|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tips og erfaringer med foreldregruppe på FB?
Akkurat sånn, ja. Det har aldri blitt presisert at det er dette gruppene er til, så vi har vel vært heldige med foreldregruppene. Det vil si, det ble lagt ut noe Forever Living-salg en gang, men det ble raskt håndtert.
![]() |
![]() |
#23 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips og erfaringer med foreldregruppe på FB?Takk for mange gode innspill! Siden vi er i startfasen av barneskolen og fb-gruppa så ønsker jeg jo at den er et nyttig verktøy for at vi skal bli bedre kjent og at den blir brukt til slike praktiske ting som dere nevner. Men først må jeg egentlig få folk til å forstå hva den kan brukes til og få opp aktiviteten.
![]() |
#24 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Tips og erfaringer med foreldregruppe på FB?Vi hadde nettopp quiz-kveld for foreldre (uten unger). Lavterskel arrangement. De som kommer er trolig de som ikke hater quiz-kvelder da.
![]() |
#25 |
Klar
|
Hos oss har vi vennegrupper som alle har ansvar for et arrangement. Vi har hatt årlige foreldrefester alle år uten pandemi og årlige mamma/pappa-treff. I tillegg så er det alltid foreldrekaffe på slutten av vennegrupper. Vi har hatt årlige klasseturer der barnet + en forelder (så sant noen kan stille) har deltatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tips og erfaringer med foreldregruppe på FB?Knerten gikk i en klasse med svært utfordrende klassemiljø. Skolen ga oss en tiltaksliste og et av tiltakene var å arrangere foreldretreff. Dette ble en stund rene mammatreff, men en av de mest foretaksomme mødrene engasjerte sin egen og min mann til å invitere til de neste treffene. Og da kom det menn også. Så det kan la seg gjøre.
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tips og erfaringer med foreldregruppe på FB?Vi har også en "mammagruppe" på Messenger, der er alle mødrene og mannen min.
![]() |
![]() |
#28 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Tips og erfaringer med foreldregruppe på FB?Mannsgrupper, grøss. Jeg blir fremdeles uglesett i deler av byen etter at jeg insisterte på at vinkveldene kunne være for foreldre, ikke bare mødre. Det var et gøyalt møte.
![]() |
#29 |
Semiaktiv
![]() Sv: Tips og erfaringer med foreldregruppe på FB?Ha ha, her foreslo vi en fest for foreldrene til samme årskull på fotballaget (ikke så mange igjen), men det viste seg at av alle foreldrene er det bare mannen og jeg som fortsatt er sammen, alle de andre er skilt, og de fleste har ikke behov for å feste sammen med eksene sine, viser det seg.
![]() |
#30 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Tips og erfaringer med foreldregruppe på FB?Pøh, såpass må de tåle.
![]() |
#31 |
Semiaktiv
Ja, selvsagt, og det gjør de nok også i de fleste tilfeller. I akkurat dette tilfellet var vi ganske få (er bare fem spillere igjen i det alderskullet, så i tillegg til oss er det snakk om fire foreldrepar som alle er skilt) og vitsen ble litt borte hvis alle disse skulle sitte der og "tåle såpass" hele kvelden, og late som om de hygget seg. Men i prinsippet er jeg selvsagt enig.
![]() |
|
|