|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Meny nyttårsaftenKalkun med waldorfsalat og annet tilbehør og iskake pluss sjokolademousse til dessert. Vi har gjester i år.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meny nyttårsaftenJeg vet ikke. Jeg hadde tenkt raclette, men det var det ikke stemning for blant resten av gjengen. Mulig det blir pinnekjøtt, mannen hadde kjøpt noe fra Gilde til halv pris i går. Det så ikke spesielt bra ut, men det er vel spiselig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Meny nyttårsaftenVi pleier alltid å ha hummer når vi har nyttårsaften hjemme med bare oss tre. Det er noe av det beste vi vet, det er lite jobb på forhånd, og det er såpass dyrt at vi ikke pleier å kjøpe det til vanlig. Og så går det godt til champagne.
|
|
|
#4 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Meny nyttårsaftenVi drar til Spania i morgen og skal ut og spise. Forrett: Creamy Lobster Bisque & Deep-Fried Goatcheese and Beet salad with Honey Balsamic Dressing. Hovedrett: Moroccan Fish Strudel with Hollandaise sause & Beef Wellington Truffel mashed potatoes. Dessert: Sand Rose with Pure, Chocolate Ice Cream an Candied Orange Coulis. Blir nok bra! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Meny nyttårsaftenDet blir bare junior og meg til middag. Mannen kommer fra jobb rundt 20:30. Poden har ARFID og dermed et relativt snevert kosthold. Jeg er skikkelig matlei og gidder på generelt grunnlag ikke å lage noen voldsom middag bare til meg. Så det blir sikkert noe enkel pasta eller no.
|
|
|
#6 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Meny nyttårsaftenVi skal ha samme meny som vi har hatt de fleste av de siste 12 årene: kalkun med mandelpoteter, waldorf, stuffing og saus. Gjestene tar med dessert.
|
|
|
#7 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Meny nyttårsaftenVi skal ha kalkunfilet, baserer fremgangsmåte på en oppskrift av Gordon Ramsey bare at den er til hel kalkun. Lager kryddersmør med masse sitron osv pluss dekker med bacon under steking. Lager saus til pluss i år blir tilbehør: Pannestekt rosenkål med bacon, sprø ovnsstekte poteter, honningglaserte gulerøtter og surkål. Ulike tilbehør så alle får noe de liker.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meny nyttårsaftenKalkun, søtpotetmos, waldorf, fløtesaus og rosenkål til middag. Dronning Mauds pudding til dessert. Fast nyttårsmeny hvert år. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meny nyttårsaftenVi skal, tradisjonen tro, ha helstekt kalkun, poteter, saus og div. grønnsaker. Dessert vet jeg ikke hva blir. Vi skal til våre faste nyttårsvenner i år, og selv om vi ikke er hjemme er det likevel min kjære som lager nyttårsmiddagen.
|
|
|
#10 |
|
lettere utlada
|
Sv: Meny nyttårsaftenHer blir det pinnekjøtt, komle, mårrpølse og kålrotstappe. Det er tradisjon på nyttårsaften. Det blir oss fire om mamma som vanlig. Veldig kos.
|
|
|
#11 |
|
koko
|
Sv: Meny nyttårsaftenKopi av julemiddagen med pinnekjøtt, vigramør, rotmos, potet, surkål og raudkål. Til dessert har vi ei bombe med marengs, is i sjokoladekule og varm firkløversaus.
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Meny nyttårsaftenVi er hos svigers, og jeg har ikke hørt noe om det, men jeg blir veldig overrasket om vi skal ha noe annet enn pinnekjøtt.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Meny nyttårsaftenVi skal ha kalkunfilet, og etter å ha vært syk hele julen og ikke laget et eneste måltid har jeg tenkt å nikose meg med å lage tilbehør. Antakelig Jamie Oliver perfect roast potatoes, maisstuing og søtpotetmos, og så får jeg se om jeg kommer på noe mer. Tyttebærsyltetøy må også med. Vi feirer ikke nyttår så voldsomt og er bare oss i familien, men god mat må til.
|
|
|
|
#14 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Meny nyttårsaftenNyttårsaften har for meg alltid vært en oppskrytt dag. En forventning om at man skal ha planer sammen med andre, og feire til langt på natt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Meny nyttårsaften
Vi gjør det der, med barn.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Meny nyttårsaftenFinderhei: Det er noe sånt jeg planlegger.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Meny nyttårsaftenVi har også en helt avslappet og rolig kveld hjemme og stortrives med det. Mine tre døtre på 19,19 og 21 blir visst også hjemme sammen med oss, de var alle sammen invitert til fest, men har takket nei. De har vært på andre fester i romjula og ville heller være hjemme. Vi bestemte akkurat at vi dropper pinnekjøttet til fordel for reker med diverse tilbehør, karamellpudding og sikkert noe godteri utpå kvelden. Etter mange dager med tung mat og besøk, både overnattingsgjest og middagsbesøk flere dager, gleder jeg meg til enkel, lett mat og ingen besøk. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Meny nyttårsaftenVi legger oss heller ikke 23, vi er oppe til over midtnatt og ut og ser på det som skytes opp.
|
|
|
#19 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Meny nyttårsaftenVi blir meg, mann, 3 av barna og min mor. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Meny nyttårsaftenVi har tradisjon med å feire med vennepar + vennepar med barn på samme alder som vårt yngste, og vi pleier ta med mat til felles middag, så da blir det oftest noe tapas-aktig. Utrolig kjekt.
|
![]() |
|
|