|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Bruker du selvbetjent kasse i butikken (der det er mulig)? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
101 | 69,18% |
Nei |
7 | 4,79% |
Av og til |
38 | 26,03% |
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Jeg foretrekker alt som er selvbetjent, men bruker betjente kasser når datovarer ikke har strekkode. Har innimellom noen tanker om at effektivisering kan føre til tapte arbeidsplasser, men den rasjonelle meg mener også at man ikke skal hold ting kunstig i live, og da vinner sistnevnte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Ofte, men ikke dersom jeg har stappfull handlevogn og det ikke er særlig kø i de betjente kassene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Stort sett bruker jeg selvbetjente kasser der det finnes. Foretrekker også dem der du kan skanne underveis. Uheldigvis er det ikke så mange av dem her i området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Ja, alltid.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Elsker selvbetjente kasser.
![]() |
#26 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Om jeg ikke kan scanne selv underveis gjør jeg ikke det ved full vogn. Ellers bruker jeg stort sett selvbetjening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Går helst i betjent kasse, men bruker selvbetjent hvis køen er lang. Når det er sagt, så er det ikke selvbetjent kasse i de 3 butikkene jeg bruker mest, så det er ikke så ofte det er aktuelt.
![]() |
#28 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Jeg handler nesten bare på Obs, og skanner underveis fordi det er så effektivt. Butikken her har - avhengig av tid på dagen og kundemengde - alltid flere ansatte som står ved selvbetjeningskassene og følger med, klare til å hjelpe, så det er i hvert fall ingen arbeidsplasser som forsvinner der. I rushtida står det like mange hjelpere klar som det var kasser tilgjengelige før de innførte selvbetjening.
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Ja, der det er mulig gjør jeg det. I vår lokale butikk har de ikke det, og den er så liten og hyggelig at jeg i grunn håper de ikke får det heller i fare for at de må si opp noen.
![]() |
#30 |
trenger lading
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?De har ikke på Rema og Kiwi der jeg handler mest. Dessuten ukeshandler jeg, så det går mye fortere i betjent kasse. Skal jeg ha under 10 ting der de har selvbetjent, så bruker jeg den.
![]() |
#31 |
heimføing
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?
På "min" Eurospar med to ansatte som passer på oss der det før var to kasser, så er antall ansatte kanskje samme som før. Men disse to får jo 12 kunder igjennom samtidig, så det er jo helt klart mer effektivt både for butikken og oss kunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Jeg bruker det alltid når jeg er på butikker der det er mulig, og synes det er ganske deilig. Da kan jeg stå med lydboken min på øret og slipper å snakke med noen.
![]() |
#33 |
can-jur
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Men er arbeidsledighet ifht butikkjobber en realitet? Jeg har inntrykk av at det er motsatt? De strever med å få tak i nok folk?
![]() |
![]() |
#34 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?
Det er mitt inntrykk også. Ikke bare i butikker, men også helsevesen. barnehager og skoler sliter. Iallefall her.
![]() |
#36 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Bruker alltid selvbetjent kasse hvis det ikke er lengre kø der enn i den andre. I tillegg til at man slipper å forholde seg til personen i kassen, så slipper man også å være prisgitt andre handlende som bruker kjempelang tid.
![]() |
#37 |
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Nei, med mindre det er veldig lang kø i de betjente kassene.
![]() |
#38 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Foretrekker selvbetjent kasse ja, helt klart.
![]() |
#39 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Jeg liker betjent kasse best.
![]() |
#40 |
trenger lading
|
![]() Sv: Bruker du selvbetjent kasse i butikken?Avsporing, men jeg blir stadig litt flirfull når jeg har hatt alle varene mine på båndet og begynner å pakke mitt mens den i kassa scanner. Så kommer kunden bak meg (som har bare noen få varer), tar frem kortet sitt og venter ved kortterminalen. Har lyst til å spørre om de har lyst til å betale mine varer....
![]() |
|
|