|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: AirTags -WTF??De må være kompatible mye før 11. Jeg fikk varsel på at en airtag «reiste sammen med meg» på busstur med tiendetrinn i fjor. Da hadde jeg den første SE-en (altså som en 6S å regne).
![]() |
#23 |
Shake it out!
|
![]() Sv: AirTags -WTF??Jauda. Nå sitter vi her og lurer. For airtagen lå ikke i min bil. Den var var festet bak skiltet på bilen til Kjæresten.
![]() |
#24 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AirTags -WTF??Det var et merkelig sted. Jeg ville gått til politiet med denne saken, fordi jeg ville ønsket at stalkingen ble registert på den personen som har lagt airtagen der. Kan noen ha slik interesse i din partner?
![]() |
#25 |
Shake it out!
|
![]() Sv: AirTags -WTF??
Men vil politiet gidde å bruke ressurser på det? Vi begriper ikke hvem det kan være, kan ikke tenke oss noen som har interesse av det. Og han har ingen kontakter med telefonnummer som slutter på de siste tallene heller. Men en sånn dings koster jo 400 kroner-ish, så det er jo ikke noe man fester på en bil bare for moro. Han har ikke iPhone selv, så han hadde jo ikke oppdaget det om ikke jeg oppdaget det. Men nå har han lastet ned en app som gjør at han kan følge med litt selv også.
![]() |
#26 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: AirTags -WTF??Det KAN jo være at noen andre har oppdaget en uønsket tag hos seg selv, og bare festet det på en tilfeldig bil? Det hadde jo vært en utrolig bra påskekrim.
![]() |
#27 |
Shake it out!
|
Hahaha, ja vi har faktisk spøkt med at vi bare burde pass it forward sånn i tilfelle det faktisk er noen som stalker ham.
![]() |
#28 |
Kleintje I + II
Kanskje ikke, men det blir registert at noen med sånn og sånn har forsøkt seg på dette, og kanskje ser politiet på denne saken om de har flere tilfeller av sånn stalking. Har du forsøkt å ring til mobilselskapene og se om de vil dele navnet til dere ? Sannsynligvis ikke, men også telefonselskapene har interesse av å vite om sånne personer.
![]() |
#29 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: AirTags -WTF??Han har ikke nettopp kjøpt ny bil og taggen henger igjen fra forrige eier?
![]() |
#30 |
Shake it out!
|
Går jo an å høre med dem, men tipper det er en sak som kjapt blir lagt bort.
Nope. Han har hatt bilen i årevis. Og taggen kan ikke ha ligget der så lenge, for det er jo ikke så lenge siden jeg begynte å få varsler.
![]() |
#31 |
Kleintje I + II
![]() Sv: AirTags -WTF??Driver kjæresten din med noe sensitivt på jobb ? Iallefall noe å vurdere om det er tilfelle.
![]() |
#32 |
Shake it out!
|
Nei, han er en helt vanlig konsulent i oljebransjen, og det er ingen grunn til at noen skulle spore hvor han er på grunn av jobben.
![]() |
#33 |
Make it count!
![]() Sv: AirTags -WTF??Jeg tror jeg ville tatt en telefon til politiet og bedt om råd. Den høres ut til å være litt for strategisk plassert til at det er tilfeldig. Hvis noen ville kvitte seg med en stalker-tag, hadde de vel bare slengt den fra seg og ikke tatt seg bryet med å gjemme den på en annen bil?
![]() |
#34 |
Make it count!
![]() Sv: AirTags -WTF??De kan jo selvsagt ha tatt feil bil, da, og tror at det er noen andre de stalker.
![]() |
#35 |
heimføing
|
![]() Sv: AirTags -WTF??Kanskje en idé å sjekke med ledelsen på jobben hans, om det samme kan ha skjedd med andre? Eller om den var ment for en kollega som har (nesten) lik bil, eller pleier å parkere på samme sted? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
heimføing
|
![]() Sv: AirTags -WTF??Eller har han kjøpt bananer i det siste? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Shake it out!
|
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: AirTags -WTF??Hvordan fant dere den? Hadde liksom aldri kommet på å lete der.
![]() |
![]() |
#39 |
Shake it out!
|
Når man får opp varsel får man valget «spill av lyd». Så da lager taggen lyd og man kan lytte seg til hvor den er. Vi hadde jo heller aldri kommer på å lete der, jeg ante ikke en gang at det var et hull der.
![]() |
#40 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: AirTags -WTF??Dette begynner jo å bli en spennende påskekrim. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|