Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lær meg å like makrell i tomat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-21, 09:21   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Bruk King Oscar med chili. Flere fordeler: smaker mindre fet fisk, og kommer i hendig liten boks som du spiser opp på to skiver.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:23   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Makrell i salsa er en variant som er litt vanskeligere å finne i butikk, men det kan kanskje være et tips.

Alternativt peppermakrell med majones.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 12:24   #3
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Makrell i salsa er en variant som er litt vanskeligere å finne i butikk, men det kan kanskje være et tips.

Alternativt peppermakrell med majones.

Den er knallgod. Med majones og tomat på.

Gammel 05-09-21, 12:45   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Den store boksen som Coop Extra har med makrell i tomat med pepper er skikkelig god, det er mer "fraspark" i den. Men jeg har ikke kjøpt den på lenge, så jeg vet ikke om de fortsatt har den.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-21, 12:53   #5
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Jeg kjenner en som spiser makrell i tomat med ketchup på

Gammel 05-09-21, 13:11   #6
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Er det ikke her inne jeg har lært at man skal spise en ting mange ganger med kun kort tid mellom? Det var i allefall slik jeg lærte meg å spise makrell i tomat. 8 dager på rad til kveldsmat, makrell i tomat på knekkebrød med majones og agurk.

Jeg gikk fra å brekke meg av lukta til å synes det er helt greit. Det var guttungen som fikk lov til å utfordre meg siden jeg påsto at han ikke fikk si liker ikke før han smakt noe mange nok ganger. Jeg måtte faktisk holde for nesa for å dempe smaken den første dagen, drakk store mengde Pepsi Max. Gikk gradvis bedre og bedre og i dag spiser jeg det en og annen gang, stort sett i forbindelse med at noen andre åpner en boks.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:23   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo mange andre fiskepålegg som du kan prøve om du ikke liker komboen makrell og tomat. Peppermakrell og andre makrellpålegg med smak, røkt fisk, sardiner og sild.

Jeg liker godt det som Mills har med laks, pepper og kvarg. Men det er sikkert ikke like sunt som makrell.

Gammel 02-09-21, 09:29   #8
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker forresten ikke tubene- synes de bare smaker sur tomatsaus.
Ellers enig i majones og tykke agurkskiver!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:29   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruer litt purre på.
Nå fikk jeg lyst på flykræsj.

Gammel 02-09-21, 09:30   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg bruer litt purre på.
Nå fikk jeg lyst på flykræsj.

Jeg satt akkurat og lurte på om jeg er den eneste som nå plutselig har veldig lyst på makrell i tomat.

Gammel 02-09-21, 09:32   #11
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg satt akkurat og lurte på om jeg er den eneste som nå plutselig har veldig lyst på makrell i tomat.

Nei, jeg fikk og veldig lyst på. Med agurk og majones

Gammel 02-09-21, 09:37   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, der har jeg ingen tips, annet enn å ihvertfall unngå å jobbe i barnehage og bli eksponert for mye makrellitomatlukt (også blandet sammen med diverse andre lukter).

Jeg spiste masse makrell i tomat som barn. Har ikke rørt det siden da, og skal ikke heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 10:35   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, der har jeg ingen tips, annet enn å ihvertfall unngå å jobbe i barnehage og bli eksponert for mye makrellitomatlukt (også blandet sammen med diverse andre lukter).

Jeg spiste masse makrell i tomat som barn. Har ikke rørt det siden da, og skal ikke heller.

Kanskje det er derfor jeg ikke klarer å smake på det. Alle årene i barnehage har ødelagt.

Jeg har nemlig hatt lyst å smake på det og forhåpentligvis like det, men jeg klarer bare ikke. Ikke er jeg særlig glad i majones heller.

Gammel 02-09-21, 09:39   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var en kjent problemstilling. Jeg tenker også stadig at dette er noe jeg BURDE lære meg å spise. Mann og datter spiser det innimellom, og de sier at det smaker som andre ting jeg liker. Men jeg har så dårlige minner selv om jeg har ikke smakt på det sikkert på 20 år.

Jeg er ikke så glad i verken makrell eller sild til vanlig. Så kanskje burde jeg bare gi opp dette.

Gammel 02-09-21, 09:50   #15
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lager fra bunnen av med var røkt pepper eller chili makrell. Så mye bedre!

Gammel 02-09-21, 09:53   #16
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg liker det kun når boksen er HELT nyåpnet.

Samme her. Derfor spiser jeg kun porsjonspanspakningene. Det er flaut, men....

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 10:02   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg og..

Gammel 02-09-21, 10:07   #18
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er jo bare godt når det er helt ferskt, så det syns jeg ikke du skal være flau over. Jeg spiste bare porsjonspakninger til jeg innså at det går an å spise mer enn en skive med makrell i tomat i slengen.

Makrell i tomat skal ikke stå lenge før det begynner å både lukte og smake tran. Barna mine klarer det ikke, etter å ha hatt varm, tranluktende makrell i tomat på påleggsbordet i barnehagen i fem år. (De spiser heller ikke Jarlsberg, som spesielt eldste får grøssninger av etter å ha fått for mye svett Jarlsberg i barnehagen). Jeg foretrekker å spise den kjøleskapskald, spiser bare de små boksene, og syns de grovhakkede variantene med tomatsaus, eller de med salsa eller chili er best.

Måten jeg vente meg til å like makrell i tomat var å spise den med (ganske mye) majones, men det trenger jeg ikke lenger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 10:14   #19
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg lærte meg å like makrell i tomat for ca 15 år sidan. Har hatt fleire sånne prosjekter fordi eg hadde litt problemer med å smake på "vanlig" mat eg ikkje var vant til.

Viktig med godt brød under, og eg starta med berre fiskebit fra den store boksen (og minimalt med saus).

Den på tube eller i sånn mini-aluminiumsboks er berre mos, eg må ha skikkelige fiskebitar.

Eg kan fint finne på å kjøpe makrell i tomat kun til meg sjølv, og periodevis ete ein liten boks sammen med majones og agurk når eg for eksempel vil unngå ete brød.

Gammel 02-09-21, 10:18   #20
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har dessverre blitt eksponert for alt for mye makrell i tomat på jobb (barnehage) og hæler det ikke. Jeg liker all slags annen fisk, men brekker meg bare ved tanken på å skulle putte makrell i tomat i munnen.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.