|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenger holder åpnet melk?0,5 liter koster nesten det samme som 1 liter, så det må være kunder som etterspør i butikk for at det ikke blir vrak.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenger holder åpnet melk?Melka kan også fryses, så kan du bruke den i vafler og pannekaker når du tiner den |
|
|
|
|
|
#3 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvor lenger holder åpnet melk?
Ja det er jo en mulighet. Men jeg kan fort ende opp med fryseren full av melk om jeg skal gjøre det med alle melkerester.
|
|
|
#4 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenger holder åpnet melk?H-melk bruker vi bare i matlaging, og det kan fort gå mer enn en uke fra den åpnes og brukes til neste gang det brukes. Det går som regel bra. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvor lenger holder åpnet melk?Holder syrnet melk som Biola lenger?
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor lenger holder åpnet melk?Ganske lenge.
|
|
|
#8 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvor lenger holder åpnet melk?Ulempen med laktosefri melk er jo at den er dyrere. Jeg har egentlig ikke landet på en løsning enda, men kanskje jeg skal prøve å kjøpe en liter neste gang barna kommer og se hvor lenge den holder seg. Da vil den jo stå uten å bli åpnet flere ganger i en uke så det burde jo gå bra. Så får jeg tylle i barna mest mulig melk når de er her.
|
|
|
#10 |
|
finner ut av mye
|
Det har jeg store mengder av etter å ha kjøpt og oppdaget at jeg hadde jo masse hjemme.
|
|
|
#11 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvor lenger holder åpnet melk?Hvor viktig er melken for dem? Kan det være et alternativ å la den ene kvelden i uka gå uten melk? Vi gjør ofte det når vi reiser, men det gjør vi ikke hver uke, så jeg skjønner om dette er et dårlig forslag.
|
|
|
#12 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenger holder åpnet melk?Mine barn er her i to uker av gangen, deretter er de to uker hos faren sin. Melken kan stå over den perioden og være helt fint, så lenge, ofte etter datomerkingen, ville vært mitt svar.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Jeg hadde kjøpt og laget pannekaker eller vafler etterpå.
|
![]() |
|
|