Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva er ditt inntrykk av media generelt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 10:02   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt inntrykk av media generelt?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvordan skal folk vite hva de vil ha hvis de ikke får flere muligheter å velge mellom? Jeg vil ikke bare ha tabloide overskrifter og gammelt oppgulp, jeg vil ha nyheter presentert så objektivt og nøyaktig som mulig. Er det mulig å finne det i Norge i det hele tatt?

Jeg vil altså helst ha det samme som deg, men pressen lager det som selger mest og styres helt tydelig av markedskrefter. Jeg sliter med å finne en seriøs nyhetsaktør som gir meg saklige nyheter. Aviser har jeg langt på vei sluttet å lese, og TV2 ser jeg aldri på. NRK Dagsrevyen er hakket bedre, men de taper seg stadig. Dagsavisen og Klassekampen leser jeg en gang i blant, og der er det iallefall noenlunde langt mellom sensasjonene. Vi er totalt i "Brød og sirkus"-konseptets makt i denne delen av verden. Det er ikke mange nok som ønsker å vite hva som egentlig skjer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:05   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg vil altså helst ha det samme som deg, men pressen lager det som selger mest og styres helt tydelig av markedskrefter. Jeg sliter med å finne en seriøs nyhetsaktør som gir meg saklige nyheter. Aviser har jeg langt på vei sluttet å lese, og TV2 ser jeg aldri på. NRK Dagsrevyen er hakket bedre, men de taper seg stadig. Dagsavisen og Klassekampen leser jeg en gang i blant, og der er det iallefall noenlunde langt mellom sensasjonene. Vi er totalt i "Brød og sirkus"-konseptets makt i denne delen av verden. Det er ikke mange nok som ønsker å vite hva som egentlig skjer.

Mange av dei beste journalistane finn ein faktisk på NRK sine distriktskontor.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:16   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Mange av dei beste journalistane finn ein faktisk på NRK sine distriktskontor.

I tillegg har jeg en mistanke om at de dyktigste skriver nynorsk.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:07   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NRK Dagsrevyen er hakket bedre, men de taper seg stadig.

Blir også sjokkert over hvor mye kjipe bilder som blir vist på de tidlige nyhetene og frokost-TV, totalt uten forvarsel. I et tidsrom hvor svært mange barn har tilgang på fjernkontrollen og foreldrene kanskje ikke er helt tilstede.

Selvsagt er TV-titting foreldres ansvar å kontrollere, men de trenger ikke dytte alt opp i ansiktene våres heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:17   #5
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter med samme inntrykk som alle dere andre. Jeg finner mange faktafeil innen områder jeg kan noe eller mye om, og da blir jeg veldig skeptisk når jeg leser ting jeg ikke kan noe om på forhånd.

En annen ting som irriterer meg er de tabloide medienes makt over politikerene. Når de først har bestemt seg for å ta én person, så gjør de det så inderlig. Ingenting personen sier eller gjør blir tatt positivt, for alt kan vrenges til det negative. På den måten får de så altfor stor makt over dagsordnen. Og jeg vet ikke om Norge som nasjon tjener på at nesten alle politkerene blir svekket i det offentlige rom. Å diskutere saker er noe helt annet enn å flisespikke enkelt utsagn. Akkurat det å flisespikke er det jo flere av oss som synes er gøy, men det fører kanskje ikke til god politikk.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:20   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med ang. medier og politikk, Kanne. Som så mye annet så blir det for personifisert, og budskapet forsvinner. Jeg liker ikke den at politikken mer og mer tar retning av å være en rekke enkeltsaker - de fleste av dem ganske ubetydelige i den store sammenhengen. Alt blåst opp i store bokstaver for å selge aviser og nyheter. Massemediene er ikke flinke til å bruke makten sin med omhu.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:25   #7
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med ang. medier og politikk, Kanne. Som så mye annet så blir det for personifisert, og budskapet forsvinner. Jeg liker ikke den at politikken mer og mer tar retning av å være en rekke enkeltsaker - de fleste av dem ganske ubetydelige i den store sammenhengen. Alt blåst opp i store bokstaver for å selge aviser og nyheter. Massemediene er ikke flinke til å bruke makten sin med omhu.

Eg er i utgangspunktet einig med deg, men så er det også slik at nokre gongar kan dei personlege historiene vere viktige for å forstå saka.

Gammel 10-10-06, 10:30   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er i utgangspunktet einig med deg, men så er det også slik at nokre gongar kan dei personlege historiene vere viktige for å forstå saka.

Det er mulig, men ikke hver gang. Det kan ikke være sånn at når et byggefirma tar seg til rette, lager problemer ved bringing og henting på skolen i en lang periode, til og med stenger fortauet slik at alle skolebarna må ut i gata, så er det bare interessant å skrive om det hvis en mor stiller opp og uttrykker sin bekymring. Den saken burde være interessant å skrive om for lokalavisa uansett om enkeltpersoner stilte opp eller ikke. I dette konkrete tilfellet satt jeg igjen med inntrykk av at journalisten ville gjemme seg bak moren for å ikke tråkke entreprenøren på tærne. Det var det jo mor som gjorde.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:31   #9
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med dette?

Politikerenes personlige historie er svært sjelden relevant for å forstå saken. Derimot kan jeg være enig om det du mener er personlige saker som blir dratt frem som eksempler for å sette fokus på større problemstillinger.

Gammel 10-10-06, 14:31   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hva mener du med dette?

Politikerenes personlige historie er svært sjelden relevant for å forstå saken. Derimot kan jeg være enig om det du mener er personlige saker som blir dratt frem som eksempler for å sette fokus på større problemstillinger.

Eg meinte, som him også påpeika, at i enkelte mediesaker er det viktig å dra inn enkeltskjebner for å belyse problematikken kring vedtak eller lovverk. Det handlar om å gi eit menneskleg ansikt til ord i eit dokument.

Gammel 10-10-06, 14:36   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Eg meinte, som him også påpeika, at i enkelte mediesaker er det viktig å dra inn enkeltskjebner for å belyse problematikken kring vedtak eller lovverk. Det handlar om å gi eit menneskleg ansikt til ord i eit dokument.

Jepp, jeg skjønte etterhvert at det var det du mente. Men da jeg spurte var jeg inne i min egen tankegang om at jeg synes politikerene som privatpersoner blir fokusert på for mye i media. Det var dit jeg tolket Kasias svar også, og da skjønte jeg ikke helt ditt svar til henne. Mange ledd her du. Uansett, ikke viktig.

Jeg er forøvrig enig med deg at enkeltskjebner noen ganger bør trekkes frem. Men jeg synes det kan bli for mye av det. Noen ganger blir enkeltskjebner sannheten, mens det ofte faktisk er enkeltskjebner.

Gammel 10-10-06, 10:40   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

100% enig. Problemet er bare at i det mediabilde vi har per i dag blir det alt for ofte en personlig vinkling på sakene.

Jeg ville heller ikke ha ønsket meg et 100% objektivt og saklig mediabilde. Jeg hadde - for å si det rett ut - aldri lest et eneste statsbudsjett om det ikke var (bittelitt?) forenklet. Jeg mener jo det er journalistenes viktigste oppgave. Samle, forenkel og presantere informasjon for "hvermansen". Hvis alle skulle satt seg inn i forskning, politikk, økonomi osv hadde det ikke vært mange som hadde fått med seg noe som helst.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:54   #13
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Interessant debatt.
Som tidligere tabloidjournalist sier jeg meg helt enig i at mediene er blitt enda mer ensidig og Se og Hør-preget etter at TV2 kom, dvs de siste 10-15 årene.
NRK har tapt seg fordi de først og fremst tenker seertall, mange små og halvstore aviser er blitt mer som Dagbladet og VG, og tabloidene er blitt verre enn noensinne.
De lever av å selge. Og publikum er ganske enkle sjeler også da, det er bare å se på hvilke oppslag som selger - folk kjøper sensasjoner, enkelt og greit. Hvordan har Se og Hør ellers blitt landets desidert største blad? Og når et sånt blad gjør en slik suksess, er det naturlig at alle andre dilter etter. Det blir bare så dumt når de prøve rå late som de er bedre enn de er.

I denne delen av media er verden helt svart/hvitt. Det er ikke rom for nyanser. At sanheten ofte ligger et sted midt imellom, passer ikke inn.
Er det rart jeg ble drittlei og sa opp min godt betalte jobb for å gjøre noe helt annet?
Nå trives jeg med å skrive andre typer saker, selv om noen sikkert også synes disse er overflatiske og teite.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 11:02   #14
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Den linken til Adelaide Institute så ikke noe videre troverdig ut; uten at jeg har lest innholdet grundig.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 15:53   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo starte med ikke å kjøpe VG, Dagbladet og Se og Hør, jeg vurderer seriøst å si opp Aftenposten. Jeg har allerede sagt opp Dagsavisen, og hadde gleden av å fortelle de som ringte og spurte om jeg ikke ville fornye abonnementet nøyaktig hvorfor jeg synes det var en drittavis. Flere ganger, faktisk, for de ga seg ikke så lett.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 15:57   #16
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Man kan jo starte med ikke å kjøpe VG, Dagbladet og Se og Hør, jeg vurderer seriøst å si opp Aftenposten. Jeg har allerede sagt opp Dagsavisen, og hadde gleden av å fortelle de som ringte og spurte om jeg ikke ville fornye abonnementet nøyaktig hvorfor jeg synes det var en drittavis. Flere ganger, faktisk, for de ga seg ikke så lett.

VG, Dagbladet og Se&Hør kjøpes ikke nei (bortsett fra til en og annen tog eller flytur). Har som deg vurdert om abbonementet på Aftenposten også bør gå ut.

Gammel 11-10-06, 14:55   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg rakk aldri å lese et eneste MEMO. Jeg hørte om det (og vi fikk inn en visstnok glimrende artikkel om diabetes), men jeg så det aldri. Jeg visste ikke engang at det hadde gått inn.

Men selv abonnerer vi på Newsweek, et glimrende nyhetsmagasin. Det er så deilig å få innspill som ikke lukter av navleloet til Akersgata (eller hvor de nå har slått seg ned). Det eneste ankepunktet mitt er at de er EKSTREMT Irak-fokusert - naturlig, siden de er et Bush-kritisk amerikansk magasin. Men det pågår vitterlig andre ting i verden som er minst like viktig å dekke.

Et felles nordisk Newsweek-aktig, ukentlig magasin, rett hjem i postkassen min. Det har jeg lyst på.

- No. 4 -
Gammel 11-10-06, 14:58   #18
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.
Et felles nordisk Newsweek-aktig, ukentlig magasin, rett hjem i postkassen min. Det har jeg lyst på.

DET synes jeg var en god idé. Noe for Bonnier?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:35   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ja, dette er helt typisk. Jeg kan nevne et eksempel, uten å bli for konkret (kanskje VG sniker her inne ). VG har fått "snusen" i en sak de synes er verdt å blåse opp om det nye "vidundermiddelet" vårt (som VG kalte vidundermiddel, altså. For noen måneder siden.). De ringer den i vårt firma som er ansvarlig for kontakt med pressen og ber om kommentar. Han utdyper og forklarer, ber klokelig nok om å få lese gjennom det de skal skrive først – og er rimelig fornøyd. Mener at dette blir balansert og nyansert. Og hva skjer? Ikke ETT ord kommer inn. De har bare kuttet alt, siden det åpenbart ikke ble noe de kunne dra ut som støttet saken deres. Innlegget ble veldig ensidig, selvsagt.

Ellers synes jeg din organisasjon er en av de flinkeste i klassen når det gjelder medieprofilering, LaBanga. De er dyktige til å få oppmerksomhet, og de fremstår som gjennomtenkte og nyanserte. Nå følger jeg sikkert ekstra godt med på feltet, men jeg tror jeg har belegg for det uansett.

- No. 4 -
Gammel 11-10-06, 21:01   #20
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers synes jeg din organisasjon er en av de flinkeste i klassen når det gjelder medieprofilering, LaBanga. De er dyktige til å få oppmerksomhet, og de fremstår som gjennomtenkte og nyanserte. Nå følger jeg sikkert ekstra godt med på feltet, men jeg tror jeg har belegg for det uansett.

Takk Scarlett, det er hyggelig å høre. Særlig fordi jeg egentlig hele tiden har dårlig samvittighet fordi vi ikke har kapasitet til å være så aktive som vi skulle ha ønsket. Tiden strekker rett og slett ikke til. Men vi ser jo at det har lønnet seg å velge ut de aller viktigste sakene, og være konstruktive og ikke bare sutreklubb. Spesielt moro er det når alle sier det vi sa for noen år siden. For 4-5 år siden gikk vi ut og krevde brusautomatene ut av skolene og inn med vannfontener. Nå er brusautomater snart en saga blott, mens vannflaskene har erstattet vannfontenene.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.