når de har lagt seg).
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Sv: Julestrømper for tenåringerÅ finne julestrømpa er i høyeste grad julemagi for mine unger, og i år, når vi for første gang (som de kan huske) skal feire jul borte hjemmefra, hos svigers, så har jeg fått litt smånervøse hint om at de håper det blir julestrømper der også. Jeg bruker å henge den opp ved sengene deres, så de ser den med en gang de våkner. Det er visst viktig for å få den riktige julefølelsen. Tror de er litt smånervøse for at ikke alt skal bli "riktig" når vi ikke er hjemme. Men både pysj, strømpe og kalendergaver blir medbragt, og jeg får overtale svigermor til at vi pynter treet når ungene legger seg lille julaften.
|
|
|
#18 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julestrømper for tenåringerJulegodteri (dvs noe med morsomt papir/form/utseende), juletrepynt, noen småting av julekarakter etter hvem det er til (julepynt til rommet, lyskjede, nissesåpe, julehårpynt, øredobber. julesokker eller eller...), julehefte. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julestrømper for tenåringerJeg er vokst opp med det og har fortsatt med tradisjonen. De får godteri, ofte et blad, gjerne morsom tannbørste & tannkrem, gjerne noe fra Normal el.
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Sv: Julestrømper for tenåringerJa, det med tradisjon og at alt skal gjøres likt som vi alltid har gjort det, er veldig viktig her i huset, og det er viktigere at strømpen faktisk er der, enn hva den inneholder, er mitt inntrykk også. Vi har alltid feiret jul hjemme, og har ikke variert på hvor vi har vært og hva vi har gjort. Derfor blir det gjentakelse fra år til år, og julestemning for ungene er nettopp disse detaljene som må være på plass, gjenkjennelsen fra i fjor. Derfor er de litt smånervøse i år for hvordan det skal bli når vi ikke skal være hjemme. Bare det at vi må pynte treet før vi drar, og ikke at jeg pynter det om kvelden lillejulaften når de har lagt seg (jeg har sagt at i år må de være med på pyntingen), blir veldig rart. Men jeg har sagt at vi kan prøve å få gjort det slik hos besteforeldrene i stedet, slik at det treet ikke blir spoilet før julaftens morgen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-12-20 kl 15:23. |
|
|
|
![]() |
|
|