|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Tør du gå på villis?Jeg er skeptisk til is, og skal være 100 % sikker før jeg går over. I dag var politiet i Oslo ute og advarte folk og ba dem trekke til land igjen, etter at flere har gått gjennom på fjorden. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Tør du gå på villis?Jeg er hysterisk redd for is som ikke har fast grunn under seg, det er faktisk en av de tingene jeg har blånektet ungene mine å gjøre også. Jeg ble foret med historier om barn som gikk under og kjempet for å finne hullet, det har satt spor. Jeg er vanligvis ikke et menneske som er redd, så dette respekterer de rundt meg.
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tør du gå på villis?Jeg går bare i merket løype på fjorden, kan driste meg til lokale vann hvis jeg absolutt må (men har et lokalt vann med merket løype så sjelden det trengs). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Tør du gå på villis?Nei, jeg har av en eller annen grunn total angst for å gå på villis.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Tør du gå på villis?
Jeg også.
05 og 08 Sist redigert av millact : 31-01-21 kl 20:30. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Eldste skal visst også gå på vannene med speideren! Jeg har sovet elendig i natt mtp dette. Vi får se om de holdes hjemme eller hva. Jeg hadde ikke vært like redd på dagtid, men å gå i mørket synes jeg er tull.
|
|
|
#8 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Er dette en speidergruppe som pleier å være slurvete med sikkerhet? Hvis ikke, så ville jeg tenkt at en slik utflukt var i trygge rammer.
|
|
|
#9 |
|
Drømmer
|
Jeg hadde ikke sendt, min skulle på skøyter på dagtid i dag med 30 andre og en lærer og en lærerstudent, synes ikke det er greit heller. Jeg har sett noen gå gjennom isen , jeg tar derfor ingen sjanser samme hvor trygg noen mener den er. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Det er nå helt hvitt her. Jeg håper de sånn sett heller går for aking i akebakken. Første gang i vinter vi har fått snø.
|
|
|
#11 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Tør du gå på villis?Det har jeg gjort et par ganger, senest for noen uker siden. Det var på en fjelltur et sted der isen ikke blir målt, men vi kunne se at isen var mer enn 10 cm tykk.
|
|
|
#12 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tør du gå på villis?Jeg vet ikke nok til å vite hvor isen er trygt til at jeg tør så veldig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Sv: Tør du gå på villis?Det hjalp ikke når de på Dagsrevyen i dag kunne melde at 11 personer gikk gjennom isen ved Sandvika i dag.
|
|
|
#14 |
|
This is normal!
|
Det var dette som fikk meg til å lage tråden.
|
|
|
|
#15 |
|
ctrl+z
|
Jeg ble så sjokkert at jeg begikk en da/når-feil også.
|
|
|
#16 |
|
This is normal!
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
De gikk utenfor merket løype, mot råken der politibåten lå. At folk kan være så dumme å gå utenfor merkingen skjønner jeg ikke. Men det er vidunderlige flotte forhold på fjortisen nå.
|
|
|
|
#18 |
|
Textrovert
|
Jeg var på skøyter på fjordisen for alle første gang i gang. Gikk fra Kadettangen og utover. Jeg hadde ringt Isoppsynet på forhånd, og meldingen der sa at isen var trygg så lenge man fulgte merket løype. De sa at merket løype var avgrenset med bånd, og jeg så ikke bånd noen steder, så vi holdt oss tydeligvis innenfor trygt område. Jeg blir nesten litt sur når media får det til å framstå som at alle på fjorden i dag var gærninger som lekte med livet.
|
|
|
#19 |
|
This is normal!
|
Jeg tenkte det samme. Jeg tipper at 80-90 % av de som var utpå var på relativ trygg grunn/villis.
|
|
|
|
#20 |
|
villende
|
Sv: Tør du gå på villis?Jeg er veldig engstelig for villis. Det viser seg at det er noe jeg har fått innprentet fra barndommen, og moren min har fått det innprentet fra sin barndom, så det er nok arvet engstelighet. Mannen min har pilket mye, og er trygg på når man kan og ikke kan gå (og kjøre) på isen. |
|
|
|
![]() |
|
|