|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg går ikke hvis jeg ikke må, men det kan jo skje at det kolliderer med andre ting. Da setter jeg meg helst så jeg kan smette nokså ubemerket ut.
![]() |
#22 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg har ikke vært på veldig mange skoleavslutninger av den seremonielle typen. Da eldste var ferdig med barneskolen var det forestilling og roseutdeling, og jeg kan ikke huske at noen gikk underveis. Da de to yngste var ferdig var det kohortvis utendørs seremoni i skolegården, med restriksjoner på antall og avstand, og derfor ikke tydelig om noen gikk eller ikke (det var uansett ikke mange, og tok ikke lang tid, så jeg kan ikke tenke meg at noen gikk underveis). Da eldste var ferdig på ungdomsskolen var det ikke lov med tilskuere, så vi satt hjemme og strømmet seremonien på pc.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Men kan ikke arrangørene samle alle sammen til felles applaus til slutt, og ta bilde?
![]() |
![]() |
#25 |
I mål
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Nei, det tenker jeg ikke at er vanlig. Jeg synes ikke det er stort problem heller, derimot irriterer det vettet av meg at folk ikke passer på barna sine som står og sikler på kakebordet og nærmest må holdes fysisk unna mens programmet ennå pågår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Hvis det er et avslutningsshow som varer i 1-2 timer, så syns jeg det er veldig uhøflig at folk går midt i.
![]() |
#27 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?
Min erfaring med denne typen stevne er at ungene er bare sammen med instruktører og ledere gjennom hele stevnet, og at foreldrene først dukker opp til avslutningsshowet søndag, hvor de ulike gruppene viser hva de har øvd inn i løpet av helga. Det er i grunnen mer som en leir enn et idrettsarrangement. For min unge var barnekretsturnstevne første gangen hun var borte på den typen overnattingstur uten at vi foreldrene var med (hun var da 8 år, tror jeg). Men vet ikke om det er likt overalt. Den gangen måtte jeg faktisk gå etter min datters oppvisning, og kunne ikke se hele,
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-06-23 kl 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Nei! Har heller ikke opplevd at folk gjør det, det eneste i samme gate var da alle bare klappet for sin egen unge på skøyteskoleavslutning. Det var zpesielt synes jeg, men okei. Tror ikke ungene la merke til det.
Dette! Jeg har en sjuåring som slutter på kulturskolen nå fordi hun ikke synes det er gøy lenger når hele semesteret går med til øving til Avslutningen før sommeren. Hva skjedde med å leke? Lett fnys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
geskjeftig
|
Ja, altså, om noen lurer på hvor Generasjon Prestasjon har det fra ...
![]() |
#30 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Vi har tre tette døtre som går på hver sine skoler. Vi var spente i år om det ville bli kollisjoner på avslutningene, men det ble heldigvis ulike dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
can-jur
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Det er mange som har hjemmevakt. Her har både dyrleger, leger, sykepleiere, radiologer osv hjemmevakt og tilkalles ved behov. Stort sett må de jo ikke gå, men av og til blir det krøll.
![]() |
![]() |
#33 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
Hah! Yes! Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Veldig enig i at slike avslutninger er unødvendig langdryge. Mulig dette er et bygdefenomen, men her skal det etes ett eller annet på alle slike avslutninger. På småskolen skulle det grilles, seansen begynte såpass seint at det for de fleste med småbarn var for seint med middag og for tidlig med kvelds. De som gadd styre med grillmat, måtte da ta med det selv og stå i lang kø for å i hele tatt få slengt pølsene sine ned på et ledig hjørne på grillen. På ungdomsskolen og nå på videregående, var det servering av kaffe, brus og kaker. Ved avslutningen på videregående til en av mine døtre nå, var det dekket klassevise langbord med hvite duker for både elever og foreldre. Jeg har aldri møtt disse foreldrene, vi snakker jo om 18-19 år gamle elever og det føltes bare rart å sitte der og konversere foreldre man aldri har sett før og heller aldri kommer til å se igjen siden dette var siste skoledag på videregående. Før etinga var det laaaang seremoni et annet sted på skolen med vitnemål, roser, tre-fire taler, flere musikkinnslag osv osv. Joda, det er en fin marking, men må det dras ut til en helaften? Det startet halv seks og var ferdig halv ti. Dvs, da dro vi. Mange satt fortsatt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Nei, vi går ikke midt i en seremoni. Men vi har nok ofte vært de første som går. Jeg er helt enig i at sånne ting er unødvendig langdryge, og jeg hverken har, eller har hatt, helse til å sitte på vond stol/benk i timevis.
![]() |
![]() |
#38 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Her var vi nylig på en avslutning for seks klasser (samme trinn) hvor de delte det opp i seks mer eller mindre identiske taler fra lærere ("Covid ved oppstart, en del tull, men mye bra også, mye bråk, men mye latter, lykke til videre" i 10 min x 6) i stedet for å ha en felles tale for alle elevene, for så å dele ut vitnemål. Det ble veldig langdrygt. Da eldste hadde avslutning på samme skole hadde de noe raskere prosess rundt vitnemålene, men da var det 10-12 ulike sanger fra skolebandet. Less is more. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
heimføing
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Ser at vi var utrolig heldig med både barne- og ungdomsskolen mht lengde på både avslutninger og foreldremøter. På u-skolen kjørte de foreldremøter samtidig i alle seks klassene på trinnet, og lærerne i vår klasse "vant" alltid med å være først ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|