|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Bør Erna trekke seg som leder for Høyre? | |||
| Ja, jeg stemmer Rødt/SV |
|
27 | 21,43% |
| Ja, jeg stemmer Arbeiderpartiet |
|
19 | 15,08% |
| Ja, jeg stemmer Senterpartiet |
|
4 | 3,17% |
| Ja, jeg stemmer Miljøpartiet |
|
9 | 7,14% |
| Ja, jeg stemmer Venstre |
|
4 | 3,17% |
| Ja, jeg stemmer Høyre |
|
6 | 4,76% |
| Ja, jeg stemmer FrP |
|
1 | 0,79% |
| Ja, jeg stemmer annet parti |
|
9 | 7,14% |
| Nei, jeg stemmer Rødt/SV |
|
5 | 3,97% |
| Nei, jeg stemmer Arbeiderpartiet |
|
2 | 1,59% |
| Nei, jeg stemmer Senterpartiet |
|
0 | 0% |
| Nei, jeg stemmer Miljøpartiet |
|
0 | 0% |
| Nei, jeg stemmer Venstre |
|
6 | 4,76% |
| Nei, jeg stemmer Høyre |
|
15 | 11,90% |
| Nei, jeg stemmer FrP |
|
0 | 0% |
| Nei, jeg stemmer annet parti |
|
3 | 2,38% |
| Jeg stemte ikke sist gang |
|
0 | 0% |
| Jeg vet ikke |
|
16 | 12,70% |
| Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Ja, jeg mener at hun bør gå av. Jeg stemmer ikke høyre, men svaret mitt hadde blitt det samme uansett hvilken politiker det gjaldt.
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?
Gjør de? Jeg har stemt ja.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Ser det har endret seg ja. Da jeg kommenterte det var det 9 stk som sa "Nei" av Høyrevelgere og 0 som sa ja. Nå er tallet et annet.
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg forstår faktisk ikke hvordan hun kan bli sittende. Det er og blir hennes ansvar og ansvar tar man ved å fratre. At hun overholde ikke har den døra på klem engang sier noe om hennes totale mangel på forståelse for hva ansvar er.
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Hun har jo døren på klem? Hun har bare sagt at hun ikke tar avgjørelser midt i stormen. Moxnes ventet jo også flere uker før han gikk av. Og hun sier at det er Høyre som må bestemme om de har tillit til henne. Og hun har vel også sagt at det uansett ikke er aktuelt å bli sittende om Økokrim tar ut tiltale.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg mener Huitfeldt-saken og Solbergsaken er sammenlignbare. Begge har blitt lurt, begge kunne, og burde sikkert, sjekket bedre. Huitfeldt hadde tilsynelatende lettere kunnet sjekket enn Solberg. Omfanget er langt større, og luringen foregått mer systematisk, for Solberg.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Jeg mener at det som gjelder en, bør gjelde begge her. Det er såpass likt at det ikke spiller noen rolle om den ene var statsminister da det skjedde og den andre "bare" er statsråd.
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Disse sakene fikk meg til å tenke på prinsegemaler i f.eks Danmark og (tidligere) Stor Britannia.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Borten Moe er nok ganske fornøyd med at det han ser ut til å ha drevet med (kriminell innsidehandel) er glemt for en stund.
|
|
|
#10 |
|
|
Hah, ja, det er nesten det mest frustrerende her, at hans greie endte med å bli en detalj i en parantes. Fnutt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg kjenner at jeg faktisk ikke helt klarer å bestemme meg for hva jeg mener om dette. Og er veldig fornøyd med at jeg ikke trenger å ta noen beslutning. Det er gode argumenter på begge sider av saken, synes jeg.
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Ref både tidslinjen og sammenligningen Huitfeldt/Solberg, så skriver Kristin Clemet dette:
Det er overraskende lite snakk om de fire ukene Huitfeldt brukte?
|
|
|
#13 |
|
|
Kanskje fordi Huitfeldt-nyheten kom i relativt god tid før valget, mens Solbergs sak kom reeeett etter. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
Jeg tenker nærheten til valget er avgjørende her. Hadde saken sprukket nå kunne han brukt hur lang tid som helst. Men her virker det som det ikke akkurat ble gjort raskt nettopp for å styre klar av valget. Jeg tror ikke noe på at det ikke var en bevisst strategi.
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?To elementer: veldig snodig at Huitfeldt skulle bruke en måned (der hun også rakk å finpusse kommunikasjonsstrategi), på noe som tydeligvis lot seg gjøre på noen dager. Og snodig at det tydeligvis er å forvente at finnes skal bruke 2 dager på noe som var mye mer omfattende enn det Huitfeldt brukte en måned på.
|
|
|
#16 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Helt enig. Det er helt selvsagt at hun må trekke seg, hun kan ikke være statsminister igjen.
|
|
|
|
#18 |
|
|
Om det hadde fremstått som om Huitfeldt utsatte å gå ut med det for å få gjort unna valget først så hadde det vært en case, men i den faktiske situasjonen er det en pussig sammenligning. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg har alltid stemt AP, men ville vurdere å stemme Høyre ved neste valg. (stemte H for første gang nå ve dette valget) Det er utelukket med Solberg som statsministerkandidat. Jeg synes ikke hun tar ansvar.
|
|
|
#20 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Mitt svar finnes ikke i pollen, jeg mener det er opptil Høyre å bestemme det. Min stemme hører til på venstresiden politisk. |
|
|
|
![]() |
|
|