|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerSer dere har peilet dere inn på noen hyggelige aktiviteter allerede, men tenkte jeg kunne supplere med artige ting vi gjorde på min forrige arbeidsplass om noen andre finner igjen tråden.
![]() |
#22 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerDisc-golf.
![]() |
#23 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerHistorisk museum og omvisning.
![]() |
#24 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerMange gode forslag! Vi har hatt omvisning på Nasjonalmuseet, det var overraskende stas. Også vil jeg oppfordre til å unngå ord som forbindes med alkohol. De kan virke ekskluderende. Selv jeg, som drikker, syns vinlotteri er ganske uinteressant (men det forventes likevel at jeg bruker penger på det), og jeg ser at for folk som ikke drikker så er det slitsomt når «alle» aktivitetene har ord som drink, pub, pils osv. Nei, man trenger ikke drikke, men det er en forventning der. Og av og til kan alkoholdrikkerne være dem det ikke er tilrettelagt for. På en «fredagssamling» kan man fortsatt ta en øl om man vil, men det virker inkluderende på fler.
Sist redigert av Tallulah : 19-09-24 kl 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaer
Jepp, dette har det blitt veldig stor bevissthet rundt på min arbeidsplass.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerPå min jobb har vi fast fredagskaffe, man rullerer på å ta med kake, og så samles vi kl 14 på fredag og drikker kaffe og skravler litt. Lavterskel aktivitet, og veldig koselig. Om man vil være både seriøs og sosial, kan sjefen informere om noen viktige saker i begynnelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerVi har hatt flere vellykkede turer til museum med guiding, både Oslo Museum og Eidsvollbygningen.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 19-09-24 kl 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Godt poeng! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerVi har forresten også "Bamsemums" hver torsdag. Da samles vi i fellesområdet på ettermiddagen, skravler og spiser diverse snacks, deriblandt Bamsemums |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
Ja, veldig godt poeng. Også er det dem som kan ha et usynlig trøblete forhold til alkohol, som kanskje ikke bør bli "tvunget" til å vinne den vinflaska, men kan velge den eksklusive sjokoladen i stedet, for eksempel.
![]() |
#31 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerFor mange år siden jobbet jeg et sted som hadde vaffelonsdag - da rullerte de på hvem som laget røre og stekte, og det var innafor å sitte noen minutter lengre i lunchen den dagen. Noe sånt en gang i måneden er både koselig, lavterskel og billig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerSist desember hadde vi ulike happenings hver fredag, julegrantenning, cornhole turnering (ertepose kasting) google så får du opp hvordan det spilles osv.
![]() |
#33 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerJeg kom på jul da Millen skrev desember. Jeg er veldig glad i jul og har gjerne julete greier på jobb. Felles julekalender på en eller annen måte. Vi har hatt at alle tar med en gave hver til pakkekalender, utdeling av sjokoladekalender til alle, vi har hatt hemmelig julevenn der man fikk tildelt en person man skulle finne på noe hyggelig til.
![]() |
#34 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerJeg synes det er hyggelig med en fellesaktivitet som er lagt til en annen dag enn fredagen. Erfaringsmessig så er det gjerne slik at enten har man det travelt på fredagen eller så har man lyst til å gå tidlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerGrunnen til at vi hadde det fredager i desember var pga advent.
![]() |
#36 |
heimføing
|
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerEr det vanlig at folk har tid til å gjøre så masse greier i arbeidstida? Har bare jobba i privat næringsliv hele livet og aldri et sted der noen har tid til annet enn å få unna oppdragene. Etter arbeidstid, derimot, da har det gjerne vært masse sosialt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Semiaktiv
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerJeg tenkte det samme som deg -ea-. Arbeidstiden vil jeg helst bruke til jobb (bortsett fra "vanlige" kaffepauser selvsagt). Min erfaring er også at mange nedprioriterer sosialt som foregår i arbeidstiden, fordi de har så mye de må få ferdig. Som bare deltar på det som er "obligatorisk", dvs avslutninger, runddagsmarkeringer o.l., og som også da skynder seg tilbake ganske fort. Det er heller ikke alle arbeidsgivere som godtar at man tar av arbeidstiden til sosiale arrangement. Men akkurat fredagskaffen kl 14 tror jeg er såpass innarbeidet på såpass mange arbeidsplasser, at da er det lite møter og andre ting. Selv om jeg har lest at det nå er så mange som tar ovale helger eller hjemmekontor (evt hyttekontor) på fredager, at flere bedrifter har flyttet fredagskaffen til torsdag.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-09-24 kl 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
søt
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerVi har fredagskaffe kl 14, med kakeliste der det går på rundgang. Fungerer veldig bra, skikkelig koselig. Jeg lager liste.
![]() |
#39 |
Leser
|
Kommer jo an på ... på store arbeidsplasser bruker det å være mye sosialt både i og utenfor arbeidstid. Jeg husker enda med glede da jeg jobbet en plass, hvor den ene avdelingen hadde vafler fra 12-13, den andre fra 13-14 og den siste fra 14-15 og jeg vandret lykkelig mellom (jeg jobbet med folk fra alle avdelingene og det var greit å treffe de fysisk innomellom også og få status uten å måtte ringe, så jeg jobbet mens jeg vaflet meg gjennom avdelingene
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sosiale aktiviter for kollegaerVi skal spise burger og spille shuffleboard i kveld.
![]() |
|
|