|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Alltid: potet, søtpotet, gul og rød løk, vårløk, hvitløk, paprika, poser med feldsalat og/eller baby leaf mix, ingefær og cherrytomater
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Vi spiser sjelden potet, ris og pasta, så gulrot, paprika, agurk, squash, sopp, kål, salat osv. finnes alltid i kjøleskapet. Vi spiser nok for mye rødt kjøtt, men jeg ser ikke problemet så lenge maten er «ren» |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Potet, løk, gulrot, hvitløk, paprika, chili og en eller annen salat. .Av frukt har i alltid epler.
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Løk, rødløk, chilli, hvitløk, poteter, snackpaprika, agurg + cherrytomater på benken. Ofte, men ikke alltid: avokado.
![]() |
#5 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Det er kun løk (gul, hvit, rød) vi alltid har i kjøleskapet. Og gulrøtter har vi nesten alltid.
![]() |
#6 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Gulrot, brokkoli, paprika, tomat, agurk, sitron og løk. Og bær av ymse slag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Løk (rød og vanlig), hvitløk, tomat, agurk, paprika, salat av noe slag, gulrøtter, potet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Tomat, gulrot, potet, paprika, og bananer. Og alltid ulike typer bær i fryseren til smoothie og syltetøy. Pleier og alltid å ha ulike grønnsaksblandinger i fryseren.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Potet, gulrot, løk, hvitløk, chilli, tomat, agurk og avokado har vi stort sett alltid. Ganske ofte en slags salat samt lime/sitron og ingefær. Andre grønnsaker enn dette handler jeg når jeg trenger det til noe spes. Av frukt så varierer det, men ofte epler, banan, druer. Minsten er glad i vannmelon så det har vi ganske ofte. Junior er veldig kresen og spiser nesten bare avokado og rå gulrot av grønnsaker. Liker mange typer frukt da. Kidneybønner, mais og hermetisert tomat har jeg alltid i skuffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Salat av noe slag, agurk, paprika, rødløk, gul løk og hvitløk, brokkoli, poteter, gulrøtter, purre, vårløk, sitroner. Tomater på benken, urter i potter. Som oftest bær.
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Å guri, jeg glemte rosenkål! Jeg gleder meg til sesong! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Er sitron en grønnsak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
WF: BNBE
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Vi har løk, gulrøtter, brokkoli, agurk, tomat, paprika, salat og avokado som fast inventar i kjøleskapet og på benken.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?
Tror ikke grønnsak er et helt veldefinert begrep, dessverre.
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?
Er sjalottløk en grønnsak, men hvitløk ikke? Kjør debatt! (Bruksområdet er veldig likt i mitt kjøkken, i hvert fall!)
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Jeg er en enkel sjel: Vokser det i eller opp av jorda? Hvis ja: Grønnsak. Vokser det i et tre? Hvis ja: Frukt. Puster det? Hvis ja: Ikke frukt eller grønnsaker.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-08-24 kl 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Ja, og ikke minst handlemønster. Det er mange av grønnsakene nevnt som er innom oss i løpet av en uke, men siden vi handler mer eller mindre daglig ligger de i butikken, ikke vårt kjøleskap/benk.
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, det er sant, og omvendt også. Jeg bruker ikke stangselleri eller chili så innmari ofte, men har man først kjøpt det så er det jo såpass mye i pakken at man bare bruker litt, også ligger resten der helt til neste gang man skal bruke det, hvor det sjekkes og enten brukes igjen, eller kastes og man kjøper ny. Derfor befinner det seg stort sett i kjøleskapet til enhver tid. Andre ting, som jeg bruker mye oftere, bruker jeg opp alt av i en rett, og så kjøpes det ikke før neste gang vi trenger det, som kan være et par uker senere. Slik er det med f.eks blomkål her, eller søtpotet m.m. Og til dels også brokkoli og spinat (men det bruker vi oftere, derfor skrev jeg opp det under "som regel", fordi det som regel er innkjøpt til en nær forestående middag).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-08-24 kl 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Vi handler også så og si hver dag og prøver å ikke ha grønnsaker liggende over tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|