|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Ja, det er vanskelig å se for seg. Vi har Laurbær i stua, som er enda mørkere (og litt grønnere, floating fog er gyldnere), men synes den er ganske lys hos oss. Men vi har store (nordvendte) vindu, og ikke noe vegetasjon utenfor.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Synes også Lotus er fin og tenker at den spiller mer på de fargene dere allerede har enn å legge til grønt.
![]() |
#24 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Lotus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Jeg er bare litt redd for at hele leiligheten blir variasjoner av gul med lotus?
![]() |
#26 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Jeg heier på Lotus. Den harmonerer nydelig med kjøkkenfargen, og jeg tror ikke den vil virke speiselt gul på veggen. Den grønne tror jeg kan bli litt vanskelig om sommeren med de grønne trærne utenfor.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?
Grønnfargen som er ute i trærne får ofte de malte grønnfargene til å virke grå i sammenligning. Den grønne tonen kan bli litt "visket ut" når det ses sammen med grønnfargen i trær, særlig løvtrær. Men det trenger ikke bli slik, det kommer an på vinduer, lys og diverse. Så man må nesten bare prøve. Grønntoner er jo nydelig til både oransje og mørk rødbrun som teak etc.
![]() |
#30 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Følger du koi på insta Tallulah? Jeg er så inspirert av dem om dagen, men jeg har jo allerede et fargerikt hjem.
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Min erfaring med knallgrønne vegger overalt er at det funker strålende med alt det grønne utenfor også, men min grønne er fargesterk da. Ville egentlig trodd også at grønt utenfor forsterker grønntonen i grågrønne varianter? Hvertfall hvis man også følger opp med noen klargrønne elementer inne, puter eller vaser og grønne planter etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?
Jeg har treasure og antique green i nyhuset, og det er grønt inne når det er grønt ute og jeg liker det - men det kommer jo helt an på om man synes grønt er skjønt eller ikke. (Jeg elsker det!) Jeg vet om folk som syntes det ble overkill og malte om.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 22-08-23 kl 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Ja, følger koi! Veldig inspirerende.
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Godt tips. Jeg har jo faktisk en fargevifte. Om jeg skulle malt stua i to farger, hva kunne funka sammen med lotus/treasure/blekvier/floating fog, mon tro? Vi har også en peis jeg vil male.
![]() |
#36 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Jeg har Treasure i gangen og Pale Linden i stua – og brukte restene på et soverom; tre vegger PL og én T. Synes det er kjempefint. Men jeg har ikke "fargesyn" (ser f.eks ikke om en farge er varm eller kald og om folk kler/ikke kler farger), så det var folk på Fargerike som foreslo fargene for meg. Kan godt hende andre synes det er stygt.
![]() |
#37 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Jeg har nettopp malt et soverom i fargen Bergflette. Nydelig grønnfarge med en del gult i, og den fungerer utmerket i rommet som har flere vinduer/mye lys og mye grønt utenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Da har jeg begynt å male fargeprøver, og kan konkludere med at Pale linden er for mørk. Det visste jeg vel egentlig, men syns den er veldig pen, så måtte teste. Blekvier er mer riktig, men litt usikker på den. Mulig den bare ser skitten ut. Jeg ser at den henter opp en del gult fra kjøkkenet, uten at det gjør noe. Nå skal jeg se på den et par dager før jeg tester lotus.
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvordan skal jeg male stua?Jeg er veldig glad i Treasure og har det på en vegg i gangen og en i stua. Resten av gang og stue er malt i Claro. Jeg trives godt med de fargene og de står godt til teakmøbler og gamle Ekornes Amigo stoler i brunt skinn. Claro har vi hatt i mer enn ti år og den blir nok værende en stund til. Kjøkkenveggene er i Pilasterblå akkurat nå, liker den, men mulig det blir noe annet etter hvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|