|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
can-jur
|
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Ja. Det påvirker utvalget i heimen ganske mye. Vi har heldigvis melk, middagskjøtt, egg og poteter stort sett fra eget hushold. Men jeg kommer til å lage surmelk (går 2-3 L i uka) og rømme selv framover. Muligens også smør.
![]() |
![]() |
#22 |
intro
|
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Jeg skvatt litt da jeg så at en sekspakning med Pink Lady-epler kosta nesten 60 kroner
![]() |
![]() |
#23 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Ja. Så prøver å handle mest mulig på Kiwi.
![]() |
#24 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Jeg har tidligerer vært ganske sløv med å følge med på prisene siden vi i liten grad har kjøpt dyr mat, men selv jeg har merket meg at mange varer er vesentlig dyrere. Jeg ble litt fortvilet da jeg var på Rema og ikke fant et eneste brød til under 30 kroner.
![]() |
#25 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Ja.
![]() |
#26 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?uff, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?En pakke med Grøstad kokt skinke til nesten 48,- gjorde at jeg sperret opp øynene litt. Bonden får vel dessverre ikke det ekstra?
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Nei, bonden får veldig lite av prisøkningen. Jeg leste et sted at kjøtt i snitt hadde økt med 50 kr pr kilo mens bonden får litt over 1 kr mer pr kg. Klart økte drivstoff- og strømpriser også må kompenseres for, men det er vel all grunn til å anta at de rike «bakmennene» nå blir enda rikere. Det er en usmakelighet over dette som jeg knapt kan beskrive. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Ja, det merkes at prisene har gått opp. Legger så absolutt merke til det på totalen jeg betaler i matbutikken. Må bli flinkere til å handle økonomisk etter ferien |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Satt inn 3000 ekstra på matkortet denne mnd. Håper det holder.
![]() |
#33 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Handlet på Coop extra nå i kveld. Altså, hallo. Det er helt sprøtt som prisene har økt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Ja, og jeg synes det er helt grusomt. Ikke verst for vår del, for vi skal nok klare oss selv om det blir mye mindre til sparing. Tenker på dem som allerede hadde det veldig trangt økonomisk, og nå får det enda trangere atter en gang. Jeg kjenner familier som ikke har råd til å la barna fortsette på fritidsaktivitetene sine, og det svir i hjertet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?
Gulrotposen koster ikke 47 her..
![]() |
#37 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?19.80 per kg for de billigste |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?
Ja, og det er derfor jeg tenker jeg må bli mye mer bevisst. Noen ting er verdt å betale mer for og andre ikke. Og det varierer veldig fra butikk til butikk og ikke minst følge litt med på kampanjer og slikt. Kan man forresten fryse Norvegia? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Kan gjerne fryse ost, ja. Den kan bli litt «kort», så den smuler litt lettere, men det gjorde min mamma hele tiden i oppveksten. Kjøpte store stykker på tilbud, skar opp og frøs ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Tja, om jeg merker økte matpriser? Mest på humøret, ref Lhi-My sitt innlegg, det er ikke produsenten som får økningen, den ser ut til å omdannes til økt profitt til de senere leddene. Jeg er ikke uenig i at grossist og detaljhandelen o.a. også skal tjene penger, men det skulle vært en mer rettferdig fordelt fortjeneste. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|