|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Jeg husker ikke, men siden jeg giftet meg som nesten 23-åring og flyttet til Oslo rett etterpå, vil jeg tro det var da, basert på det Blå skriver om at en ble regnet som utflyttet ved giftemål. Jeg stemte i Oslo etter flytting, så det skal nok stemme. Var fortsatt student til jeg var 26.
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Husker ikke. Jeg mener jeg måtte melde flytting når jeg dro til UK for å studere, men kanskje ikke - husker ikke. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
koko
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Ikke så viktig, men er dette informasjon som ligger lagret på tilgjengelig sted? Kjenner at jeg ble litt nysgjerrig på hvordan jeg gjorde det.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?
Jeg ble også nysgjerrig, så måtte sjekke Altinn. Siste flyttemeldingen min der var fra 2006, så de har nok ikke registrert eldre data enn det i det digitale systemet. Det var jo papirskjema den gang jeg var ung. :knirk:
|
|
|
|
#5 |
|
koko
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?
Papirskjemagenerasjonen jeg også, så sikkert ikke mye å finne.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Jeg har hatt samme folkeregistrerte adresse hele livet. Jeg bodde tilsammen 10-11 år relativt langt hjemmefra, men var da student på hel- eller deltid. Min første jobb etter studiene var en pendlerjobb der jeg jobbet dels på hovedkontoret i Oslo, dels på farten rundt på lokalkontor rundt om i landet og dels fra hjemmekontor. Jeg bodde litt her og litt der, så da ble det til at jeg hadde folkeregistrert adresse hos min far. Når jeg et par år senere ble gravid med eldste, fikk mannen min jobb i min hjemkommune og vi flyttet inn i nybygd kjellerleilighet i min fars hus. Et år senere havnet min far på pleiehjem etter et massivt hjerneslag, og vi endte med å kjøpe huset. Og her bor vi fortsatt, enn så lenge. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Eg kjøpte leilighet tre år inn i studiene, 23 år gammal. Då meldte eg og flytting.
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Jeg husker ikke, men jeg gjetter at det iallefall ble gjordt da vi flyttet fra Oslo til hjemstedet i 2002. Men tror nok at jeg hadde folkeregistert adresse i Oslo fra november 2001, da jeg giftet meg. (rett før 21 årsdagen). Og muligens litt før. Så en gang i 2000 da jeg flyttet inn hos exen.
|
|
|
|
#11 |
|
bits and pieces
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Da vi kjøpte første leiligheten da jeg var 24.
|
|
|
|
#12 |
|
Tatt på
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Da jeg flyttet sammen med første samboer som 21-åring. Studerte gjorde jeg senere og ikke noe forkorting i støtte fra Lånekassen.
|
|
|
#13 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Da jeg kjøpte min første leilighet som 20-åring. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Jeg flyttet når jeg ble ferdig med å studere, og startet i min første jobb. Husker det var vanskelig å få legetime når jeg var student pga tilhørighet i annen kommune enn studiestedet.
|
|
|
|
#15 |
|
trenger lading
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Da jeg var ferdig studert, 22 år gammel. Det ble mest tungvindt, for vi bodde der bare 4 mnd. Da var det å styre med endring igjen...
|
|
|
|
#16 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Jeg meldte flytting som 26-åring når vi fikk førstemann. For å få rett på bostøtte og diverse som to studenter som får barn i studietida trenger mer enn borteboerstipendet.
|
|
|
#17 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Jeg mener å huske at jeg gjorde det da jeg etablerte meg med leilighet og jobb. Definitivt ikke da jeg studerte, hovedregelen den gang (på 80-tallet) var at man ikke behøvde å melde flytting som student på hybel. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Da jeg flyttet inn i min første leilighet som 21-åring.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Meldte flytting da jeg flyttet til min første leilighet og begynte å jobbe i Oslo. Da hadde jeg hatt folkeregistert adresse hos foreldrene mine hele tiden mens jeg studerte og bodde i England. Var 26 år.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?Da vi giftet oss.
|
![]() |
|
|