Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 00:56   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?

Jeg har jobbet med å fylle minibanker. Maskinen vil ikke automatisk skjønne at det er dine penger den har fått tilbake. De havner nemlig i samme bunke som penger som ikke er "fine" nok til å leveres ut. I hvert fall var det sånn med den typen maskin som jeg betjente.

Derfor ville jeg tatt kontakt med banken som minibanken tilhørte og forhørt meg om det var slik at det var returnert penger den akutelle dagen. De vil kunne se at du har vært i minibanken på logen.

De færreste banker fyller minibankene sine selv lenger (bare en av MANGE banker jeg har jobbet i gjorde dette). Så det vil nok ta litt tid å finne ut av det, men du får i hvert fall ingen penger tilbake sånn helt av seg selv.

Jeg har forøvrig gjort samme tabben selv, men det var bare med 500 kroner. Da var det noen som hadde tatt pengene, og de var ikke blitt svelget av banken. Men dette skjedde på et veldig travelt sted, så det var ikke så rart.

Lykke til. Jeg skjønner at dette er ekstremt bitre penger å miste!

Gammel 19-08-07, 18:12   #2
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Håper det er en ærlig sjel som har levert dem inn! Jeg vet at jeg hadde levert dem inn. Noen annet er tyveri synes jeg

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 18:18   #3
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jo jeg tror pengene går in nigjen. emn da er de registrert som feil i minibanken, så når de har opptelling vil de se at det er 1500 kr for mye i minibanken. Så ring "eier" av minibanken og spør om det kan ha skjedd.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 18:17   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort, enten levert dem i bank med dato og klokkeslett når jeg fant dem, eller levert dem i informasjonen i dyreparken...

Men hadde ikke tatt dem selv, det hadde jeg ikke hatt samvittighet til.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:16   #5
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Tusen takk for alle tips. Jeg skal ringe Nordea og sjekke dette. Hva skulle man gjort uten FP

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:24   #6
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet sannelig ikke. Jeg tror ganske sikkert at med et mindre beløp ville jeg tatt pengene. Men 1500 kroner er mye penger. Problemet er at når du står der og ikke vet hvem sine penger det er - hva gjør du? Leverer til noen andre - som tar pengene? Pengene er jo "uidentifiserbare". Umulig å vite hvem det egentlig er sine penger.

Jeg er nok mistenksom av natur - for la oss si at jeg finner 1500 kroner, leverer det inn et sted - og så kommer "eieren" av pengene og hevder at det var 2000 kroner. Jeg vet ikke. Kanskje er det minst ubehagelige å ta pengene tross alt.

Hadde det vært 200 kroner ville jeg ikke nølt med å ta dem. Enten jeg fant dem i en minibank eller på bakken. 500 kroner... sannsynligvis. Etter det ville det blitt vanskeligere og vanskeligere vurdering.

Jeg er ikke egentlig enig i at det er tyveri å ta noe som man finner som andre har mistet. Mister jeg 200 kroner på bakken så er det jo jeg som mister, ingen som stjeler.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:26   #7
Iriam
litt skummelt

Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Uff, ble helt dårlig på dine vegne...det er mye penger! Så jeg håper så inderlig at du får pengene igjen!:kryss:

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:29   #8
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Håper inderlig du finner ut av det og får pengene igjen.

Tror ikke jeg hadde bare tatt pengene når det er så mye, men tviler ikke på at en feks 18åring hadde gjort det.

Siden det var da parken stengte, og minibanken lå litt avsides, så tror jeg banken har slukt pengene igjen, og du får dem igjen om du kontakter dem.

Lykke til

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:51   #9
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville gitt beskjed til nærmeste kiosk e.l., der det ville vært sannsynlig at den som hadde mistet pengene ville spørre om noen hadde levert dem inn. Der ville jeg sagt at jeg hadde funnet pengene, ville ikke fortalt beløpet, og oppgitt et nr jeg kunne treffes på. Så ville jeg kontaktet banken, og hørt om de kunne se hvem som hadde tatt ut pengene.
Så kjipt å miste mange penger på den måten.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:59   #10
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har skrevet en mail til Nordea i Kristiansand. Skal jobbe denne uka og har vanskelig for å få ringt i løpet av dagen. Dersom jeg ikke hører noe derfra så får jeg ringe. Håper jeg får pengene tilbake på min konto. Takk for alle svar. Godt å se at mange er ærlige.

Jill: Jeg møtte hun som jobbet i kiosken rett over der minibanken var. Hun hadde ikke hørt noe. Så jeg får vente i spenning.

Gammel 20-08-07, 18:48   #11
Jessica
Pauset

Standard

I dag ringte en blid sørlending til meg Han lurte på hvilken konto han skulle overføre de 1500 kronene til

Takk til dere også

Gammel 20-08-07, 18:50   #12
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Så flott Jessica, nå ble jeg glad på dine vegner.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 18:51   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se det ja. Hvem var den ærlige sjelen?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 18:59   #14
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Se det ja. Hvem var den ærlige sjelen?

Glemte å si at den ærlige sjelen var en mann på Nordea Minibanken hadde nok tatt pengene inn igjen. Så pengene var ikke stjålet.....

Gammel 20-08-07, 19:00   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde det samme som deg (bare at det var 2000 kr) på et kjøpesenter i begynnelsen av sommeren. Da var det faktisk noen som hadde levert inn pengene i informasjonsskranken. Det var et eldre ektepar.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:05   #16
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så flott at det ordnet seg, Jessica!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:07   #17
Iriam
litt skummelt

Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:18   #18
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Så godt å høre. 1500kr er mye penger å miste .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:19   #19
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Dette var gode nyheter! Nå ble jeg glad på dine vegne .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:26   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glimrende!!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.