|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I endring
|
Sv: Samleobjekter for ungdommer/ung voksenSiden jeg er så effektiv i dag så kom jeg i mål med gaven til henne og 2010 modellen i samme hus. Ble en blanding av gaver å juble for samt samleting.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Samleobjekter for ungdommer/ung voksenJeg er og var evig takknemlig alle sølvskjeer og annet sølvtøy jeg fikk hver jul i oppveksten. Min søster, som er 5 år eldre enn meg, hatet de gavene. Hennes sølvtøy ligger fremdeles nedpakket hos mamsen, mens jeg har fylt på det jeg manglet og bruker det litt dann og vann. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Samleobjekter for ungdommer/ung voksenJeg har aldri brukt det sølvtøyet jeg fikk i gave hver jul, og på antikkmarkedet er det helt krise med sølv. Som en i bransjen sa, det kan ennå ha verdi på landet, men i de store byene er det nærmest verdiløst. Altså i andrehåndsverdi. For min del tror jeg det er utdatert å samle på sølv og store serviser for de fleste ungdommer i dag. Det gir også mye mindre mening i dag enn for 30 år siden, rett og slett fordi prisnivået og (for-)bruksmønsteret er helt annerledes. Før var de store merkene ofte med håndverk, hånddreid, håndmalt, mens i dag er det gods som blir produsert i Asia, og i beste fall lagt på sjablon i Norge. Pene og rimelige serviser finnes det masse av. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Samleobjekter for ungdommer/ung voksenDet synes jeg var veldig fine gaver Frøy. Og slike julekuler kan man definitivt kjøpe flere av de kommende år. De kan trolig skvises inn i en egen beholder blant foreldrenes julepynt, fram til de begynner å feire jul på egenhånd. Men kan også pynte fint opp i førjulstiden f.eks i vinduet på en hybel.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Samleobjekter for ungdommer/ung voksenOm ikke annet så motiverte dette til et ekstra punkt på listen til jul. Pusse sølvtøyet. Jeg har 12 teskjeer, kakespade og stor og liten serveringsskje i sølv, fått av farmor og farfar. Dvs, fått tskje de førte 6 årene og kjøpt de neste 6 til der ble 12,til bursdag. Deretter fått kakespade og skje når jeg giftet meg. Og en til arvet.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Samleobjekter for ungdommer/ung voksenFlott julepynt! Synes det er en høvelig samleting. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Samleobjekter for ungdommer/ung voksenVeldig fin julepynt, Frøy.
|
![]() |
|
|