|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er du venstrehendt? | |||
| Ja |
|
20 | 15,50% |
| Nei |
|
109 | 84,50% |
| Deltakere: 129. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du venstrehendt?Kunne ikke svare da jeg er begge deler
|
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Er du venstrehendt?Nei, men både junior, mannen min og farfar er venstrehendt, i det hele tatt er påfallende mange menn på den siden venstrehendte. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er du venstrehendt?Jeg er egentlig litt begge deler. Jeg holder bestikk venstrehendt, brukte venstre bein til å sparke med og litt sånt. Men har alltid skrevet med høyre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Sv: Er du venstrehendt?
Jeg kan også bruke venstre til de fleste arbeidsoppgaver. Blant annet brukte jeg venstre hånd til å tørke meg med på do
|
|
|
|
#6 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Er du venstrehendt?
Det er litt derfor jeg gjør det, for å kunne bruke den om høyrehånden skulle bli ubrukelig. Og fordi jeg liker å utfordre meg selv. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du venstrehendt?Nei. Ett av mine fire barn er venstrehendt og ett bruker begge like mye. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er du venstrehendt?Nope. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Er du venstrehendt?Ja, jeg er venstrehendt, men blitt litt tvehendt fordi jeg ble tvunget til å lære å skrive med høyre. Jeg sparker, kaster og klipper med venstre. Og er venstre skytter, men kan fint spille golf som høyrehendt. Men det meste faller meg naturlig å bruke venstre.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du venstrehendt?Jeg er venstrehendt. En familie fun fact, vi var fire firemeninger (inklusiv meg), som gikk i samme klasse på barneskolen og vi var alle venstrehendte. Kjenner ikke til noen andre i familien i nåværende levetid som er venstrehendte, men var vist en av tippoldeforeldrene våre som var det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: Er du venstrehendt?Ja, som den eneste i familien. Tror jeg har lest at ca. 11 % av befolkningen er venstrehendt, men på begge mine siste arbeidsplasser har vi tidvis vært 50 %. Det har ikke vært spesielt kreative miljøer.
|
|
|
|
#15 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Er du venstrehendt?Jeg er høyrehendt. Så vidt jeg kjenner til er det ingen i min eller Heltens familie som er venstrehendte. Noen i klassene jeg gikk i var det, og det var fortsatt sånn at venstrehendte ble tvunget til å skrive m.m. med høyre den gangen. Jeg øvde meg på venstrehåndsskriving og ble ganske god, men sluttet sånn i 18-20-årsalderen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du venstrehendt?Tvehendt, som ikke er et svaralternativ. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er du venstrehendt?Jepp. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Er du venstrehendt?Nei. Her i huset er hunnkjønn høyrehendte og hannkjønn er venstrehendte. Orden i sysakene.
|
|
|
#20 |
|
Tatt på
|
Sv: Er du venstrehendt?Sønnen i huset er venstrehendt. Eller det vil si, han skriver med venstre men gjør alt annet med høyre hånd. Spiller fotball med begge føtter.
|
![]() |
|
|