|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Handler du på Temu? Og hvorfor? | |||
Ja, fordi jeg ikke har råd til dyrere lokale alternativ |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 1,56% |
Ja, fordi det er gøy/har ikke tenkt over at det skulle være problematisk |
4 | 3,13% |
Ja, fordi jeg kjøper klimaargumentasjonen fra Temu |
0 | 0% |
Gjorde før, har slutta nå |
21 | 16,41% |
Nei |
97 | 75,78% |
Kun brokkoli |
4 | 3,13% |
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Nei, aldri gjort og kommer heller ikke til å gjøre det.
![]() |
#22 |
koko
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Eg kjøpte ganske mykje på ebay for "mange" år sidan. I nyare tid har eg handla ein gong på temu og ein gong på aliexpress, friluftsutstyr begge gongane utan at eg føler det er så mykje meir høgverdig enn anna dill igrunn.
![]() |
#23 |
Glad
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Aldri gjort. Derimot har min mann gjort (50+) og en annen venn av oss (60+). Og datter (19) planlegger å kjøpe noe til russedressen.
![]() |
#24 |
frakoblet
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Jeg har handlet derfra for en god stund siden. Jeg lette etter et spesielt produkt, og Google foreslo noe fra Temu. Jeg kjøpte produktet, for det var ikke å få tak i andre steder. Jeg hadde aldri hørt om Temu før det. Jeg kommer ikke til å handle derfra flere ganger.
![]() |
#25 |
Tatt på
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?eBay kan vel ikke sammenlignes med Temu. Sist jeg handlet på eBay var en veske fra en butikk i UK som førte et merke som ikke er mulig å få tak i her i Norge lengre. Og det er skikkelige ting.
![]() |
#26 |
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Vi har en Temu-fri husholdning, mine sønner bestilte noe greier når det hele var nytt og spennende så vidt jeg husker, men det er en svunnen tid. Handler generelt veldig lite på nett, bortsett fra bøker i ny og ne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Jeg kjøpte julenissekule med munnbind fra Temu julen 2020.
Sist redigert av amo : 22-02-25 kl 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Nei, det gjør jeg ikke. Og jeg snakker det ned foran alle som gidd å høre.
![]() |
![]() |
#30 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Nei, aldri handlet noe fra slike nettsider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Nei, absolutt ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Ingen av alternativene passer, men jeg får være motvekten. Ja jeg har handlet en del på temu, wish og ebay. Jeg vet man ikke bør, men fristelsen til å få ting ekstremt mye billigere (ogmye av det er faktisk bra kvalitet) har tatt meg flere ganger.
![]() |
#33 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Aldri handla på Temu eller lignende. Det har heller ingen andre i husstanden gjort, som jeg vet om.
![]() |
#34 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Jeg kjøpte noen juleglass for flere år siden før jeg visste hva Temu var. Ett av glsssene var knust i tusen biter da jeg fikk pakken. Jeg tok kontakt med kundeservice som mente jeg måtte sende det knuste glasset tilbake! Dette kranglet jeg på, sendte bilder og fikk til slutt lov til å slippe, for en gangs skyld som de sa. Dette var etter diskusjoner på chat i sikkert 45 minutter. Jeg skulle da motta refusjon for et glass, men de sendte meg refusjon for hele beløpet i stedet. Det tok jeg imot som kompensasjon for alt tullet. Da jeg tok glassene i bruk, var nok et glass knust. Har ikke noe ønske om å handle derfra igjen. Og nå har jeg jo i tillegg skjønt hva slags firma dette er, så absolutt nei takk til Temu |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Nei, jeg har ikke handlet der og det har heller ingen andre i min husstand gjort. Min eneste befatning med Temuvarer er syutstyr som enkelte av mine kursdeltakere kjøper og viser fram (og som generelt er av dårlig kvalitet) og en karnevalsdrakt til et barnehagebarn som jeg ble bedt om å tilpasse. Jeg takket nei til oppdraget, dels fordi jeg ikke gjør slikt og dels fordi jeg ikke orka å ta i drakten. Utrolig ekkelt syntetisk stoff med en veldig ubehagelig lukt av kjemikalier. Stakkars barn som skulle gå med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Jeg har handla der en gang helt i begynnelsen, men har sletta appen og kommer aldri til å kjøpe noe mer der. Har ikke handlet på Ali express heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Jeg har handlet noe systash fra Temu en gang, og fikk etterpå et langt foredrag fra min mann om hvorfor man overhodet ikke handler fra der og tilsvarende, så det gjør jeg ikke igjen.
![]() |
#38 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Jeg har ikke handlet på temu eller shein, selv om jeg handler en del på nett. Jeg liker ikke de nettsidene og syns det jeg har sett ser så dårlig ut. Til og med Google har fått det med seg for nå får jeg ikke opp disse sidene lenger når jeg googler etter ting.
![]() |
#39 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?Ikke interessert, ikke døtrene heller, har mann på Ali ex.
![]() |
#40 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Handler du på Temu eller tilsvarende nettsider?
Kopierer denne bortsett fra om bosted, det er sør-øst for Oslo. Helten handler en del musikk på nett der artisten/produsenten ikke tilbyr fysiske eksemplarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|