|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?
Jeg mener naturell. For eksempel høvlet over maten. Ikke i olje, i honning etc. Da smaker det veldig mye. Veldig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Enig med det, men naturell lukter kanskje mer enn det smaker, så det kan være grunnen til at det føles som om det smaker mye. Hvis jeg lager noe som skal SMAKE mye trøffel, har jeg i olje etc. og bruker å høvle over naturell hvis det skal se ekstra lekkert og luksuriøst ut. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glad
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg prøvde foie gras en gang, og kommer ikke til å prøve det igjen.
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11. Sist redigert av Dali : 17-06-21 kl 11:02. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Signerer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg er egentlig altspisende, men forspiste meg på kamskjell en nyttårsaften for ca 20 år siden. For mye av det gode var IKKE deilig. Klarer å lirke inn et par hvis vi er invitert bort, men ville helst vært foruten. En annen ting jeg klarer meg uten i kategorien "fin mat" er stekt/varm gåselever. Er det gåseleverpate, spiser jeg veldig gjerne, men altså ikke sånn stekt variant. Det er heldigvis svært sjelden jeg får dette, men klarte faktisk å få BÅDE kamskjell og varm gåselever på en fransk restaurant hvor noen hadde bestilt en fast meny. Da ble det en baguette etter lunsj. Hahaha. Når jeg tenker på det, er begge disse tingene i kategorien fet, varm mat. Kanskje det er det jeg reagerer på? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg er nok en sånn kresen dust. Jeg liker ikke ost (annet enn norvegia og liknende), ikke oliven og ingen former for vin. Sushi er helt greit, men det er for meg uforståelig at man klarer å spise det som et helt måltid. Masse hvit ris og knapt en eneste grønnsak funker ikke for meg.
|
|
|
|
#7 |
|
Ferdiglada
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Multer, østers og lammecarrè. Ellers like eg alt
|
|
|
|
#8 |
|
WF: BNBE
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Oliven og fancy oster liker jeg ikke. Østers syns jeg ser så uappetittelige ut at jeg aldri har vært fristet til å teste. Blåskjell har jeg smakt, men liker det ikke.
|
|
|
|
#9 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg er kresen på mat jeg ikke spiser ofte.
|
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Gryteretter med kjøtt. Boef bourgogne f.eks. Det er "greit nok", og smaker jo ikke vondt akkurat, men funker ikke som festmat for meg, uansett hvor godt og eksklusivt kjøttet måtte være.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg syns hummer er veldig godt, men i grunnen akkurat like godt som ferske krabbeklør. Så pris- og statusforskjellen der har jeg aldri helt fått taket på. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Biff, blåskjell og østers.
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Trøffel - i alle former og fasonger. Jeg synes det lukter søppeldunk og fikser det derfor ikke.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg elsker sjøkreps, men takler ikke ferskvannskreps......
|
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Fancy oster, østers, kaviar. Alt som er over gjennomsnittlig spicy. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg synes veldig mye er oppskrytt, noe fordi det ikke smaker godt, andre ting fordi prisen er altfor høy ift smaksopplevelsen. I den første kategorien havner kaviar og multer, i sistnevnte nesten alt av kjøtt, og det aller meste av restaurantmat. Sushi, italiensk pizza og vindaloo innfrir som regel. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg er virkelig altetende, og liker mye som folk synes er fremmed. Og jeg elsker egentlig sjømat mest av alt - med sjøkreps som min desiderte favoritt.
|
|
![]() |
|
|