Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 18:28   #1
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ylvania er litt kul
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg hadde uten tvil flyttet.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

, kanskje han bare har vært på gutter?

Dette utsagnet synes jeg er hårreisende.

Ylvania er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 18:37   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Jeg hadde uten tvil flyttet.

Det utsagnet er da intet annet enn realistisk.

Gammel 13-08-07, 12:08   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Hvorfor var det hårreisende? Det er selvsagt forferdelig uansett, hvilket kjønn det er (jeg har for øvrig gutt selv). Men hadde denne mannen kun gjort forferdelige ting med gutter så hadde det kanskje vært liten sansynlighet for at han neste gang gjør noe med jenter. Denne familien hadde bare jenter. Dermed skulle behovet av å flytte, i mine øyner, være betydelig mindre.

Jeg har også tenkt på det Esme skriver, å snakke med mannen kan nok være lurt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:18   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Vanskelig. Jeg hadde nok forhørt meg med andre småjentefamilier i området først. Går ut fra at det bor andre der? Også hadde jeg forsøkt å finne ut litt mer om saken (hvem, hva, hvor).

Jeg hadde nok også vurdert flytting, men ikke helt halseløst. Det KAN jo være fotballtrener som klådde på 15-åringer i dusjen - ikke at det er noe bedre, men litt lettere å forebygge. Men jeg hadde definitivt holdt barna unna nabohagen uansett, om jeg skulle lært de å skrike høyt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:24   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde sjekket opp i hvordan overgrepene skjedde. Er det lokking og slikt, kan barna "hjernevaskes" til å unngå mannen. Tar han unger med seg, så hadde jeg flyttet.

Gammel 09-08-07, 21:20   #6
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde sjekket opp i hvordan overgrepene skjedde. Er det lokking og slikt, kan barna "hjernevaskes" til å unngå mannen. Tar han unger med seg, så hadde jeg flyttet.

Enig med Sitron - finn ut hva som skjedde. Mindreårige kan jo bety at han hadde seg med 16-åringer for alt vi vet, og det er jo litt annerledes enn å bortføre 2-åringer... (jeg så nå etterpå at du skrev småjenter. Men poenget er det samme - finn ut hva det dreier seg om først!)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:37   #7
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Problemet med å flytte er at en vet aldri om det er pedofile der man flytter, og en skal ha en ganske unik økonomi om en skal flytte fra sted til sted, og på det neste stedet kan de kanskje bo OGSÅ kommer det en pedofil flyttende.

På dette stedet vet de hvertfall hvem de skal være obs på.

Ser jeg tenker helt motsatt av det andre gjør.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:38   #8
Molly

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Problemet med å flytte er at en vet aldri om det er pedofile der man flytter, og en skal ha en ganske unik økonomi om en skal flytte fra sted til sted, og på det neste stedet kan de kanskje bo OGSÅ kommer det en pedofil flyttende.

Vi har forresten en pedofil i nabolaget. Jeg priser meg lykkelig for at jeg er kjent med det, for meg så er det langt bedre enn å være uviten.

Gammel 10-08-07, 16:57   #9
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvis de fortsetter å bo der de bor nå er de 100% sikker på å bo ved siden av en pedofil. Hvis de velger å flytte vil sjansen for at den nye naboen er pedofil være lik antall pedofile delt på husstander i Norge, f.eks 5% (har dessverre ingen statistikk å vise til).

Så argumentet om at man likevel aldri vet helt sikkert hvem som er pedofil syns jeg ikke holder mål i denne sammenhengen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:55   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ha flyttet. Det er jeg helt sikker på.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:52   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes nesten det er rart at de som bodde der før ikke har nevnt noe? Så lenge alle andre naboer vet det, så visste jo helt sikkert de som de kjøpte huset av også. Veldig dårlig og ikke oppgi sånne ting. Så lenge det er konkrete saker hvor han er dømt, og ikke er bare rykter, så er det forferdelig dårlig å holde tilbake sånne opplysninger når de selger til en barnefamilie. Hadde de barn de som bodde der før?

Bare husker fra søsteren min gikk på husjakt og hadde to små gutter. Det var et sted hvor de sa at en av naboene var dømt for overgrep mot barn. Da var ikke huset så aktuelt, og de som skulle selge huset sa rett ut at de hadde ikke samvittighet til å selge huset til en barnefamilie uten å fortelle det. En finner jo ut av det uansett når en flytter inn. Forferdelig trist at det finnes sånne mennesker.

Ville nok ikke bodd der da nei, uansett hvor perfekt rekkehuset er.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:44   #12
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Synes nesten det er rart at de som bodde der før ikke har nevnt noe? Så lenge alle andre naboer vet det, så visste jo helt sikkert de som de kjøpte huset av også. Veldig dårlig og ikke oppgi sånne ting. Så lenge det er konkrete saker hvor han er dømt, og ikke er bare rykter, så er det forferdelig dårlig å holde tilbake sånne opplysninger når de selger til en barnefamilie. Hadde de barn de som bodde der før?

Bare husker fra søsteren min gikk på husjakt og hadde to små gutter. Det var et sted hvor de sa at en av naboene var dømt for overgrep mot barn. Da var ikke huset så aktuelt, og de som skulle selge huset sa rett ut at de hadde ikke samvittighet til å selge huset til en barnefamilie uten å fortelle det. En finner jo ut av det uansett når en flytter inn. Forferdelig trist at det finnes sånne mennesker.

Ville nok ikke bodd der da nei, uansett hvor perfekt rekkehuset er.

Det temaet har vi snakket om ja, og det var et voksent par som solgte. Vet ikke om de har plikt til å opplyse om det, men de har hvertfall ikke nevnt det med et ord.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:58   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Pedofile er overalt, jeg tror ikke det nytter å flytte fra dem.

Finn ut hva saken gjelder, og ta kontakt med barnehage, helsestasjon, skole, velforening og naboer. Hva slags forhåndsregler tar de?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hm. Vanskelig. Jeg hadde nok forhørt meg med andre småjentefamilier i området først. Går ut fra at det bor andre der? Også hadde jeg forsøkt å finne ut litt mer om saken (hvem, hva, hvor).

Jeg hadde nok også vurdert flytting, men ikke helt halseløst. Det KAN jo være fotballtrener som klådde på 15-åringer i dusjen - ikke at det er noe bedre, men litt lettere å forebygge. Men jeg hadde definitivt holdt barna unna nabohagen uansett, om jeg skulle lært de å skrike høyt.

Enig med mange her at jeg hadde nok undersøkt litt nærmere før jeg hadde solgt og flyttet.

Jeg hadde vurdert å gått og snakket med fyren jeg altså, noe á la: "Det går rykter i nabolaget om deg som gir meg bekymring. Om du ikke vil snakke om det så er det jo greit, men nå har du en sjans til å komme med din versjon". Det er forunderlig hvor ofte folk svarer ærlig når man spør rett ut. Man kan jo faktisk få et svar som beroliger også, sykt nok som det er, at han går på eldre jenter etc, eller navn til kontaktperson i politiet etc som kan eventuelt gi flere opplysninger.

Gammel 10-08-07, 15:25   #14
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Enig med mange her at jeg hadde nok undersøkt litt nærmere før jeg hadde solgt og flyttet.

Jeg hadde vurdert å gått og snakket med fyren jeg altså, noe á la: "Det går rykter i nabolaget om deg som gir meg bekymring. Om du ikke vil snakke om det så er det jo greit, men nå har du en sjans til å komme med din versjon". Det er forunderlig hvor ofte folk svarer ærlig når man spør rett ut. Man kan jo faktisk få et svar som beroliger også, sykt nok som det er, at han går på eldre jenter etc, eller navn til kontaktperson i politiet etc som kan eventuelt gi flere opplysninger.

Jeg tenkte også det. Hvorfor ikke ta seg en direkte prat? Da kan han fortelle sin versjon, og da vet han også at de vet og innser at det er lite lurt å prøve seg på naboungene. Ikke vet jeg hvordan en pedofil tenker, men en skulle tro de tenker at de fort ville bli mistenkte dersom overgrep skjedde i nabolaget. Samtidig så kan det jo være at de blir helt irrasjonelle og ikke klarer å styre seg om anledningen byr seg...

Ellers så er jeg enig i at det er ille at man ikke får vite sånne ting før man flytter inn en plass, samtidig så kan jeg forstå at man ikke akkurat flagger at naboen er pedofil når man ønsker best mulig pris for huset da.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:26   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

.....

Folk tenker nok på markedsverdien sin.

Om en opplyser om slikt når en selger så vil en nok rett og slett ødelegge markedet for huset. I så fall kan nok det å flytte være vanskelig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:39   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker litt som Turi, Gullet, Molly og Divine. Det er lettere å holde ungene unna farer man vet om. Uansett er det kjempevanskelig og et valg bare de det gjelder kan ta.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:45   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes nesten det er rart at de som bodde der før ikke har nevnt noe?

Og risikere å ikke få solgt?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Enig med Esme. Snakker man med mannen vil jo han være klar over at de vet, og terskelen blir kanskje høyere for å evt. forsøke seg på noe.

På en måte tenker jeg "better the evil you know", men vet sannelig ikke om jeg hadde hatt mage til å bli boende heller. Veldig vanskelig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 21:11   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville flyttet, så lenge jeg ikke var trygg i min egen hage, med tanke på barna.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 21:19   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tenkte jeg først også, men så begynte jeg å tenke på at små barn kan fort glemme seg (med utsiktene til den isen mamma så urettferdig sa nei til), og samtidig ville jeg ikke bygget en slik utrygghet hos ungene mine (men kanskje det holder å si at den mannen er slem, og selv om han vil gi is eller godteri så er det fordi han vil gjøre slemme ting? ).

Gammel 09-08-07, 21:34   #20
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har faktisk en som er dømt for slike overgrep i nabolaget. Jeg kjente ham for mange år siden og er på hils med ham nå. Mine barn selger avis på døra hos han. Jeg er ikke redd for ham. Han er dømt en gang.

Enig med Sitron. Ville ha hørt hvordan han gikk fram når han gjorde slike ting først og evnt. snakket med naboer og høre hva de tenker rundt dette. Men jeg syns jo det er et dårlig tegn at han har gjort dette flere ganger. Vil tro at gjentagelsesfaren er stor.... Huff litt av et dilemma....

Hvis dette preger hverdagen deres så mye at de ikke klarer å slappe av ja, da syns jeg de bør vurdere å flytte.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.