|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Det er så godt som aldri. Bortsett fra når jeg står ute i byen i piskende regn og venter på bussen på vei hjem fra jobb. Men da er det kanskje mer snakk om lidelse
![]() |
#22 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg kjeder meg av og til, men med mobilen og et par bokapper varer det sjeldent lenge. Oftest prøver jeg, og lykkes med, å fantasere om ting i steden. Unntaket er møter hvor en eller flere deltakere ikke evner å holde seg til tema. Da kjeder jeg meg, i hvert fall hvis jeg ikke er i posisjon til å stramme opp diskusjonene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Aldri. Jeg kan i hvert fall ikke huske det.
![]() |
![]() |
#24 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg er rastløs av meg, men kjeder meg sjelden allikevel. Det er alltid noe å finne på. I dag har jeg for eksempel vasket kjøkken, stue, bad og soverom fordi jeg ikke hadde noe bedre å finne på.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg kjeder meg ALDRI. Jeg bruker i hvert fall aldri det ordet. Noe kan jo være kjedelig å gjøre som å rake i hagen, men da lytter jeg på podcast eller snakker med mannen. Har jeg ikke noe å gjøre så har jeg masse å finne på. Noen ganger er det til og med veldig deilig å ikke gjøre noe. I tillegg så har jeg nok ganske livfull fantasi og sitter jeg og venter på noen så ser jeg på folk, drømmer om en ferie, eller sjekker noe på mobilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
intro
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg kjeder meg ikke, men kan veldig ofte føle meg giddeløs og unyttig - fordi de tingene jeg liter å gjøre (surre på mobilen, se krim, legge puslespill) ikke er innafor det jeg opplever at andre ser på som akseptable aktiviteter. Det eneste mannen i huset synes å mene er akseptabelt, er hagearbeid, maling, rydding og skuffer og boder, i tillegg til å gjøre meningsfylte turaktiviteter med lange pauser, gjerne inkl. tenning av bål. Og å se på sjakk.
![]() |
![]() |
#27 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Men hva mener dere med å kjede seg da? At man ikke klarer å finne på noe å gjøre? Eller at man må gjøre kjedelige ting? Livet er jo fullt av ganske kjedelige ting som må gjøres, men de må jo gjøres likevel, og som Pelen hører jeg jo gjerne en podcast mens jeg rydder hus osv. Så blir det litt kjekkere.
![]() |
#30 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg kjeder meg nesten aldri tror jeg. Det nærmeste jeg kommer er kanskje lange køer hvor man ikke kan lese/dille med noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?
At det er masse jeg har lyst til å gjøre, men ikke får med meg noen på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Kjeder meg sjelden. Har alltid noe å gjøre på. Kjedelige ting piffes opp med podkast/lydbok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Enig med flere over her – det er mye som er kjedelig å gjøre, men som jeg gjør likevel, og at det er kjedelig betyr ikke for meg at jeg kjeder meg når jeg gjør det. For meg betyr det å kjede seg at jeg ikke finner på noe å gjøre, og det skjer aldri. Som bluen er jeg grunnleggende lat, og dessuten er jeg introvert. Det er sikkert en fordel; jeg kan fylle mye tid alene med mobilen eller et strikketøy og TV.
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
Her er jeg forunt med en mann som tar svært lite initiativ, men som stort sett blir med på det jeg foreslår.
![]() |
![]() |
#37 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Gubben her er samme type. Har null initiativ selv men blir med på det meste av det jeg foreslår, bestemmer.
![]() |
#38 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg kjeder meg når jeg må gjøre noe kjedelig, f.eks. å vente på treige barn, røre i kjeler mens de koker, gå tur langs fortau eller gjøre langdrygt husarbeid. Ellers veldig sjelden.
![]() |
#40 |
can-jur
|
Å himmel dette har vi kranglet mye om her. Veldig mye! Jeg HAAAAAATER å gå på ski. Virkelig hater det. Men gjør det av og til.
![]() |
![]() |
|
|