|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lommepenger/ukelønnDei på 11 og 15 får 100,- pr. veke. Ho på 17 får 120,-. Desse pengane brukast til småting i kvardagen, kle som er utanom det eg som nødvendig osv. Begge dei to eldste tjener litt pengar i tillegg, den eldste ein del meir enn mellomste. Alle tre sparer litt langs med, altså har dei ikkje så stort forbruk. Det er forventa at dei held orden på eigne rom, er med å rydde/vaske hus, og alle lager middag ein gong i veka.
![]() |
#22 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Lommepenger/ukelønnDe får 400 kr hver i mnd. Det er ikke knyttet opp til oppgaver. Men de har sine faste oppgaver og jeg forventer at de hjelper til når jeg ber om det.
![]() |
#23 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Lommepenger/ukelønnYngste får 1000 kr/mnd. Dette skal dekke alt han vil gjøre på fritiden sin. Blant annet må han fylle bensin på bilen min av disse pengene siden det er han som bruker bilen mest.
![]() |
#24 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lommepenger/ukelønn17-åringen får 1000 kr / mnd, og da skal hen dekke alt selv av trening, klær, forbruk, gaver til venner til bursdager og annet, osv. Det eneste jeg dekker, er sko, fordi barnet har spesielle behov som gjør at de er dyre, og det gir også meg mulighet til å kvalitetssikre. Det jeg betaler, kan jeg bestemme over. Kjøper vanligvis ikke godteri o.l. til 17-åringen selv om hen er med i butikken, men henviser til at hen har eget budsjett som hen disponerer. Dette er regelmessig oppe fordi barnet sparer, men sier da at det er en god og viktig prioritering som har til konsekvens at hen ikke har penger. gir ikke mening for meg om prioritering bare er å skyve utgiftene over på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|