Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-22, 09:39   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Snuppa er 17 år. Passet hennes går ut i juni i år, og jeg har ikke funnet en eneste ledig time i ganske lang omkrets fra Oslo før i juli. Da skal vi egentlig være på ferie allerede.

Tanken er at vi skal fly til Roma, være der noen dager, så dra videre sydover i Italia og leie hus. Deretter har jeg sagt at jeg skal ta tog hjem. Mann og sønn ser ut til å ta følge med meg, men snuppa vil hjem til Norge. Så hun skal nok fly hjem alene.

I hvilken grad trenger hun pass? Hun har et utgått pass og bank-kort med id som identifikasjonspapirer. Det skal jo være passfrihet innen Schengen. Jeg klarte seg å reise en tur til Tyskland i 2014-ish uten pass, og det ble aldri etterspurt.

Er det noen mulighet for at det settes opp flere muligheter for passbestilling i tiden fremover?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.