Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva synes man om Ditlev-Simonsens skatteunndragelser?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-07, 16:10   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes man om Ditlev-Simonsens skatteunndragelser?

Har ikke mye varme tanker om den mannen om dagene nei.

Stemmer ikke Høyre jeg heller, men synes det er feil at en persons blødme skal gå utover et helt parti.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:26   #2
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff jeg greier ikke opparbeide noen sikkelig harme pga dette jeg... Selvfølgelig er skatteunndragelse noe dritt, og jeg liker hverken ham eller høyre spesielt godt (ingen stemmer fra eller til her).

Men jeg blir så lei at at slike saker alltid dukker opp rett før valg. Hvorfor valge man å si fra om dette og tipse pressen akkurat nå liksom? Det er ikke en sak der man vil skattesnusk til livs, det er en sak der man vil skade mannen og partiet - og det gir meg dårlig smak i munnen.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 19:45   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det er ikke en sak der man vil skattesnusk til livs, det er en sak der man vil skade mannen og partiet - og det gir meg dårlig smak i munnen.

Det er verre. Man har villet skade mannens datter - og brukt ham til å gjøre det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 20:01   #4
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Men jeg blir så lei at at slike saker alltid dukker opp rett før valg. Hvorfor valge man å si fra om dette og tipse pressen akkurat nå liksom? Det er ikke en sak der man vil skattesnusk til livs, det er en sak der man vil skade mannen og partiet - og det gir meg dårlig smak i munnen.

Det var vel i grunn litt tifeldig, da dette kom opp i forbindelse med datterens skilsmisse-sak. Valget var vel ikke en avgjørende faktor for timimgen her.

Men herregud. At han vil seg selv (og Høyre, forsåvidt) så vondt at han ikke nå går av! Det blir jo bare latterlig!

Jeg tror høyre vil tape en del stemmer på dette, ja.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:05   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er pinlig å se partifellers reaksjon etter forklaringen synes jeg. "Hedersmann" osv. Selvsagt kan det være at Ditlev-Simonsen er en flott mann, men det er vel litt feil tidspunkt å gi ham full støtte på. Vi snakker så vidt jeg har skjønt om 1,5 mill kr. Med min lønn må jeg jobbe i mange mange år for å tilegne meg slike summer. Det er skikkelig alvorlig synes jeg, selv om det sikkert er for lommerusk å regne for rike penge-trikse-miksere. Fysj og fy, skammelig!

Gammel 20-08-07, 22:25   #6
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Enda mer skammelig synes jeg det er å "angripe" de som har kommet med opplysningene. Problemet er ikke at han har blitt tatt, men at det har skjedd. Hensikten til de som kom med opplysningene er for meg revnende likegyldig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:11   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Enda mer skammelig synes jeg det er å "angripe" de som har kommet med opplysningene. Problemet er ikke at han har blitt tatt, men at det har skjedd. Hensikten til de som kom med opplysningene er for meg revnende likegyldig.

Enig så enig i dette også.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 01:22   #8
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er pinlig å se partifellers reaksjon etter forklaringen synes jeg. "Hedersmann" osv. Selvsagt kan det være at Ditlev-Simonsen er en flott mann, men det er vel litt feil tidspunkt å gi ham full støtte på. Vi snakker så vidt jeg har skjønt om 1,5 mill kr. Med min lønn må jeg jobbe i mange mange år for å tilegne meg slike summer. Det er skikkelig alvorlig synes jeg, selv om det sikkert er for lommerusk å regne for rike penge-trikse-miksere. Fysj og fy, skammelig!

Ifølge en tidligere bankmann i Sveits er 1.5 mill bare litt rusk innerst i lommeboka. Alt under 10 mill. regnet de visst som småpenger!

Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 10:22   #9
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns nok Mim lover litt mer enn hun kan holde her.

Forøvrig - det er flaut og trist at folkevalgte misbruker tilliten. Gjøken burde hatt vett til å trekke seg, og det er enda mer flaut at han skylder på andre. Snakk om å fraskrive seg ansvar.

Gammel 22-08-07, 11:57   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mim: Jeg vet ikke helt om jeg skal fiskedaske deg eller klappe deg lett på hodet som man gjør med litt naive mennesker, når du kommer med slike uttalelser som du gjør nå. Jeg vet du er sterkt engasjer i SV, og det skal du få lov til å være, men du trenger da vitterlig ikke svartmale alle som stemmer litt mer konservativt eller som jobber i næringslivet eller som (gud forby) konsulenter.

Men jeg velger å tro at du var litt uheldig med uttalelsene dine, og at du egentlig ikke mener det du sa. Og svin på skogen kan godt dukke opp selv om man har intervjuet kandidatene på forhånd og man vet de stemmer SV.

Gammel 22-08-07, 12:01   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går litt fort om dagen og jeg rekker ikke alltid hverken å tenke eller formulere....(Kanskje jeg burde holde kjeft, montro?) Svin på skogen kan sikkert alle ha. Vi må jo selvsagt bare stole på dem.

:løper ut i skogen for å lete etter svin:

Gammel 22-08-07, 12:10   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det går litt fort om dagen og jeg rekker ikke alltid hverken å tenke eller formulere....(Kanskje jeg burde holde kjeft, montro?) Svin på skogen kan sikkert alle ha. Vi må jo selvsagt bare stole på dem.

Hihi, løftige lovnader og formuleringer uten å tenke - jeg tror du er i valgkampmodus!

(Ikke meningen å komme med politikerforakt, altså. Jeg bare jakter billige/teite poeng som vanlig. Er glad folk orker politikk)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 12:13   #13
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hihi, løftige lovnader og formuleringer uten å tenke - jeg tror du er i valgkampmodus!

Jeg også tror Mim er i valgkampmodus og at hun syntes det var helt fantastisk at avsløringene kom på det tidspunktet de kom. Den enes død osv.

Gammel 22-08-07, 12:29   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Busted.....

Gammel 22-08-07, 12:12   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du er så søt når du er naiv idealist.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 19:39   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hva alle de som ikke skal stemme Høyre lenger har tenkt til å stemme?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 00:18   #17
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg lurer på hva alle de som ikke skal stemme Høyre lenger har tenkt til å stemme?

Er ikke Høyre nesten det samme som Ap da? Det gir de i alle fall inntrykk av. Ap har nærmet seg Høyre i et desperat forsøk på å få tilbake noen av de velgerne de har mistet til Frp, og Høyre har nærmet seg Ap for å ikke bli sammenlignet med Frp....

...eller noe i den duren.

Gammel 23-08-07, 00:17   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det slik at dersom man gjør/har gjort noe galt/på kanten, så har man ikke lov til å uttale seg om hva andre gjør galt? Bare undrer meg litt på dette. Tenker ikke spesielt på Gerhardsen, men sånn generelt. (Litt inspirert av Erna Solberg som i forsvar angrep Jens Stoltenberg er jeg nok).

Gammel 19-08-07, 13:19   #19
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes man om Ditlev-Simonsens skatteundragelser?

Forkastelig og råttent!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 14:25   #20
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skamme seg skulle han, dette er flaut.

Jeg er rimelig naiv.. trodde vel nesten ikke dette var noe som skjedde i Norge. Det er liksom som tatt ut av en eller annen amerikansk actionfilm, bankkonto i Sveits.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.