|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg må innrømme at jeg egentlig ikke vet hvor ofte det støvsuges, jeg gjør aldri det og er aldri hjemme når Helten driver med den slags. Jeg feier gangen hvis det er mye bøss der, samme med kjøkkengulvet. Med bare to i husholdningen så skal det litt til for at det trengs. Helten gapskrattet litt og mener at anslaget mitt fra tidligere innlegg stammer fra den tiden vi var 5-6 pluss en-to langhåret(e) katt(er) i husholdningen og dessuten at jeg nok overdrev litt. Ja ja, sånn er det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?
Du er meg.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg støvsuger et par, tre ganger i uken, og synes ikke det er så ofte. Men så har jeg vokst opp med at vi har hatt teppegulv, golden retriever og/eller schäfer, og da har det liksom blitt støvsugd kontinuerlig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg har en venninne som støvsuger tre ganger om dagen. En gang på morgenen, en gang før middag og en gang på kvelden. Hun mener det er strengt nødvendig. Hun skjønner ikke hvordan vi andre får tid til å se på så mange serier på tv. Det skjønner jeg.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jobber hun ikke?
|
|
|
|
#7 |
|
|
Minst en time. Men det er jo fordi det gjøres veldig grundig når det først gjøres. Flytte på sofa og andre møbler, ta ut alle sofaputene, gjøre det pirkete i hjørner og langs lister osv.
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sånn grundig støvsuging gjør vi max annenhver måned. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Om jeg først støvsuger, og skal støvsuge hele huset, så går det nok fort en time? (Når jeg først støvsuger, under sofaer, tepper, etc, det skjer jo ikke så ofte da, men ned trappa, under trappa....) Jeg ser for meg at jeg bruker en del tid, reelt gjør jeg det ikke sammenhengende så jeg vet ikke.
|
|
|
#10 |
|
Permakulturell
|
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Vi er veldig glade i vår Robocop (eller Roborock, som den vel egentlig heter). Den trenger noe vedlikehold, og den liker ikke ledninger eller annet tafs på gulv, men funker som bare det. Vi bruker kun vaskefunksjonen, og den går hver hverdag i hovedetasjen (så lenge den ikke har satt seg fast et sted, eller ungene har stukket av med den til sine rom ...).
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Min er ubrukelig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg har ikke, men vurderer å kjøpe til nytt hus.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 15-03-23 kl 16:07. Årsak: lagt til en setning til slutt |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Ja, det får jeg da håpe. Jeg kjenner at jeg blir helt utafor av å tenke på at vi bare støvsuger annehver uke (som jeg innrømmer er i sjeldneste laget), til nød én gang i uka om det blir for ille. Jeg trodde én gang i uka var vanlig, men det er kanskje lite sammenlignet med hva andre gjør?
|
|
|
#14 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Det kommer helt an på hvordan man bor. Har man direkte inngang utenfra og har hunder eller katter, kommer det naturligvis mer rusk, rask og hår. Har man i tillegg småbarn som smuler og griser, så er det sjelden med en gang i uken. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Vi har vaskehjelp en gang i uka, og støvsuger ytterst sjelden mellom besøkene. Kanskje kjøkkenet eller under spisebordet hvis det trengs, ellers syns jeg det holder. Har katt tilogmed. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg bor i hus med tre etasjer, støvsuger bare når det er nødvendig, og gidder ikke bruke penger på robotstøvsuger. Jeg kjøpte derimot en dyr, trådløs en, som jeg heller ikke bruker mer enn nødvendig. Det er i alle fall ikke tre ganger om dagen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Ja, uten tvil. Vi elsker vår. Og nå som den har begynt å knirke litt, så er vi enige om at den dagen den sier takk for seg, så løper vi og kjøper ny med en eneste gang. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Vår støvsuger har vaskefunksjon. Det er en slags mopp som vi fester på undersiden. Vi bruker den til å svosje over badegulvet, og den gjør en brukbar jobb. Men badegulvet må vaskes mer ordentlig i tillegg sånn innimellom.
Jeg vil anta at når man støvsuger tre ganger om dagen, så tar det ikke så mye tid hver gang. For så søplete er de rett og slett ikke, selv om de har to hunder.
|
|
|
|
#19 |
|
Shake it out!
|
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Jeg pleide å mene at å støvsuge en gang i uka var nok. Innholdet i Sucker, hvor beholder stort sett må tømmes hver andre dag, tyder på at det var feil. Har katt da. Det er mye støv og hår. Jeg er egentlig vagt sjokka over at det går an.
|
|
|
#20 |
|
heimføing
|
Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?Det er vel de som har katter og hunder som støvsuger flere ganger i uka. Jeg har aldri gjort det, ikke nå som aleineboer, og ikke før som familie. Ikke hver uke engang. |
|
|
|
![]() |
|
|