|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Baking til julVi har kjøpt bokser fra Nordkak fra en annen FP-er.
![]() |
![]() |
#23 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Baking til julJeg har bakt julekaker uten sukat. Bruker oppskriften til krem.no, med japansk metode. De blir supermyke og saftige, og smaker fantastisk.
![]() |
#24 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Baking til julJeg lager alltid aniskringler og rundstykker. Rocky road er også en tradisjon. Vanlige julekaker spiser vi ikke så mye av men om vi skal lage noe så står kokosmakroner, risboller og noe marengsaktig jeg så på tiktok på lista - i tillegg til sjokoladecookies.
![]() |
#25 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Baking til julAniskringler står på planen her.
![]() |
#26 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Baking til julÅh, aniskringler er godt, kanskje jeg skal bake det i år.
![]() |
#27 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Baking til julJeg synes baking til jul er superkoselig, så jeg skal bake i alle fall kokosmakroner, havreflarn og cookies selv om jeg allerede har kjøpt de kakene jeg selv liker best å spise da vi var i Tyskland. Der har de så utrolig mange fantastisk gode kaker å få kjøpt ferdig, og jeg kjøpte fire favoritter med hjem. I tillegg skal jeg på Bondens marked på Bærums Verk i morgen og kjøper nok et par slag der, også. Det blir med andre ord mer enn 7 sorter hos oss. Vi må invitere noen flere gjester for ingen av oss spiser så mye julekaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Baking til jul
![]() |
#29 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Baking til julVi hadde familiesamling hos oss i dag. Til det lagde jeg gresk påskebrød, serinakaker og peppernøtter. Jeg er generelt glad kaker, så det blir nok noe mer baking etterhvert. Berlinerkranser er øverst på lista. Og så må jeg lage plommesyltetøy før jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Baking til julJeg har outsourcet litt.
![]() |
#31 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Baking til julJeg har bakt pepperkaker i dag, med "hjelp" fra to nydelige nevøer på halvannet og snart fire år.
![]() |
#32 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Baking til julEneste jeg må ha er fyrstekake (før frokost, hver dag, hele julen, med en kopp kaffe før huset våkner), smultringer og havrekjeks. Øvrige i huset bryr seg minimalt, men jeg får som regel en kransekake og den blir borte den også.
![]() |
#33 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Baking til julVi elsker småkaker het i huset, så de får alltid bein å gå på.
![]() |
#34 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Baking til julVi har laget/lager fem slag konfekt i år. Samt grove og fine rundstykker.
![]() |
#35 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Baking til julJeg har nå bakt kakemenn! Jeg lagde dobbel deig (2kg mel) og har en kvart deig igjen. Den skal få stå til i morgen. Jeg har bakt 3 brett, så hvilt, bakt 3 brett til, så hvilt...sånn har jeg holdt på siden kl 12 i dag.
![]() |
|
|