Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Krabbefangst og oppbevaring?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 20:12   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krabbefangst og oppbevaring?

Du "knekker av ved munnen og drar paven ut, i tillegg må du fjerne lungene/lusene i skall/på støet (rompa til krabben) Deler du så støet i to, finner du tarmen, den kan være grei å plukke ut.

Vi renser gjerne krabben delvis, og har den i kjøleskapet, men aller best er den samme dag den er kokt.

Tips: Hvitløksbrød fra Hatting er supergodt med krabbe oppi (de minibaguettene som er åpne i toppen)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:05   #22
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde glemt hvor ekle krabber er inni. Jeg klarte ikke å spise annet enn klør oppå loff med majones. Mannen tar med seg resten till kollegaen i morgen.

Kommer nok ikke til å bli så mye krabbefiske på oss fremover, men nå har vi i alle fall prøvd det også.

:Skammer seg litt:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 15:33   #23
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Her sitter jeg og er råmisunnelig på deg, og så vil du ikke ha .

Jaja, jeg serverer krabbe i klubb om et par uker, og jeg vet at jentegjengen er utrolig glad i det, så vi skal nok ete massevis

Gammel 16-08-07, 15:45   #24
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Her sitter jeg og er råmisunnelig på deg, og så vil du ikke ha .

Jaja, jeg serverer krabbe i klubb om et par uker, og jeg vet at jentegjengen er utrolig glad i det, så vi skal nok ete massevis

Ja, jeg vet at jeg høres utakknemmelig og spolied rotten ut, men du må innrømme at det er utekkelig inni krabba?

Klørne var derimot gode.

Det som ødelegger for meg er nok hele prossessen med å fange de, for så å levende putte de oppi kokende vann. Blir helt satt ut av sånt, jeg.....

Gammel 16-08-07, 15:49   #25
Señora

Señora sin avatar

Standard

Jeg forstår, men så er jeg oppvokst med det også da. Jeg fisker, sløyer fangsten, steker den på panna, og ingenting er så godt som blodfersk fisk.

Ingenting er som selvhentede blåskjell, og ingenting er som selvplukket krabbe (du leste rett) fra en sen nattetime, hvor en neste dag kan nyte et herlig måltid.

Gammel 16-08-07, 15:56   #26
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg forstår, men så er jeg oppvokst med det også da. Jeg fisker, sløyer fangsten, steker den på panna, og ingenting er så godt som blodfersk fisk.

Ingenting er som selvhentede blåskjell, og ingenting er som selvplukket krabbe (du leste rett) fra en sen nattetime, hvor en neste dag kan nyte et herlig måltid.

Du er en naturens datter.

Gammel 16-08-07, 22:46   #27
Señora

Señora sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Du er en naturens datter.

Nei, jeg er fra vestlandet

Gammel 16-08-07, 22:52   #28
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

hihi, jeg er akkurat som deg Busymum

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:01   #29
Señora

Señora sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

hihi, jeg er akkurat som deg Busymum

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.