Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Sosiale aktiviter for kollegaer

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-24, 15:31   #21
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sosiale aktiviter for kollegaer

Ser dere har peilet dere inn på noen hyggelige aktiviteter allerede, men tenkte jeg kunne supplere med artige ting vi gjorde på min forrige arbeidsplass om noen andre finner igjen tråden.

Lønningstreff. Som regel på arbeidsplassen der alle hat tatt med mat og drikke etter eget ønske. Gjerne tema som drikk & strikk, drikk & brikk (lego), gaming, puslespill og det som slo best an: reisebrev. En kollega viser bilder og forteller om ferietur til et eksotisk reisemål.

Walk and talk. Gåtur i byen eller marka med innlagt matstopp på restaurant eller markahytte.

Quiz på nærmeste kafé.

Museumsbesøk eller byvandring med guide.

Julebord med (frivillig) utkledning.

De sporty har kunne valgt mellom bedriftsfotball, buldring, løpegruppe og tindegruppe.

Gammel 18-09-24, 17:38   #22
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Disc-golf.

Gammel 18-09-24, 17:51   #23
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Historisk museum og omvisning.

Yoga eller øvelser for å strekke ut. Har vært med på kollega som driver det og ekstern som er leid inn.

Gammel 19-09-24, 08:21   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange gode forslag! Vi har hatt omvisning på Nasjonalmuseet, det var overraskende stas. Også vil jeg oppfordre til å unngå ord som forbindes med alkohol. De kan virke ekskluderende. Selv jeg, som drikker, syns vinlotteri er ganske uinteressant (men det forventes likevel at jeg bruker penger på det), og jeg ser at for folk som ikke drikker så er det slitsomt når «alle» aktivitetene har ord som drink, pub, pils osv. Nei, man trenger ikke drikke, men det er en forventning der. Og av og til kan alkoholdrikkerne være dem det ikke er tilrettelagt for. På en «fredagssamling» kan man fortsatt ta en øl om man vil, men det virker inkluderende på fler.

Sist redigert av Tallulah : 19-09-24 kl 11:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-24, 09:30   #25
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mange gode forslag! Vi har hatt omvisning på Nasjonalmuseet, det var overraskende stas. Også vil jeg oppfordre til å unngå ord som forbindes med alkohol. De kan virke ekskluderende. Selv jeg, som drikker, syns vinlotteri er ganske uinteressant (men det forventes likevel at jeg bruker penger på det), og jeg ser at for folk som ikke drikker så er det slitsomt når «alle» aktivitetene har ord som drink, pub, pils osv. Nei, man trenger ikke drikke, men det er en forventning der. Og av og til kan alkoholdrikkene være dem det ikke er tilrettelagt for. På en «fredagssamling» kan man fortsatt ta en øl om man vil, men det virker inkluderende på fler.

Jepp, dette har det blitt veldig stor bevissthet rundt på min arbeidsplass.

I tillegg til å ha enkelte sosiale arrangement som faktisk er helt alkoholfrie. Spesielt med tanke på de som ikke bør drikke alkohol. Det trenger ikke engang være snakk om avhengighet (men definitivt da, selvsagt), men også om folk som bare blir slitsomme og oppfører seg ubehagelig i alkoholpåvirket tilstand. Som kan være både morsomme og hyggelige å ha med i sosiale settinger når de er edru, og bør få sjansen til å vise dette, og ikke alltid være den som folk irriterer seg over eller ler bak ryggen på.

Gammel 19-09-24, 10:02   #26
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På min jobb har vi fast fredagskaffe, man rullerer på å ta med kake, og så samles vi kl 14 på fredag og drikker kaffe og skravler litt. Lavterskel aktivitet, og veldig koselig. Om man vil være både seriøs og sosial, kan sjefen informere om noen viktige saker i begynnelsen.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-24, 10:17   #27
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt flere vellykkede turer til museum med guiding, både Oslo Museum og Eidsvollbygningen.

Quiz er også hyggelig og noe som kan gjøres billig.

Noen på vår jobb holder også på med morgenbading i fjorden, men det er heldigvis frivillig.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 19-09-24 kl 11:26.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-24, 10:36   #28
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mange gode forslag! Vi har hatt omvisning på Nasjonalmuseet, det var overraskende stas. Også vil jeg oppfordre til å unngå ord som forbindes med alkohol. De kan virke ekskluderende. Selv jeg, som drikker, syns vinlotteri er ganske uinteressant (men det forventes likevel at jeg bruker penger på det), og jeg ser at for folk som ikke drikker så er det slitsomt når «alle» aktivitetene har ord som drink, pub, pils osv. Nei, man trenger ikke drikke, men det er en forventning der. Og av og til kan alkoholdrikkene være dem det ikke er tilrettelagt for. På en «fredagssamling» kan man fortsatt ta en øl om man vil, men det virker inkluderende på fler.

Godt poeng!

Vi har 'alltid' hatt det vi har kalt Lønningspils, men begynte for ganske mange år siden og også ha mat på disse tilstelningene slik at det ikke bare var fokus på alkohol.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-24, 10:38   #29
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har forresten også "Bamsemums" hver torsdag. Da samles vi i fellesområdet på ettermiddagen, skravler og spiser diverse snacks, deriblandt Bamsemums

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-24, 11:23   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I tillegg til å ha enkelte sosiale arrangement som faktisk er helt alkoholfrie. Spesielt med tanke på de som ikke bør drikke alkohol. Det trenger ikke engang være snakk om avhengighet (men definitivt da, selvsagt), men også om folk som bare blir slitsomme og oppfører seg ubehagelig i alkoholpåvirket tilstand. Som kan være både morsomme og hyggelige å ha med i sosiale settinger når de er edru, og bør få sjansen til å vise dette, og ikke alltid være den som folk irriterer seg over eller ler bak ryggen på.

Ja, veldig godt poeng. Også er det dem som kan ha et usynlig trøblete forhold til alkohol, som kanskje ikke bør bli "tvunget" til å vinne den vinflaska, men kan velge den eksklusive sjokoladen i stedet, for eksempel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-24, 11:37   #31
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

For mange år siden jobbet jeg et sted som hadde vaffelonsdag - da rullerte de på hvem som laget røre og stekte, og det var innafor å sitte noen minutter lengre i lunchen den dagen. Noe sånt en gang i måneden er både koselig, lavterskel og billig. Det var heller ingen som sa noe om en valgte å ta en knekkebrød og en kopp te i stedet - jeg får neller av de som skal blande seg opp i hva andre spiser.

(Jeg er som sagt stor fan av ting som ikke går ut over fritiden. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-24, 12:03   #32
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sist desember hadde vi ulike happenings hver fredag, julegrantenning, cornhole turnering (ertepose kasting) google så får du opp hvordan det spilles osv.
Og generell sosial 14 kaffe osv. Jeg er og der at det er greit å gjøre lavterskel sosiale ting i arbeidstiden, fritiden min vil jeg bruke på andre ting.

Gammel 19-09-24, 12:14   #33
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kom på jul da Millen skrev desember. Jeg er veldig glad i jul og har gjerne julete greier på jobb. Felles julekalender på en eller annen måte. Vi har hatt at alle tar med en gave hver til pakkekalender, utdeling av sjokoladekalender til alle, vi har hatt hemmelig julevenn der man fikk tildelt en person man skulle finne på noe hyggelig til.

Gammel 19-09-24, 13:22   #34
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er hyggelig med en fellesaktivitet som er lagt til en annen dag enn fredagen. Erfaringsmessig så er det gjerne slik at enten har man det travelt på fredagen eller så har man lyst til å gå tidlig.

Vi har tokaffe på torsdagen og det er helt perfekt synes jeg. En tid der mange tar seg tid til å samles

Ellers er jeg veldig enig i å organisere ting som ikke er fokusert på alkohol.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-24, 14:00   #35
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Grunnen til at vi hadde det fredager i desember var pga advent.

Gammel 19-09-24, 14:05   #36
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det vanlig at folk har tid til å gjøre så masse greier i arbeidstida? Har bare jobba i privat næringsliv hele livet og aldri et sted der noen har tid til annet enn å få unna oppdragene. Etter arbeidstid, derimot, da har det gjerne vært masse sosialt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-24, 14:36   #37
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte det samme som deg -ea-. Arbeidstiden vil jeg helst bruke til jobb (bortsett fra "vanlige" kaffepauser selvsagt). Min erfaring er også at mange nedprioriterer sosialt som foregår i arbeidstiden, fordi de har så mye de må få ferdig. Som bare deltar på det som er "obligatorisk", dvs avslutninger, runddagsmarkeringer o.l., og som også da skynder seg tilbake ganske fort. Det er heller ikke alle arbeidsgivere som godtar at man tar av arbeidstiden til sosiale arrangement. Men akkurat fredagskaffen kl 14 tror jeg er såpass innarbeidet på såpass mange arbeidsplasser, at da er det lite møter og andre ting. Selv om jeg har lest at det nå er så mange som tar ovale helger eller hjemmekontor (evt hyttekontor) på fredager, at flere bedrifter har flyttet fredagskaffen til torsdag. Og selvsagt er ikke alle med hver gang på det heller.

Greit å ha litt begge deler tenker jeg. Noen arrangement på kveldstid, og noen (veldig kort og lavterskel) på dagtid. Alle kan aldri få med seg alt uansett, men da er det noe både for de som foretrekker det ene og de som foretrekker det andre.

Sist redigert av My : 19-09-24 kl 14:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-24, 14:45   #38
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi har fredagskaffe kl 14, med kakeliste der det går på rundgang. Fungerer veldig bra, skikkelig koselig. Jeg lager liste. Ellers har vi ikke tid til mye annet sosialt i arbeidstiden. Ca en gang i halvåret går vi ut sammen etter jobb og gjør noe.

Jeg har invitert jobb-gjengen på hytta mi på sommerfest, det er "back-to-work" en fredag i august. Rett etter jobb, med grilling (alle tar med egen mat), og da har vi det veldig koselig.

Gammel 19-09-24, 14:55   #39
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er det vanlig at folk har tid til å gjøre så masse greier i arbeidstida? Har bare jobba i privat næringsliv hele livet og aldri et sted der noen har tid til annet enn å få unna oppdragene. Etter arbeidstid, derimot, da har det gjerne vært masse sosialt.

Kommer jo an på ... på store arbeidsplasser bruker det å være mye sosialt både i og utenfor arbeidstid. Jeg husker enda med glede da jeg jobbet en plass, hvor den ene avdelingen hadde vafler fra 12-13, den andre fra 13-14 og den siste fra 14-15 og jeg vandret lykkelig mellom (jeg jobbet med folk fra alle avdelingene og det var greit å treffe de fysisk innomellom også og få status uten å måtte ringe, så jeg jobbet mens jeg vaflet meg gjennom avdelingene Jeg savner det, men helsa mi liker nok at det ble slutt ....)

Gammel 19-09-24, 16:33   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal spise burger og spille shuffleboard i kveld.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.