|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Årets sommerlesing?Jeg har nettopp lyttet til Torka aldrig tårar uten handskar av Jonas Gardell. Trilogi. Og Pust av Elin Killie Martinsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I endring
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Dette blir en lydbok sommer og jeg har Historien om Pa Salt liggende å vente i Storytel. Har hatt lyst til å trykke på play flere ganger, men klarer å vente.
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Jeg leser egentlig nesten ikke - kun på fly, og da er det bare norsk og iblant svensk, som alltid. Har gjort meg ferdig med Trude Marsteins «Egne barn» i første del av ferien. Liker Marstein veldig godt - hun er presis og nådeløs. Er likevel litt usikker på om jeg vil anbefale dette familiedramaet videre. Jeg er nå i gang med en annen bok i samme sjanger, Helga Flatlands «En moderne familie».
![]() |
![]() |
#4 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Årets sommerlesing?
Kanskje Søstrene da er noe for deg? Ganske skakke familier og foreldre som ikke akkurat er helt standard.
![]() |
#5 |
intro
|
Hva er det for en? Norsk? :enspora: Det er egentlig litt tilfeldig at jeg nå leser familiedramaer - vanligvis går det mest i krim, de få bøkene jeg leser i året.
![]() |
![]() |
#6 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Årets sommerlesing?Jeg har også spart på den aller siste boken fra Søstrene til ferien.
![]() |
#7 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Svensk-tunisisk forfatter. Leser også mye krim ellers, i tillegg til å frese gjennom ungdomsromaner, men denne slukte jeg.
![]() |
#8 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Jeg er straks ferdig med «Egne barn» og er enig i beskrivelsen, men anbefaler den gjerne. Spesielt hvis man har erfaring med bonusfamilie.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Støtter denne, jeg leste alle fire på rappen nå, håper oversettelsen av nummer fem kommer snart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Min nyeste oppdagelse var kort og lettlest. Jeg har nettopp kost meg veldig med Team Tuva av Marit Eikemo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Jeg var IKKE imponert av Egne barn, men mistenker at det er like mye at jeg er ganske mettet av Middelaldertilværelsens Uutholdelige Famileletthet-melodrama.
![]() |
#12 |
|
Ikke jeg heller. Begynte og ga opp tre ganger.
![]() |
![]() |
#13 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Jeg var på biblioteket i dag og hentet ut Elizabeth Strout, Amy og Isabelle, og Fredrik Backman, Folk med angst. Det blir resten av årets sommerlektyre.
![]() |
#14 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Årets sommerlesing?Har lånt en bunke Ken Follett til ferien og i tillegg En hellig allianse av A.J. Kazinski som sto i utstillingen på biblioteket. Handler om en journalist som får mistanke om at et barn har vært vitne til et mord, men alt hun har å gå på er en barnetegning av et drap. Sies å være en thriller som handler om kampen mellom demokrati og monarki. Kan jo passe i disse dager med et bryllup på Vestlandet og en kar i USA som vil bli konge. Passe sommerlitteratur. Har ikke helt energi til familiedramaer og denslags - det sto noen av dem der, også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Årets sommerlesing?Jeg leser krim i sommer, Håkan Nesser. Har lånt noe av Sigrid Undset også.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Årets sommerlesing?Har igrunnen ikke høyere ambisjoner enn at jeg kanskje skal få lest Pa Salt jeg.
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
Den nest siste boken synes jeg var på grensen til juks - at den var skrevet for å utnytte hypen mest mulig etter at hun døde. Den siste boka var helt ok, men krevde at jeg fant fram de andre for å bla og lese noe igjen, fordi jeg ikke husket alle bakhistoriene. Men den var god undwrholdning, da, og knyttet trådene godt sammen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Altså, jeg leser litt av hvert, Bridgerton og fantasy og akkurat nå Thousand Autumns, en romanserie bygget på kinesisk skeiv manga.
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg føler i grunnen at Bridgerton også kommer i denne kategorien jeg da, gjør de ikke? Det skal innrømmes at jeg ikke leste veldig mange sidene inn i den ene boka før jeg trakk den konklusjonen og la den fra meg. Det var noe med de klisjepregede beskrivelsene av utseende og påkledning som ga meg den følelsen.
![]() |
#20 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Når man setter sammen kinesisk. skeiv. manga. til et ord, så er man sykt intellektuell. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|